Nu är jag sur!!!

Sv: Nu är jag sur!!!

vad jag såg var jag den sista som skrev i den aktuella tråden.
hela tråden gällde bara en uppdatering, inte annorlunda alla de andra "vad har du gjort med din häst idag" trådar som finns på gnägg.

nej,där drog ni linjen fel..
 
Sv: Nu är jag sur!!!

Jo detta är självklart en blandsgång.

Men ibland överdriver ni lite.
Det kommer ut som att ni är rädd för konkerans från andra forum.
Fast ni är bland dom största.
Att ni nekar alla möjliga länkar.
Ett inlägg som jag såg för någon månad sen.
Nån tjej hade handlat i en affär och hon kan inte ens nämna vad
det heter på grund ut av att inlägget raderas. I dessa falla så innehåller vissa diskution tips och ider som var du kan köpa ett träns tex, i vilken it- butik eller affär. Det är löjigt att ni känner er hotad av någon som lämna en länk eller namn på en affär.
Det är en helt annan sak om en Hemsida skriv kom hit, det är grattis reklam. Men när vi privat personer måste vara rädda för vad vi skriver hela tiden är abbsurt.

Varför får inte privata personer lägga ut eller tips om små egna hemsidor som kan höja o göra det mera roligt här.
Se på andra forum när man dela info, man får länkar man hitta nya viktiga o nyttiga info sidor.
Forum är och borde vara det perfekt ställe för att dela info, det är ju en samlingsplats där man ska byta erfarenheter.
Men här kan man bara byta lite info inom era ramar.
Kolla själv så ser du hur toma vissa inlägg är ochd et är urlöjligt o jobbigt när folk gämnt skriver ...få inte nämna det namnet få inte länka ditt få inte skriva namn på det ställe.......
få in, kan inte. Då är det inte rikigt diskution ställe det är ett typiskt
svenska ställe där, man tro man få har åsikter men ändå inte.

Att ni radera sånt som en privat länk till en hemsida är super löjligt, samt gäller det att jag skriver... gå till min profil och sen gå till min sida att även såna inlägg raderas.
Vissa diskutioner är så tomma på info för ingen törs länka eller ge tips på grund att av att bli avstängt till slut.

Gunnar ni har väldigt stränga regler, som gör att forumet sjunker i
människor ögon jag vet flera som har diskuttera detta på andra forum. För här törs man ju rakt inte.

Men det är ditt forum du bestämmer o sätter regler, tycker man inte om det så behöver man inte vara här. Men tyvärr finns det inget så många andra hästforum. så man få bara tage de man have.
Detta är bara en ide tänkare inget annat.
En bra webmaster ser till efter skrivarna önskan, för det är BARA dom som få ett forum att fungera inte en webmaster, inga skrivare inget forum.
 
Sv: Nu är jag sur!!!

islandia skrev:
Det kommer ut som att ni är rädd för konkerans från andra forum.
Fast ni är bland dom största.

Men tyvärr finns det inget så många andra hästforum. så man få bara tage de man have.

Klart att alla som driver en verksamhet som drar till sig "kunder" är livrädda för konkurrens. Men det fungerar ju så att man inte är villig att ändra på sitt utbud så länge som kundunderlaget/intresset är sabilt. Då menar jag det utbud som man själv vill hålla med. Om däremot kundunderlaget/intresset minskar och man vill överleva, ja då får man ändra sitt utbud fast man egentligen inte vill göra detta. Man får då tillmötesgå kundernas krav i annat fall är det andra som gör detta.

Själv har jag hittat ett bättre hästforum, ur diskussionssynpunkt, inte lika lyxigt och stort som detta, finns annat som värdesätts mer...........
 
Sv: Nu är jag sur!!!

Gammeln skrev:
Själv har jag hittat ett bättre hästforum, ur diskussionssynpunkt, inte lika lyxigt och stort som detta, finns annat som värdesätts mer...........

Mmm...o det får du ju så klart inte säga här...för då är det reklam.
 
Sv: Nu är jag sur!!!

Jag håller med dig sofiplopp! Jättesurt att buke inte tåls att andra "gudar" nämns vid namn. Som skrivbent på Sammetsmule så är jag en trogen "troende". Men för mig är inte sammetsmule och Bukefalos konkurrenter utan mer kompletterande. Jag hade nog aldrig trott att Buke hade öppnare sinne än att helt bojkotta andra hästsiter. För mig känns det konstigt att inte få disskutera vad som händer utanför bukefalos.

Jag är inne på båda sidorna men kommer det fortsätta med denhär yttrandefrihets inskränkningen vet jag iallfall vilken sida jag kommer forstätta besöka.

hrm, jag antar att det efter ettsånthär surt inlägg så finns det stor risk för att inlägget försvinner, förlåt isåfall till trådskaparen men jag bara känner att jag måste få lufta min frustration

/Skogsmulle
 
Sv: Nu är jag sur!!!

ok har läst hela tråden nu

Gunnar> hur är det med yttrandefrihet, är ni som webmasters ansvariga för vad vi användare skriver? Dvs om någon nu skulle "förtala" någon är det ni som skulle bli åtalade?

Ett forum är ju trots allt till för disskution och att kunna disskutera sakers bra och dåligheter är väl en av de mest fundamentala ämnena. Synd om man inte kan göra det här. Sen är det ju iof alltid så att den som disskuterats kan tycka att det är mindre kul. Men här på buke är ju inget sanning, utan bara åsikter.
 
Sv: Nu är jag sur!!!

hrm, jag antar att det efter ettsånthär surt inlägg så finns det stor risk för att inlägget försvinner, förlåt isåfall till trådskaparen men jag bara känner att jag måste få lufta min frustration

/Skogsmulle[/QUOTE]
.....................

Här ser ni det är så typiskt folk ska behöva känna sig oroad över sina in lägg och åsikter. Det är ju löjligt på ett forum ska man känna sig hemma.
-----------------------------------------------------------

Till Gammeln
Du kan väl skicka länkten till mig i medelnade.

-----------------------------------------------------------

Citat:
Ursprungligen postat av Gammeln
Själv har jag hittat ett bättre hästforum, ur diskussionssynpunkt, inte lika lyxigt och stort som detta, finns annat som värdesätts mer
........
Mmm...o det får du ju så klart inte säga här...för då är det reklam.

----------------

Visst är det dum flera som poentera det. Man få inte ens nämna att det finns andra forum. Då har det gått för långt.
En själv blir in ens förvånad om man blir utkstad härifrån för man våga kritesera lite.
Jag har själv forum och där länkar dom hur som helst och även till
konkurränter till mig men det få man tåla. I sverige ha vi rätt att ha
åsikter och skriva inom ramarna.


---------------..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu är jag sur!!!

Har läst igen om den här tråden och har även sett att detta diskuterats tidigare och jag kan nog hålla med om att taket här på Buke har börjat svanka betänkligt. Eftersom jag varit med sen stallet tiden (började -98) så har jag ju kunnat följa utvecklingen av forumet, en del mycket positivt :) men som sagt var på senare tid en del negativt på grund av att man hela tiden måste tänka "kan jag skriva detta eller kommer mitt inlägg att raderas?" och det känns definitivt inte bra eftersom diskussionerna helt klart blir hämmade....
Så jag skulle nog vilja kalla detta för "Babyboomsyndromet".
Så snälla se till att Buke inte blir lika inskränkt som det forumet... :crazy: Sätt inte munkavle på oss som trots allt (fortfarande) tycker om att diskutera här.... :p

/Carina :eek:
 
Sv: Nu är jag sur!!!

Har ni läst det jag skrev. Sammetsmule tråden ansåg jag ok så långt jag såg den och lät den vara kvar och tog alltså inte bort den.

Alla företag och privatpersoner kan gratis lägga in sina länkar på Hästlänksidan som är Sveriges största hästlänksamling. Att ha länkar där och inte överallt på forumet borde göra det lättare att hitta en länk när man väl söker efter en. Samtidigt som forumet blir mer komplett genom att folk skriver ett fullständigt inlägg i stället för att bara lägga in en länk som kanske inte ens fungerar efter ett tag.

Det blir också bättre ordning när annonser hamnar på annonssidan, länkar på länksidan, evenemang i Kalendern och diskussioner på Forumet.

Ett sätt för mig att få in lite pengar på Bukefalos för att betala för server, programvaror, m.m. och kanske lite av den tid jag lägger ned är att företag skall betala om de vill göra reklam för sig själva, de tjänar normalt pengar på att synas här.

Att folk sedan inte vågar? skriva ut Hööks eller Börjes när dessa diskuteras har jag ingen förståelse för, det är något som folk hittat på själva.

Lagarna för hur och på vilket sätt man får diskutera privatpersoner är inte helt solklara och dessa diskussioner leder oftast till två läger som antingen hatar eller älskar personen. Därför har vi de regler vi har.
Vill du läsa dem finns de under länken Forumregler längst ned på sidan.

Väldigt mycket är tillåtet på Bukefalos, tycker att det oftare är diskussioner om att för mycket tillåts här än tvärt om, framförallt gammeln bukar ofta hugga om något möjligen kan (miss)tolkas som ett regelbrott och kräva att något görs.

Det går aldrig att göra alla nöjda, men jag försöker göra vad jag kan för att så många som möjligt skall trivas.

Jag tror att vissa användare som inte följt reglerna vid ett flertal tillfällen och därför fått sina inlägg raderade eller kanske t o m stängts av har spritt inlägg som fått många att tro att allt möjligt raderas eller att vem som helst kan stängas av lite hur som helst.
Det är väldigt svårt att bli avstängd, ingen användare stängs av pga enstaka inlägg eller enstaka trådar.

Det finns användare som moderatorerna i flera månader bett mig överväga att stänga av, vissa har stängts av andra inte. Det är enbart jag som fattar sådana beslut.

Grundregeln när det gäller inlägg eller trådar som är på gränsen för att tas bort är att hellre fria än fälla.

Alla gör vi misstag, ni bryter ibland omedvetet mot reglerna på Bukefalos, moderatorena och jag tar ibland bort trådar som borde få varit kvar.

Viktigt att tänka på är att i vissa lägen kan en ok tråd spåra ur efter att ni läst den vilket kanske gör att man inte förstår varför den togs bort.

Hjälp mig gärna med tips om sådant ni tycker har blivit fel. Om ni undrar varför en tråd tagits bort, om ni tycker att en moderator missköter sig eller om ni anser att någon regel bör ändras. Skicka gärna ett mail, jag läser alla även om jag inte alltid svarar.
Tiden blir ibland knapp som deltidspappaledig egenföretagare med sambo som också har egen firma samt en föräldragård där jag hjälper till när det behövs.
 
Sv: Nu är jag sur!!!

Hej Gunnar, tack för ett mycket bra svar. Ett tips är ju för att inte en persons inlägg ska drabba en hel tråd är ju att enbart ta bort det inlägg som är störande. Eftersom du nu accepterade sammetsmuletråden i början så var det ju synd att allas inlägg försvann eftersom någon tydligen skrev något som inte följde moderatorns riktlinjer för vad som accepteras.

Sen är man ju tacksam om man kan se om en tråd/inlägg försvinner istället för att den bara är borta! (kan man inte ha kvar allt utom texten och istället ha tex "detta inlägg har tagits bort pga ... Standardformulering", Kankse skulle det få moderaterna lite mer på alerten och inte ta bort inlägg utan att verkligen veta varför. Det kan ju vara bra både för moderatorer och användare vid senare disskution. Jag förstår att de flesta sånahär saker kräver mer arbete av er moderatorer. Men det resulterar kanske i nöjdare användare och mindre tjafs och disskutioner.

Jag förstår att det pågår mycket i kulisserna på buke som vi användare aldrig ser något av. Om man lagt ett opassande inlägg skulle jag vara tacksam om man kunde få en varning och motivering varför så man inte gör om samma misstag igen och så att man ev kan ha möjlighet att överklaga? Oj jag kan se att det blir mycket byråkrati. Om man vill klaga på en moderator kan det ju vara svårt att ha underlag för klagomålet om tråden/inlägget är borta. Tror det är få användare som sparar sina inlägg på annat ställe.

Lite funderingar.

Mvh
Sandra
ps vill trots allt tacka eldsjälar som lägger ner tid och ork på att hålla igång sånahär sidor. (jag som knappt har tid med att underhålla min egna hemsida)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp