Ni som tar antihistaminer mot allergi

Ni som är bekräftat allergiska, hur kom ni fram till det?
Jag gick till doktorn för snart två veckor sedan och de tog blodprov för att se vad jag eventuellt är allergisk mot.
Jag är bekräftat allergisk mot katt, tog blodprov när jag var runt 20, sånt där RAST-test och det visade +1.
Reagerar mot pollen (speciellt tulpaner, de är hemska), stenfrukter (kan äta persikor men nektariner ger mig klåda), mandel, nötter, kiwi, selleri, trollhassel (finns i vissa hudlotioner) och nåt annat som jag inte vet vad det är (får klåda i halsen ofta när jag ätit men vet inte av vad). Ibland även äpplen, beror på vad som annars finns i luften.
 
Jag har gjort både blodprov och pricktester.

I övrigt så har jag ätit tavegyl ett par veckor nu och är inte tröttare än vanligt, inte ens när jag råkar ta två. Tar alltid på kvällen.
 
Jag har gjort både pricktest och blodprov, men det enklaste svaret är väl att man märker ju väldigt mycket av vad man inte tål själv.

Äpplen är en vanlig korsallergi med pollen, jag hade aktat mig noga för både äpplen och päron i alla fall ett tag framåt om jag var du @prinsessfeminist . Och ja, det är ett jäkla elände att vara allergisk! Inget funkar tillräckligt bra och allt har biverkningar. Det är tyvärr så. :(
 
Tavegyl är perfekt som sovtablett för mig. Jag fick en anafylaktisk chock av min medicinering men de ville fortsätta ge den så jag fick ta Tavegyl och kortison i förebyggande syfte inför varje behandling (intravenöst på lasarettet). Inte en av de bästa tiderna i mitt liv kan jag säga. Jag har aldrig set personal komma springande så snabbt när jag sa att jag kände konstiga stickningar. Jag förstår nu varför de alltid hade en "crash cart" utanför behandlingsrummet :meh:
Åh tavegyl hällde de i mig inför första behandlingen med matherba, jag blev helt väck... Jag såg att läkaren pratade och hörde ljud men jag fick inte ihop ljuden med vettiga ord... O_o Läkaren insåg rätt snart att jag inte var pratbar och sa åt mig att sova en stund så skulle vi ta det lite senare... ;) Tack och lov tålde jag matherban så jag slapp tavegylen sen! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 894
Senast: bettysmatte
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 358
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 316
Senast: Enya
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 364
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp