Bukefalos 28 år!

Ni som matar fåglar...

Sv: Ni som matar fåglar...

3 fågelsorter till har jag haft besök av i helgen. Ja, någon av dem tidigare också men, de glömdes bort. :o Grönfink, talltita och bergfink. Är också avundsjuk på er som har gråsparvar. Det verkar vara utdöda här. Bara pilfinkar så långt ögat når.
 
Sv: Ni som matar fåglar...

*kl*

Ett litet tips till er som matar småfåglar. Sveriges ornitoligiska ska försöka genomföra en fågelräkning nu i slutet av januari 27-29 om jag inte missminner mig. Man ska räkna antal arter och antal/art vid sitt fågelbord och rapportera in!

Jag ska göra detta har jag tänkt mig! Surfa in på deras sida och läs mer:banana:
 
Sv: Ni som matar fåglar...

Den här vintern har vi sett:
-blåmes
-talgoxe
-koltrast
-pilfink
-gråsparv
-domherre - verkar vara en hane med ett litet harem (tre honor)
-gråsiska
-grönfink
-gulsparv (bara en, vad jag vet, det var min kusin som såg den)
-nötväcka
-sidensvans
Så har vi sett en entita/talltita, vet inte vilken det var....
Förra året hade vi en sparvhök vid fågelbordet, men jag såg aldrig att den fick tag i nån fågel.

pippi27, har du adressen till sidan?
 
Sv: Ni som matar fåglar...

Hmm, hur ska man hålla koll på hur många som kommer av varje art? Samma fågel brukar väl komma flera gånger och tja... Tex talgoxar ser då inte jag skillnad på iaf :D
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: Roheryn
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 733
Senast: Buongusto
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp