Bukefalos 28 år!

NH böcker

Sv: NH böcker

hempflings bok Dansa med hästar den bör läsas flera gånger.

hempfilngs bok Hästarnas budskap den visar hur mycket insidan av människan betyder i kontakten med hästar. fast det beror ju på vad man vill /kan ta till sig.

perry woods böcker är oxå bra
Rid i harmoni med hästen
och How to create the perfect riding horse tyvärr finns den än så länge bara på engelska men det är en mycket givande bok om hur man praktiskt kopplar ihop övningar från marken med ridningen.
 
Sv: NH böcker

Jättebra ! :) det är lite jobbigt när det är olika personers sätt att se på Nh eller vad man ska säga. Men det gör också att man kan bilda sig en egen uppfattning och ta ut det man tycker är bra. Det står till och med lite om massage och TEEAM.

Sen finns det övningar för både nybörjare och för de som kommit längre :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
4
· Visningar
296
Kropp & Själ Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 828
Senast: Solstig
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 666
Senast: Butros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp