Bukefalos 28 år!

NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

giowanna

Trådstartare
Igår föddes vår blivande valp! Blev väckt av telefonsamtalet att de kommit till världen. Det kommer bli en röd hande, dvärgpinscher!

Vi ska hälsa på om några dagar, när mamman vant sig lite. Kan knappt vänta!

Skickar med en bild på tiken när hon var sjätte veckan (tror jag det var)

3704850.jpg


Där ligger hon efter vi gått, med det gula mumintrollet som vår bebis ska få med sig hem, om åtta veckor! (En evighet!!!)
 
Namnförslag?

Hejsan igen, glömde fråga Er om namnförslag!

Det blir en hane, som ska börja på A, eftersom det är A-kullen!

Tänkt lite på Arne, Ajja, Algot..... Fler förslag? :bump:
 
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

Tänka bara säga att jag har en röd dvärgpinschertik. Helt fantastiska hundar, så du har gjort ett bra val! ;)
Grattis!
Här är min lilla bäbis, som dock har hunnit bli nästan 10 månader nu. Tiden går så otroligt fort.
{7811bc1c-230e-4cc9-bace-17b1a3c8fa59}.jpg

Vilken kennel kommer den ifrån? Själv har jag en från Theneican's kennel.
 
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

Labradoren vi hade när jag var liten hette Alex, och det passade honom jättebra. Ett annat förslag på A är Allram... :D

Grattis till valpen! Själv har jag 4½ veckor kvar till jag får hämta min valp om allt går som det ska, och det känns som en eeeevighet!...
 
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

min lillebror hade en kompis som hette Aidin (uttalas Ajdin). väldigt fint!
 
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

Åh, du skulle bara veta hur avis jag är.. Om en så där nio veckor och du inte hittar honom så vet jag var han är :D
Återkommer med namnförslag, nu måste jag ut och rasta jycken.
 
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

Ja, Aidin var ju rätt fint. Kan ju kallas för Ajje då?

Vilken sötnos på bilden!! Kan knappt bärga mig, 8 veckor är ju en mindre evighet!

Väntar på fler namnförslag!

Tack alla som bidragit! :bow:
 
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

Nä, det är klart....

kan man ju inte, men jag använder oftast NEJ eller bara med tonen aaa,aaa,aaa!!
 
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

Åh, jag minns när jag väntade på min valp. Kändes som 2 evigheter :p . Fast nu är hon här (sen 4 veckor) och det är full rulle. Man har liksom glömt väntan då....
 
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

MMM, man får väl se det som man säger: Den som väntar på ngt gott, väntar alldrig för länge.... Men det känns alldeles, ALLDELES för länge!!!

Har inte sett bilder än, så fort de kommer, lägger jag upp de här!
 
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

GRATTIS!!!!

Själv skall jag hämta min valp om 2-3 veckor. Blev bestämt idag! En Jack Russel, rottweiler tecknad m vitt tassarna, hane.

Har en hund redan, en kelpie/schäfer/labbe/flat och han ville så gärna ha en lillebror!

Kram Favina :bump:
 
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

Här har vi mamma och barn!

nyfodda_med_tali.jpg
:love:
Kan knappt bärga mig, det är ju över 7 veckor kvar!! :angel: :love:
 
Senast ändrad:
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

Är det den mindre hannen eller större hannen? (syftar på vikten som står på hemsidan)... :bump:

Ja, jag vet. Jag är uttråkad... :angel:
 
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

Jag gillar den minsta hanen bäst, men inget är bestämt än, jag får ju inte träffa dem förrän de är två-tre veckor!
 
Sv: NU ÄNTLIGEN! om 8 veckor....

Ja visst är han fin!

Hoppas nu det blir den bästa valpen! (Det blir det nog i vilket fall!) :love:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: Raderad medlem 94602
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 195
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp