Bukefalos 28 år!

Ni som födder upp valpar

marieka

Trådstartare
Hur gör ni när det är dax för valpning? Semester? komp? eller går ni till jobbet? AJg förmodar att de flesta tikar föder på natten.
 
Sv: Ni som födder upp valpar

Jag tar ledigt från jobbet om jag inte kan ta semester. Så man blir utan lön ett tag men förhoppningsvis (fast inte alltid) blir det några tusenlappar över vid försäljningen sedan. Lämna tiken ensam hemma med valpar i flera timmar är otänkbart. Dels vill jag ha koll på valparna (att ingen hamnar "utanför" flocken och försvagas eller att tiken bäddar över dem etc) och jag vill även ha koll på tiken med tanke på eklampsi (kalkchock) osv. Har en kull hemma just nu och då jobbar jag halvtid första månaden (med en skiftgående sambo som är hemma) och andra månaden är jag ledig.
 
Sv: Ni som födder upp valpar

Jag brukar också alltid se till att vara ledig de närmaste dagarna före beräknad valpning, och ca 1 vecka efteråt. I de allra flesta fall så går ju allt "som smort" - men OM något skulle hända, så skulle jag aldrig förlåta mig själv om jag inte varit närvarande.
Har faktiskt bara haft en valpning nattetid, de andra har nästan alltid varit på eftermiddagen/kvällen!
 
Sv: Ni som födder upp valpar

Vad var det mer jag tänkte på? jo, vet. Närmsta vet. som har jour finns 7 mil bort och han stänger av telefonen kl 22.30. Vad gör man om nåt går fel? :crazy:
 
Sv: Ni som födder upp valpar

Är det valpar på gång nu???? :love:
 
Sv: Ni som födder upp valpar

va bra! Min sambo är pappaledig om det blir aktuellt, men jag måste också vara med.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, jag har fött upp tre valpar, en tik och två hanar. Den ena hanen bor kvar absolut inga problem, tiken bor hos min mamma. Problemet...
Svar
6
· Visningar
1 049
Senast: Jedima
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 614
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej! Kom för några timmar sedan hem efter en tumult natt på akuten, första valpen hamnade i felläge och vi fick till slut göra...
Svar
17
· Visningar
3 037
Senast: russinbulle
·
Hundavel & Ras Hej! Jag hade tänkt låta min tik föda och låta valparna växa upp i min storasysters hus då de har mer plats och trädgård. Dock märker...
Svar
8
· Visningar
1 868
Senast: starcastle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp