NS eller sprenger bett?

saltopeppar

Trådstartare
Är det någon här som provar NS betten?

Jag ska köpa nytt 3-delat anatomiskt bett. Har alltid varit inne på sprenger men nu det sista har jag börjat kolla på NS.

Tycker det finns fler valmöjligheter på deras tränsbett och att de inte bara är anatomiska uran det finns olika typer av anatomiskt beroende på vad man har för häst. De ska även vara i en annan typ av metall om jag inte misstolkar det.

Min kuse gillar lite tyngre bett men inte för tjocka. Har innan ridit på sprengers D.ring, men man får ju inte tävla dressyr på detta. Har även ridit med stubben anatomiskt med "vingar" som funkar bra, men jag vill inte ha de stora vingarna när jag ska tävla dressyr (om man ens får ha det?)

Så nu undrar jag om det är någon som har lite erfarenhet av NS, är de värda pengarna? är det någon skillnad på den anatomiska utformningarna jämfört med Sprenger?
 
Visst får du tävla på Sprengers D-ring. TR är ändrat från 2014 på den punkten även om många tävöade på Sprengers fasta ringer utan att någon verkar ha reagerat.

Har ingen koll på NS-betten. Men Sprenger finns i oändliga varianter och flera olika tjockleker per variant dessutom. Helt klart mina favoritbett:).
 
Visst får du tävla på Sprengers D-ring. TR är ändrat från 2014 på den punkten även om många tävöade på Sprengers fasta ringer utan att någon verkar ha reagerat.

Har ingen koll på NS-betten. Men Sprenger finns i oändliga varianter och flera olika tjockleker per variant dessutom. Helt klart mina favoritbett:).
Får man!!!:banana: Hur bra som helst. tack för uppdateringen.

Ska försöka hitta ett NS bett och prova, är lite intressant att prova de olika modellerna tycker jag
 

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 095
Senast: Fazeem
·
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 980
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 191
Dressyr Klurar inte ut detta utifrån snabb koll i bett-bilagan till TR så kollar här. Som oerhört förändringsobenägen har jag ridit på likadant...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träning och hälsa del 11
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp