Ni som flyttat för kärleken, eller låtit kärleken flytta för er

Här skedde allt inom Sveriges gränser så jag vet inte hur intressant det är, men i alla fall. :p

Jag flyttade 80 mil till min makes hemstad. Dock hade jag redan en sysselsättning klar för många år framöver plus att jag hade eget boende första tiden. Planen att flytta dit fanns innan vi träffades och för mig var det viktigt att göra det hela till en självständig grej. Nu är vi ju ännu mer "sammanflätade" eftersom vi äger bostad tillsammans, har gift oss och har en knodd på väg, men i grunden ligger ändå att jag har en sysselsättning och ett kontaktnät som står sig även utan maken.

Just den känslan av självständighet är viktig för mig, och jag tror det är viktigt att man inte blir helt beroende av sin partner när man flyttar, men den tryggheten kan ju lika gärna vara helt inneboende i en själv som att den tar sig uttryck genom ett jobb, studier eller kontaktnät.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 165
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 560
Senast: KesoNeso
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig velat gifta mig. Jag har aldrig varit den där tjejen som drömt om Prince Charming, bläddrat i bröllopstidningar, spanat...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 295
Senast: Thomasine
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 732
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp