Bukefalos 28 år!

Ni med olycksfallsförsäkring

cili

Trådstartare
Till er själva alltså, inte hästen.
Vilket bolag har ni och varför har ni valt just det?
Extra intressant om ni som varit med om skador kan berätta hur det gått med ersättning och sånt.

Jag har svårt att bestämma sig. Många ser ju bra ut i teorin, men jag vet ju inte hur dom fungerar i praktiken.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Länsförsäkringar och TryggHansa. Den förra för att vi har försäkringspaket där, den senare för att den är obruten sedan födseln.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Jag har IF.

Det beror delvis på att jag är ombud för if, men mest för att jag tycker att deras olycksfallsförsäkring är bra och att jag har en massa annat i samma bolag = rabatt. :)

Jag har även en i Länsförsäkringar eftersom jag är medlem i LRF.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Jag har olycksfallsförsäkring i Folksam. Livförsäkring i Länsförsäkringar. Dottra har olycksfall i IF.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Jag har försäkring i IF. Tror den heter något i stil med Stor vuxenförsäkring eller liknande.
Jag bad ett annat bolag räkna på olycksfallsförsäkring men det slutade med att hon avrådde mig från att byta för att IFs vilkor var så mycket bättre än vad de kunde lämna.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Jag har olycksfallsförsäkringen i If. Varför är mest för att jag har alla andra försäkringar i If och får bra rabatter etc. Dessutom gillar jag If väldigt mycket. De är lätta att ha en bra dialog med, de betalar ut när de ska, det är aldrig något tjafs, etc.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Moderna trygghetsförsäkringar, då dom kunde erbjuda mig en förmånlig paketlösning.

Hem, olycksfall, drulle och sjukförsäkring i ett för typ 140 kr/månaden.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Moderna här också. Jag fick "tillfälle" att nyttja dem förra året och hanteringen var hur smidig som helst. Det var lite tänder som gick, ett par glasögon samt 35 stygn i ansiktet, alla kostnader ersattes utan det minsta lilla tjafs.

Och sen har jag lärt mig att det inte är så lämpligt att dyka ner på marken från en hästrygg :)
 
Senast ändrad:
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Jag har två, Trygghansa och ngn mer jag inte minns (mamma har koll på det). Kommer i slutet av juni få ut ett femsiffrigt belopp från dessa bolag. Detta är för ett gigantiskt ärr som jag fått genom en ridolycka för ca ett år sen. Visst 'kul' med pengar men ärret är så jävla fult och äckligt så jag vet inte om det uppväger det faktiskt. Större än en knytnäve liksom, och illrött.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Jag har Folksam, en sedan tidig ålder då jag gick omkull med en häst och mamma fick nog och en genom jobbet. De är suveräna. Jag har både skadat mig och varit sjuk och har då fått rejält med ersättning, aldrig något strul med betalningarna.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Folksam, genom jobbet/facket. Fått ut 2 ggr för hästrelaterade skador. Inga jättesummor men ändå.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Jag har samma som dig, körde rubbet på en gång och la även till min sambo i olycksfallsförsäkringen, trots att han inte håller på med hästar (eller ja, höll på, numera är han min nya hästskötare inför träning och tävling :devil:).
Jag kommer inte ihåg hur mycket den kostade, betalar en fast summa en gång om året för den.

Pepparpeppar, jag har hittills inte behövt utnyttja något av den, men det är alltid skönt att ha.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Jag som har råkat ut för en hästrelaterad skada med "bestående men" kan säga att det viktigaste är egentligen hur många basbelopp försäkringen grundar sig på, det är det som bestämmer hur mycket pengar du får ut vid tex medicinsk invaliditet. Jag har Trygg Hansa, en genom min mans arbete + Agria Incident. Det var inga problem med något av bolagen, men det som skilde sig åt var ju hur mycket pengar man får ut.

Ofta är de försäkringar man kan teckna genom sin arbetsplats ett bra alternativ.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Jag har nyligen utnyttjat min försäkring jag har genom facket i Folksam, ingår i fackavgiften. Råkade ut för en hästrelaterad olycka med svåra benbrott som följd. Har fått ut ersättning som täcker mina utgifter och extrakostnader som detta medföljt, ex. sjukgymnastik, avgifter för hjälpmedel (rullstol bl.a.) alla sjukhusavgifter under de veckor jag låg där, ersättning för förstörd utrustning o.s.v.

Har inte haft några problem, utan det var smidigt att anmäla skadan och jag fick bra hjälp på telefon.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Jag har min försäkrning i Trygg Hansa. Eftersom olycksfall när det gäller ridning ingår och jag har haft försäkringen länge vill jag inte byta bolag. Det känns rätt bra som det är. (viktigaste är ändå att olycksfall vid ridning ingår. Det gär det inte hos alla bolag) Har dock inte utnyttjat försäkringen.
Sen är jag även olycksfallsförsäkrad genom fackets försäkring, Folksam.
 
Sv: Ni med olycksfallsförsäkring

Jag har också Folksam och har skadats i en hästrelaterad olycka. Hade inga som helst problem med utbetalningar. Vid första kontakten (rätt snart efter olyckan) fick jag en summa för kostnader i samband med olyckan (schablonbelopp). Därefter har jag fått en utbetalning för invaliditet och inte där heller har det varit några problem. I samband med utbetalningen blev jag även kontaktad av Folksam och fick en personlig rådgivare som hjälpte mig att placera mina pengar. Därefter har jag också blivit kontaktad med jämna mellanrum för ev råd om omplaceringar av pengarna :D

Jag kommer att bli kvar hos dem för resten av mitt liv. Jag är oerhört nöjd med dem!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 472
Senast: Shixle
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
441
Senast: Fiorano
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 712
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 461
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp