Bukefalos 28 år!

nu är det slut...

L

linda87

nu har min stora kärlek,min bästa vän,mitt barn Laika somnat in för gott.hon somnade in väldigt lugnt och fint enligt min familj som var med henne.jag hade gjort vad som helst för att vara med henne men jag är inte i sverige och kunde inte komma hem till henne och säga ett riktigt farväl.

Laika, min laikis,du lämnar ett stort hål i mitt liv.tyvärr är du så sjuk att vi har varit tvungen att låta dig somna in för gott,annars skulle lida för mycket.jag önskar att jag kunde ha varit med dig när du behövde mig som mest,hålla dig i min famn när du somnade in,förlåt laika.vi har gjort detta för din skull för att du inte ska ha ont.snälla laikis,glöm inte bort oss, du är vår ängel,vårt allt.

sov gott Laika,vi ses igen vid regnbågsbron,då kommer inget kunna skilja oss åt igen. vi älskar dig Laika, din familj
 
Sv: nu är det slut...

Ett så klokt och barmhärtigt beslut - och ändå så svårt!! Hon tackar er för att ni vågade!
Det kommer att göra ont länge men det är helt okej, förbi sorg finns ingen väg, man måste rakt igenom. Och till slut kommer du ut igen på andra sidan sorgen!
Och en dag möts ni igen, vid Regnbågsbron!
Kram!
 
Sv: nu är det slut...

Har läst dina trådar och sitter med tårar i ögonen. Tänker på er och skickar tröstkramar och en dikt som jag tycker är otroligt vacker och kanske kan skänka en gnutta tröst.



Don´t be dismayed at Goodbyes!
A Goodbye is necessary before you can meet again.
And meeting again, after moments or lifetimes
is certain
for those who are Friends!

-Richard Bach
 
Sv: nu är det slut...

Å, känner så med dig, förlorade min gamla hund i januari..

Saknaden finns där, alltid, men efter en tid så minns man mest de glada stunderna..

Kram, vet att det är svårt just nu.. :cry:

Laika tas emot med varm tass i hundarnas himmel av min Lucifer.. I honom har hon den snällaste busigaste vovve hon kan få... :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 285
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 611
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 170
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 709
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp