Ni som tar antihistaminer mot allergi

Rosett

Trådstartare
När på dagen tar ni dem och blir ni trötta av dem? Vilken sort tar ni?

Jag har Loratadin (samma som Clarityn) mot pollenallergi och tar den på kvällen eftersom man kan bli dåsig av den men funderar på att prova ta den på morgonen i stället för det är ju på dagen man kommer i kontakt med pollen mest.

Så, hur funkar det för er?

:)
 
Jag tar Loratadin vid behov och har aldrig känt av dåsighet. Tar den morgon, mitt på dagen eller på kvällen beroende på när det behövs.
 
Tar loratadin dagligen, blir inte dåsig av dem...tavegyl däremot... (fast det är kanske en annan typ av allergimedicin, förstås)
 
@GotAsecret Jo, Tavegyl sover man gott på. :d Fick den mot klåda när jag hade vattkoppor. Snokade i fass nyss och det är en annan sorts allergimedicin.
 
När på dagen tar ni dem och blir ni trötta av dem? Vilken sort tar ni?

Jag har Loratadin (samma som Clarityn) mot pollenallergi och tar den på kvällen eftersom man kan bli dåsig av den men funderar på att prova ta den på morgonen i stället för det är ju på dagen man kommer i kontakt med pollen mest.

Så, hur funkar det för er?

:)
Jag tar allegra varenda morgon och blir inte ett dugg trött :). Enorm skillnad mot loratadin
 
De jag åt på 80-90-talet nån gång var ju enormt sövande, det var gonatt direkt. Minns dock inte vad det var för några... Nuförtiden äter jag kestine, vanligtvis en eller två per dag, ibland loratadin istället, och blir inte ett dugg trött. Himla skönt! :up:
Har ingen tanke på trötthet när jag väljer att ta tabletten, utan det handlar om när jag känner att jag behöver mest effekt/när jag vet jag kommer att utsätta mig för något som retar allergierna. Tröttheten blir snarast bättre med antihistaminerna, allergin i sig kan ju göra att man blir enormt trött!
 
Jag kan endast ta Zyrlex (cetirizin) annars är jag som en zombie. Kestine ger dessutom ingen effekt och Clarityn går jag upp typ tre storlekar i vatten av :wtf:

Försöker klara mig så gott jag kan utan för jag äter så j-la mycket piller ändå så jag använder Nasaleze. Den är underbar :love: vid låga till måttliga pollenhalter brukar jag klara mig på den, märker ingenting. Blir det högre halter kompletterar jag med Zyrlex, det fungerar klockrent.
 
Jag har nog ätit alla sorter genom åren och de som jag minns är det Tavegyl som är "tröttast". Nu har jag fått Atarax också till natten. Jag minns gamla Sandosten comp, den sov man gott på också. :)
 
När på dagen tar ni dem och blir ni trötta av dem? Vilken sort tar ni?

Jag har Loratadin (samma som Clarityn) mot pollenallergi och tar den på kvällen eftersom man kan bli dåsig av den men funderar på att prova ta den på morgonen i stället för det är ju på dagen man kommer i kontakt med pollen mest.

Så, hur funkar det för er?

:)

Har aldrig blivit dåsig men har bara testat Clarityn och Kestine. På försommaren, speciellt om jag är ute mycket, får jag ta maxdos piller, nässpray och ögondroppar samt skölja ögonen med ögonvatten regelbundet. Höll det på en ganska bra nivå så i somras, men blir det samma visa i år ska jag nog fundera på om jag kan få något starkare. Antar att det är recept som gäller då? Är för övrigt allergisk mot gräspollen så min allergi har inte börjat än och det hjälper om jag undviker att komma i kontakt med blommande gräs, inte pillar i ögonen osv.
 
Har aldrig blivit dåsig men har bara testat Clarityn och Kestine. På försommaren, speciellt om jag är ute mycket, får jag ta maxdos piller, nässpray och ögondroppar samt skölja ögonen med ögonvatten regelbundet. Höll det på en ganska bra nivå så i somras, men blir det samma visa i år ska jag nog fundera på om jag kan få något starkare. Antar att det är recept som gäller då? Är för övrigt allergisk mot gräspollen så min allergi har inte börjat än och det hjälper om jag undviker att komma i kontakt med blommande gräs, inte pillar i ögonen osv.

Har du testat Nasaleze? Det i kombination med piller/spray borde hjälpa lite mer.
 
När på dagen tar ni dem och blir ni trötta av dem? Vilken sort tar ni?

Jag har Loratadin (samma som Clarityn) mot pollenallergi och tar den på kvällen eftersom man kan bli dåsig av den men funderar på att prova ta den på morgonen i stället för det är ju på dagen man kommer i kontakt med pollen mest.

Så, hur funkar det för er?

:)
Zyrlex som jag har hört nu är gamla och dåliga, jag slocknar som ett ljus och sover som en sten på dem. Önskar jag hittade några som är bättre. Som tur är äter jag allergitabletter extremt sällan, det är bara om jag ska bo ihop med en hund eller en katt. Delade i två då blir det bättre. Det är så man nästan föredrar att nysa och snörvla. (det är inte reaktionen på djuren som gör mig trött tror jag, jag åt en en gång när jag bara trodde jag behövde och var tvungen att sova dagen igenom.)
 
Har du testat Nasaleze? Det i kombination med piller/spray borde hjälpa lite mer.

Nej det har jag inte, tack för tipset. Har stått på apoteket som en vandrande snorklump med sönderkliade ögon och tagit vad de gett mig. Men jag har inte ens gått på utredning så det kanske vore vettigt först, egentligen. :p
 
@Chili Clarityn är samma som Loratadin, som jag har på recept. Det är samma dos när man har recept. Jag tycker inte den funkar så bra, jag måste ta ögondroppar också + skölja håret och ansiktet när jag varit ute och fått pollen på mig. :(
 
Allt möjligt och har aldrig tänkt på att jag känner mig tröttare, fast ständigt trött är ett normaltillstånd för mig så kan ju bero på det. I övrigt tycker jag inte att de hjälper, det som fungerar bäst för mig är Nasonex.
 
Jag tar oxå Loratadin - och har inte märkt någon trötthet. - Igår tog jag för första gången och slockande iof i soffan strax efter 21. Fast det känns som jag redan innan blivit tröttare på kvällarna. Men jag läste på biverkningarna att man kan få torrare slemhinnor och det tror jag att jag märker mer i slutet av säsongen när man ätit dem ett tag.
 
På kvällen och nej jag blir inte trött av de jag oftast tar, loratadin.

Sen tycker jag iofs inte att de hjälper heller så funderar på att ringa läkaren och fråga om tavegyl.
 
Hej!

Min sambo allergikern slocknar av alla allergimediciner utom Kestine. Kestine verkar han vara allergiskt mot- har aldrig sett honom så dålig som när han testade det. Jisses, jag trodde han skulle dö!

Fast när det kommer till min sambo har vi ännu inte hittat nåt piller som funkar ens ok mot allergin, snorig och dan blir han så fort han tar dom.

/L
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 903
Senast: bettysmatte
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
10 594
Senast: Rugge
·
Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 319
Senast: Enya
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 379
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp