Bukefalos 28 år!

Ni/vi som inte dricker alkohol

Lillagoajag

Trådstartare
Ja, vi lär väl vara några stycken här som väljer bort alkoholen ibland eller alltid. Min fråga till er är: vad dricker ni när "alla" andra dricker alkohol?
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Riktigt komplicerade alkoholfria drinkar eller om jag är lat bara en dyr juice som jag inte skulle köpt till vardags, det är fortfarande billigare än alkohol :D
Men det finns goda alkoholfria viner på systemet också
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Oftast dricker jag bara citronvatten. Men det händer att jag dricker alkoholfri cider.
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Pepsi max.

Har alltid med mig egen dricka till middagar, fester och om vi ska iväg på annat håll.
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

När jag väljer bort alkohol så brukar jag dricka:

• Läsk (cola etc)
• Smaksatt bubbelvatten
• Vatten
• Alkoholfritt

- Eventuellt roliga drinkar utan själva alkoholen i :D

Då vi är flera i sällskapet som inte alltid dricker är det standard att ha minst två flaskor läsk hemma. Alternativt tar man med sig egen dricka :)
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Väljer bort ibland t.ex. om jag inte känner för det eller jobbar dagen efter och då dricker jag läsk eller energidryck :)
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Jag dricker inte alkohol och har aldrig heller druckit. Jag dricker vanligt vatten eller bubbel vatten. :)
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Jag dricker alkohol ibland, men i så fall endast cider för allt annat smakar inte ens gott :p Dricker hellre läsk, saft eller vatten. :)
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Jag dricker väldigt sällan alkohol.
Vad jag dricker beror på sammanhanget. Men vatten, läsk osv är väl vanligt förekommande.
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Jag är bartender men har alltid tyckt att det är roliga att servera alkohol än att faktiskt dricka själv.
Jag gör istället goda alkoholfria drinkar eller köper någon rolig läsk eller lemonad om man är hemma, som dr.pepper eller Snapple!:d
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Oftast bara Cola :) Ibland "lyxar" jag till det med nån annan god läsk. Ibland någon alkoholfri drink och ibland "fuskar" jag och dricker en sån där mataffärs-cider med 0,7% eller vad det är :)
Och någon enstaka gång dricker jag oboy istället :D
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Cola zero :love: eller vad som för tillfället erbjuds (annan läsk, juice, saft, vatten...) beroende på var jag befinner mig.
Är jag på krogen kan jag ibland lyxa till det med någon rolig alkoholfri drink :)
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Någon som har tips på sorter? Har bara provat två; den ena var nån billig variant som smakade saft, den andra nåt italiensk som smakade :yuck:

Jag minns tyvärr inte vad det hette men jag har provat ett rött som var rätt trevligt. Smakar inte riktigt som rödvin men ändå nåt mer än saft.
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Jag dricker aldrig alkohol och har aldrig gjort det heller. Dricker saft eller vanligt vatten. Gillar inte kolsyra :)
 
Sv: Ni/vi som inte dricker alkohol

Vatten. Möjligtvis cider om det finns eller ibland cola. Men jag är inte så förtjust i att dricka söta saker, så det blir oftast vatten.

När jag var yngre och "festade" mer så drack jag Red Bull bara för att jag skulle orka vara uppe:D dessutom var det typ ingen som fattade att jag inte drack förrän jag körde hem.
 

Liknande trådar

Samhälle Personen i fråga fyller 70 om ett tag. Dricker ingen alkohol, kan ej åka bort till följd av hälsan inte ens inom staden hen bor i. Det...
Svar
15
· Visningar
659
Senast: Pilot
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
758
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
27 299
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
748
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp