Bukefalos 28 år!

Ni/vi som inte dricker alkohol

Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Läsk eller "dryck av ciderkaraktär" är det som blir om jag väljer bort alkohol (vilket är rätt ofta numera).
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Är rätt ofta nykter, dricker då samma som alltid = vatten, kaffe eller te. Gillar inte att dricka mina kalorier, föredrar att äta dom! :) och gärna i lite nyttigare form..
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Drinkar utan alkohol
Vatten
Ngt alkoholfritt alternativ från systemet

En favorit är Toselli, vitt vin (dock upp till 0,5%, så det är väl inget för den som kör absolut nolltolerans. Det räknas dock som ett av systemets alkoholfria viner.).
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

*KL*

Vad roligt med så många svar! Tack, och ös gärna på med mer! :)

Jag är bartender men har alltid tyckt att det är roliga att servera alkohol än att faktiskt dricka själv.
Jag gör istället goda alkoholfria drinkar eller köper någon rolig läsk eller lemonad om man är hemma, som dr.pepper eller Snapple!:d

Åhå, då råkar du inte sitta på några riktigt bra recept som du vill dela med dig av? :)

Drinkar utan alkohol
Vatten
Ngt alkoholfritt alternativ från systemet

En favorit är Toselli, vitt vin (dock upp till 0,5%, så det är väl inget för den som kör absolut nolltolerans. Det räknas dock som ett av systemets alkoholfria viner.).

Ska testa det!

*halv kl*
Jag har ingen absolut nolltolerans, om valmöjligheten finns så föredrar jag absolut alkoholfritt men har inget "problem" med att dricka sånt med väldigt låg %. Det borde ju öka valmöjligheterna?
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Det beror helt på tillfälle. Det kan vara vatten, Pepsi Max, te etc etc.

Jag dricker något jag tycker är gott helt enkelt.

Jag dricker alkohol ibland och ibland inte.
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Typ Herrljunga Cider eller cola, men är aldrig ute på krogen eller så så hamnar sällan i situationer där "alla andra" dricker alkohol heller... :D

På en studentfest (för typ hundra år sedan) när vi ute med klassen så beställde jag en alkoholfri drink som var jättegod faktiskt!

Edit: Herrljunga är ju inte 100 % alkoholfri, men jag tycker det är okej och räknar det som "alkoholfritt" iaf :)
 
Senast ändrad:
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Nu dricker jag visserligen alkohol ett par gånger i veckan men tänkte ändå tipsa om alkoholfri öl. Har inga konkreta råd gällande sort men har smakat ett par-tre stycken och tycker faktiskt alkofri öl smakar bättre än alkofritt vin. Det som framförallt slog mig var att den helt alkholfria ölen smakade bra mycket bättre än samtliga lättöl jag provat.

Kan ju vara något att experimentera vidare med för den hågade :)
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Åhå, då råkar du inte sitta på några riktigt bra recept som du vill dela med dig av? :)

Absolut! Det beror självklart på vad man har hemma och vad man tycker om, men ett tips är att köpa på sig lite roliga syrups som t.ex Monin's.
Även flera goda juicer, eller läsk för en lite "lättare" drink.
Alkoholfri vitt vin eller mousserande är också en bra grund för en drink.

En egen favorit är alkoholfri Piña Colada!:d
Cocos syrup eller cocosmjölk, ananasjuice, grädde och/eller mjölk och is, sen in i mixern. Mumma!

En annan fräsch och enkel goding är:
Vaniljsirap, ananasjuice, fruktsoda.

Eller:
Curacao Blue (sirap med apelsininslag och lite kul blå färg), lime cordial, färsk lime, mynta och citron, sprite.

Rolig shot om man känner sig sugen på att skikta! :
Börja med grenadine i botten, skikta över persikojuice och avsluta med blue cuacao. Blir en fin liten regnbåge!

Det finns oändligt med kombinationer, bara att testa sig fram!:D
 
Senast ändrad:
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Vid enstaka tillfällen väljer jag bort alkohol & då blir det oftast cola.
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Jag dricker väldigt sällan alkohol.
Vad jag dricker beror på sammanhanget. Men vatten, läsk osv är väl vanligt förekommande.

Är det på en middag, då kan jag dricka någon alkoholfri god cider eller dylikt, eller Ramlösa. Är det mer festlika situationer dricker jag Cola, koffeinet kickar igång rätt bra på mig som inte dricker Cola till vardags.
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

På krogen dricker jag alkoholfri drink eller tranbärsjuice med lime, på hemmafester vatten eller läsk!
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Det jag känner för just då. Alkholfri öl, läsk, cider, vatten, te... :)
Är det sommarfest hos nån kan jag lyxa till det och göra nån god bål.

Jag är inte nykterist, utan väljer i 99,9% av fallen att inte dricka pga att jag vill kunna ta bilen. När jag väl dricker (3-4ggr/år kanske) så är det ytterst måttligt eftersom jag inte vill bli full.
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Jag tycker inte om när det blir för sötsliskigt, dricker jag läsk blir det Cola eller möjligtvis någon ciderdryck.

Vill däremot tipsa om Schweppes Lemon Mynthe, som är ny för i år tror jag? Kommer definitivt dricka den riktigt iskall under varma sommarfester :)
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Kommer på mig själv med att oftast välja vanligt mineralvatten, gärna något med smak. Sällan men det händer blir det cider eller ev någon läsk alternativt alkoholfritt vitt vin/mousserande/rosé från Systembolaget. Jag dricker faktiskt öl någon enstaka gång men oftast blir det en lättöl, oavsett styrkan är det aldrig någon större mängd (1-2 på en kväll) och faktiskt bara i samband med måltider.

För den av er som känner sig okej med de 0,5% som de alkoholfria vinerna brukar innehålla så finns det riktigt bra alternativ numer i små flaskor. Annars är mitt tips att mixa god fruktjuice med bubbelvatten och is för en trevlig drink utan alkoholen.
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Jag dricker oftast Cola de fa ganger vi gar ut / gar pa fest. Finns tillfallet tar jag garna te. Barncider som ngn namnde fick det att vattnas i munnen, det har jag inte druckit / sett pa ar och dag.
Det finns ett fatal ol jag finner drickbara tex Stella men aven da blir det typ ett halvt glas var sjatte manad.
Jag har valt bort alkohol pga smaken men maste saga att jag sparar bade pengar coh kalorier till roligare saker som en positiv sideffekt.
 

Liknande trådar

Samhälle Personen i fråga fyller 70 om ett tag. Dricker ingen alkohol, kan ej åka bort till följd av hälsan inte ens inom staden hen bor i. Det...
Svar
15
· Visningar
723
Senast: Pilot
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
798
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
27 438
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
770
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp