Bukefalos 28 år!

Nu är det dags!

Vica

Trådstartare
Efter mycket funderande, grunnande och självransakning har jag bestämt mej;

Jag ska boka en tid med en AR-tränare. Jag ska se om det här med AR är något för mej men har fortfarande lite funderingar..

Jag har kombinerat den "klassiska" dressyren med lite NH och liknande, men hur mycket av själva dressyrläran kommer jag att få tänka om? Hur var det för er, upplevde ni det svårt att övergå helt till den akademiska läran? Var det mycket "omtänk"?

/Vickan, blivande AR-ryttare :bump:
 
Sv: Nu är det dags!

Det beror på vilken tränare du har haft innan ju :-)
Om din tränare aldrig brytt sig om att seperera dina hjälper så blir det mkt omtänk :)
De flesta nya elever så är det första man får göra att be dem sluta ge 118 hjälper i sekunden typ....
 
Sv: Nu är det dags!

Aha! Du menar att det är en hjälp per rörelse? Oj ja då blir det en stor omställning kan jag ju tala om!
 
Sv: Nu är det dags!

Nej en hjälp i taget. Inte en hjälp per rörelse. Dina ben pratar med hästens bakben och dina tyglar med dens framdel-enkelt förklarat.
Om man driver och sågar/plockar/bänder som man tyvärr ofta gör i vanlig ridning så blir det lite mkt.
 
Sv: Nu är det dags!

Tack för alla tips.
Har ju läst massor om AR och har väl gjort nått litet patetiskt försök hemma med, men det blir ju skillnad när man väl ska träna för någon på riktigt!

Min nya tränare kommer nu på tis och jag vet många som kommer att vilja se på. Förhoppningsvis så kan jag samla ihop ett gäng som vill träna med mej (aldrig kul att alltid träna själv, utan någon att bolla lektionen med).

Börjar dock tvivla på om man kan lära om den gamle skrutten (12 år är han nu) att gå som hästarna på spanska ridskolan.. Dessutom är han rätt stor och ibland har jag svårt att komma åt honom. Så här ser vi ut nu;

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_25/18680000-18689999/640x480/18689441.jpg
(Cili på buke som fotat)
 
Sv: Nu är det dags!

Börjar dock tvivla på om man kan lära om den gamle skrutten (12 år är han nu) att gå som hästarna på spanska ridskolan..

:confused::confused::confused:

Skojar du, eller anser du att det är det, som AR går ut på?
 
Sv: Nu är det dags!

Haha, klar jag skojar! :p Var bara tvungen och se er reaktion! :rofl:
 
Sv: Nu är det dags!

Börjar dock tvivla på om man kan lära om den gamle skrutten (12 år är han nu)

Min var 22 när vi började, så det är aldrig försent :)

En i min ridgrupp har en häst som var 9 år (har jag för mig att det var, det var i alla fall där omkring, kanske ett eller ett par år äldre) när de började med AR, och hon undrade om det var lönt att börja med AR med en så gammal häst. Du anar inte hur mycket det har hänt med den hästen på ett par år (som dessutom går en del som ridskolehäst)! :bump:
 
Sv: Nu är det dags!

Börjar dock tvivla på om man kan lära om den gamle skrutten (12 år är han nu) att gå som hästarna på spanska ridskolan.. Dessutom är han rätt stor och ibland har jag svårt att komma åt honom. Så här ser vi ut nu;

Min första omskolning var 18 när vi började. Nordisen är en fd ridskolehäst som jag började på allvar med när hon var 14. Sen omskolar jag en travare också, men där är det inte åldern som är problemet;)

"att komma åt" får en annan innebörd i AR...

/Migo
 

Liknande trådar

Western I höstas började jag rida efter femton års (!!! vart tog tiden vägen?) uppehåll. Valet blev då att börja på en ridskola med...
Svar
4
· Visningar
2 593
Senast: Myrten
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 719
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 061
Senast: akleja
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp