Bukefalos 28 år!

Ni som har/har haft piercing (labret)

Sparrisen123

Trådstartare
Eller rättare sagt side labret. Hursomhelst, ni som har eller har haft, är det nåt särskilt man ska tänka på om man vill skaffa det?
Jag minns en gymnasiekompis som skaffade labretpiercing, hon kunde inte äta på typ en vecka, men jag minns inte varför. Brukar det bli extremt svullet, gör det otroligt ont, något annat som kan orsaka sånt?

Och vilket material är bäst? Jag är känslig mot nickel, och silversmycken brukar inte fungera så bra i övrigt. Guld är inga problem. Känns som att alternativen för mig är guld, titanium eller plast, men jag har egentligen ingen koll och tar tacksamt emot tips :)
 
Sv: Ni som har/har haft piercing (labret)

Jag har haft. Var lite skeptiskt till hur det skulle gå då jag både har dåligt immunförsvar, dåligt läkekött och är nickelallergiker...

Men gick till en seriös piercare, fick garanterat nickelfria smycken (titan), det gjorde inte särskilt ont (alltså det gjorde ont, men jag har varit med om mycket värre om man säger så), svällde inte mycket och var läkt på typ en vecka :).

Saknar den fortfarande ibland... jag gillade den lite för mycket, blev väldigt mycket pillande med tungan :P.
 
Sv: Ni som har/har haft piercing (labret)

Tack för ditt svar! :)
Du låter ungefär som mig (dåligt immunförsvar, dåligt läkkött, nickelkänslig) så det låter bra att det fungerade fint för dig :)
Går det att säga på ett ungefär hur ont det gjorde? Var det liksom så att du bara sa aj och svor, var det så du hade smärtskakningar eller liksom... Hur illa? :p
 
Sv: Ni som har/har haft piercing (labret)

Hmmm... det gör mycket mer ont att trilla av en häst i gallopp :D!

Nämen det gör faktiskt mindre ont än att pierca öronen tycker jag. Och väldigt mycket mindre än att pierca öronbrosket, om du har provat det?

Men ont gör det såklart :P. Jag sov inte på den sidan i några dygn och ville definitivt inte ha några pussar :P. Ladda upp med is i frysen där hemma och kyl ner det ofta första dygnet om det gör ont. Rengör det noggrannt enligt dom instruktionerna du får från salongen. Att man aktar sig för att äta är ju för att man inte vill att det ska fastna matskräp som kan ge infektioner. Jag hade som rutin när det väl läkt att ta ut den med jämna mellanrum och skrubba den med en tandborste, jag hade ring så det fastnade en del skräp i den lilla kulan.

Och välj salong med omsorg :). Hellre betala mer och få det välgjort med god service, än billigt och bli missnöjd :).
 
Sv: Ni som har/har haft piercing (labret)

Om vi tar en smärtskala så är det någonstans över att ta blodprov men under att sparka tån i ett soffbord :P (eller pierca örat med piercinpistol), i själva piercing-momentet.

Sen är det ju lite bultande och ömt under läkeperioden, att jämföra med ett piercat öra.
 
Senast ändrad:
Sv: Ni som har/har haft piercing (labret)

Jag har en labret och jag var iväg och åt på Kinarestaurang ett par timmar efteråt. Visst var det lite trixigt för det var ju inte bara att hiva in maten och tugga som vanligt, för ömt var det! Men klart det gick att äta, det var ju ingen smärta man dog av direkt. Har enbart titansmycken, vilket fungerar utmärkt (reagerade en gång på ett piercingsmycke jag hade i naveln innehållande nickel, så det är big no no för mig nu, men titan är det inga problem med) och inte heller blir missfärgade som vissa andra material kan bli. :) Sen har inte jag haft några som helst problem med läkningen, men så har jag bra läkkött också. Var dock noga med att skölja munnen efter jag ätit, druckit (annat än vatten), rökt osv (inte alltid direkt efter allt varje gång, men ett par gånger om dagen i alla fall) och tvättade försiktigt utvändigt.

Ang. smärtan så ja, ont gör det ju men det sticker till snabbt bara som en spruta eller var som helst annat som sticker lite snabbt sådär. Nu är jag inte direkt smärtkänslig heller, men för mig var inte smärtan något att reagera på och det var ju inget som hängde kvar efter själva sticket var klart heller. Dock fick jag blodtrycksfall och höll på att svimma efteråt, när jag skulle betala. Så det kan ju vara bra att ha i bakhuvudet om man har lågt blodtryck, att risken finns. Har man ätit dåligt under dagen ökar det också risken (det är inte helt ovanligt vid den typen av piercing), så undvik att göra det på tom mage. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 420
Senast: jemeni
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 140
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 960
Senast: LovingLife
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp