Ni som ger blod

Barbabelle

Trådstartare
Brukar ni ge blod runt jul? I så fall, brukar er blodcentral ha särskilda julgåvor då förutom den vanliga gåvan? Vad brukar det vara?
 
Jag vill gärna ge blod men checkar en del kryss för att inte göra det. :meh: Diabetiker som är född i Asien och bott länge i Kenya. Möjligen har de lättat på de reglerna numera. Plus att jag äter mediciner som ytterligare kasserar mitt blod.

Tycker det är jätteviktigt att ge blod, särskilt kring jul där det brukar vara en hel del olyckor när stressade människor ger sig ut på hala vägar. Jag har i alla fall fått tummen ur och anmält mig till organregistret. :up: Heja alla som gör det!
 
Det har varit samma sortiment som annars. Inget annorlunda pga jul. Så mugg/ryggsäck/handduk el dyl.
 
Jag har bara gett blod i drygt ett år och har därmed inte varit i december själv men aldrig hört att det skulle vara något annorlunda då. Jag brukar skänka till barncancerfonden.
 
Jag vill gärna ge blod men checkar en del kryss för att inte göra det. :meh: Diabetiker som är född i Asien och bott länge i Kenya
Eftersom fler läser tråden vill jag bara upplysa om att man kan ge blod även om man är född i Asien eller varit i Kenya men att man behöver vänta lite innan man kan göra det.

74C6179E-786C-4D23-9CF9-0018DAC35DD3.png
 
Tack för påminnelsen att kontakta min blodcentral och se om jag får lov att börja lämna (har inte fått pga medicin med lång karenstid). Nu är det gjort :D
 
Eftersom fler läser tråden vill jag bara upplysa om att man kan ge blod även om man är född i Asien eller varit i Kenya men att man behöver vänta lite innan man kan göra det.

Visa bifogad fil 22218

Det här var ett ganska stort antal år sedan så de har säkert lättat upp reglerna nu, liksom med homosexuella män. För mig, tyvärr, en akademisk diskussion eftersom jag är diabetiker 1.
 
Det här var ett ganska stort antal år sedan så de har säkert lättat upp reglerna nu, liksom med homosexuella män. För mig, tyvärr, en akademisk diskussion eftersom jag är diabetiker 1.
Ja det måste vara längesen, jag kollade reglerna första gången när jag varit i Afrika och det var säkert 13 år sen. På den tiden fick jag inte heller ge eftersom jag inte nådde upp till minimivikten (inte ett bekymmer idag :D).
 
Ja det måste vara längesen, jag kollade reglerna första gången när jag varit i Afrika och det var säkert 13 år sen. På den tiden fick jag inte heller ge eftersom jag inte nådde upp till minimivikten (inte ett bekymmer idag :D).

Jag hade bott i Kenya i över tio år och det var någon gång runt 1999-2000 så ja det var nog en del år sedan. På den tiden blev jag diskad bara för att jag råkade vara född i Asien :crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 672
Senast: Enya
·
Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
324
Senast: sthu
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp