Bukefalos 28 år!

No bite till hund?

Tibra

Trådstartare
No bite som man har till hästar, är det giftigt för hundar? Jag tänkte nämligen använda det då min hund gnager bort päls på ena tassen.

Linda
 
Sv: No bite till hund?

Jag tycker du bör ta reda varför hunden gnager istället och lösa problemet istället för att bara maskera symptomen.

Att gnaga på tassarna brukar indikera på allergi av något slag, stress eller understimulering.
 
Sv: No bite till hund?

Jag tycker du bör ta reda varför hunden gnager istället och lösa problemet istället för att bara maskera symptomen.

Att gnaga på tassarna brukar indikera på allergi av något slag, stress eller understimulering.

Håller med! Gå till veterinären. Kan ha många anledningar och ärr inte särskilt kul för hunden.
 
Sv: No bite till hund?

Jag tycker du bör ta reda varför hunden gnager istället och lösa problemet istället för att bara maskera symptomen.

Att gnaga på tassarna brukar indikera på allergi av något slag, stress eller understimulering.

Jaja men det var inte svar på min fråga. Jag kanske redan vet om varför han gör så.
 
Sv: No bite till hund?

På med en tratt!

Om du vet orsaken försöker du säkert åtgärda den och tratten blir en tillfällig men VÄL fungerande lösning på slickandet!

/Swat
 
Sv: No bite till hund?

Det kan jag inte svara på!
Kontakta giftinformationen.

Däremot blir vissa hundar "tvärt emot" när man tar något "äckligt" i deras päls, dvs de bli ÄNNUMER maniska i sitt tvättande.

/Swat
 
Sv: No bite till hund?

Det kan jag inte svara på!
Kontakta giftinformationen.

Däremot blir vissa hundar "tvärt emot" när man tar något "äckligt" i deras päls, dvs de bli ÄNNUMER maniska i sitt tvättande.

/Swat

Jo han äter allting, även chili så jag har lite svårt med min plutt. Men det här smakar skit alltså, fan hästen äter det inte ens som annars äter allt!

Det är inget allvarligt bitande.
 
Sv: No bite till hund?

Jag har (helt oansvarigt :angel:) testat att använda ett no-bite-medel för häst på en möbel som valpen hade myyycket svårt att låta bli.
Tyvärr är hans smaklökar döda eller så är det inte samma smakölkar de har, men han brydde sig inte alls överhuvudtaget :crazy:

Kan iofs tillägga att jag vet hästar som inte reagerar på alla typer av no-bite-medel, så det kanske är ganska individuellt.
 
Sv: No bite till hund?

Jag har en spray som det står "chew stoppa spray" på, som fungerar lite samma. Beskt som sjutton är det iaf, och inte giftigt för hundar. Köpt i hundaffär. Jag hade det på min vuxna hunds päls på öronen för att min valp tenderade att ha dragkamp med hans öron och han bara låg snällt och lät henne hållas.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 243
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 319
Senast: Roheryn
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 263
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Akvarietråden IV
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp