Nu är jag trött på det här!

Sv: Nu är jag trött på det här!

Min är nu 15 månader och han får 3 hamburgare/dag + max 3 dl Acana (oftast mindre). Han väger 11,5 kg. Tycker din giva låter rimlig. Men jag skulle nog ge en hamburgare mera per dag och minska torrfodret om det är så att hon kinkar med det.
 
Sv: Nu är jag trött på det här!

*Uppdatering*

Nu har vi varit hos veterinärn. Till att börja med hittade de både uvi och irriterad hals, men efter att odlingen på urinen inte visade några bakterier alls blev det bara medecin mot halsen. Så nu är det bara att vänta och se vad som händer, om hon blir bättre och får aptit på allt eller om det är samma gamla visa:laugh:
 
Sv: Nu är jag trött på det här!

Har två hundar som båda är lite kinkiga med maten (utom när det häller godis såklart) och förut oroade jag mig mycket och prövade en del tillvägagångssätt som folk rekommenderade, bla att sätta ner maten två gånger om dagen och ta upp den direkt om de inte åt…

Men tillslut blev det som flera andra tidigare har skrivit, deras hunger, min uthållighet och en avslappnad inställning som blev lösningen, det och att jag alltid har maten framme.

För det visade sig att de föredrar att äta på olika tider och sammanhang än vad jag ”tyckte var normalt”. Ibland äter de två gånger om dagen, ibland en osv.

Valde dessutom ett foder som enligt vet ska vara välsmakande och med högt energiinnehåll då de fortf inte är speciellt stora i maten.
Men båda har lagom hull och de äter när de är hungriga helt enkelt, ibland är det precis innan läggdags men ofta när jag spenderar tid i köket och lagar mat eller plockar in varor, när de får ”avslappnat sällskap”.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp