Bukefalos 28 år!

Nu ha jag gjort det IGEN, fast en råtta!

Sv: Nu ha jag gjort det IGEN, fast en råtta!

Och då jag inte vill ha fler av dom, alltså ungar då funkar det att köpa en ung mushane till musen och en ung råtta till råttan?

Hm...sambon blir inte glad:o
 
Sv: Nu ha jag gjort det IGEN, fast en råtta!

Råttor är flockdjur och funkar oftast jättebra med andra av samma kön. Det är tom så att det är olagligt att hålla dem i blandade flockar eftersom det blir så hög belastning på honorna pga alla kullar.

Möss kan vara svårare, där har jag mindre erfarenhet så överlämnar åt någon som kan bättre:)
 
Sv: Nu ha jag gjort det IGEN, fast en råtta!

Jag är så tacksam över att ni hjälper mej i mina funderingar, har inga vänner som har eller är intresserade av dessa små söta djur.

En ny fråga, sen jag va liten ha man alltid sett att hamstrar och möss har hjul att springa i. Så jag köpte ett sånt i somras till den lille musen.
Men...det känns på nåt vis inte sunt detta.
Han hoppade in i den direkt och sprang och springer ofta i den, ibland långa stunder oxå.
Nu gör råtten det oxå.
Vet inte varför men för mej känns hjulet ungefär som när man har en pinntokig hund...
Att hjulet är nåt som stressar eller att dom använder det för att dom är stressad...

Kan det vara så eller är hjulet en jättebra grej för dom?

Storleken var till möss men jag tycker det ser litet ut för musen ändå.
Kanske man skulle haft ett litet löpband;)
 
Sv: Nu ha jag gjort det IGEN, fast en råtta!

Du känner helt rätt, det är dessutom inte en naturlig ställning att springa i varken för möss eller råttor. Inga seriösa råttägare (inte heller lika insatt i musvärlden) har längre hjul av just de anledningarna.

Här står lite information om hjul: http://r8wiki.wikidot.com/bur-och-boende
 
Sv: Nu ha jag gjort det IGEN, fast en råtta!

Du känner helt rätt, det är dessutom inte en naturlig ställning att springa i varken för möss eller råttor. Inga seriösa råttägare (inte heller lika insatt i musvärlden) har längre hjul av just de anledningarna.

Här står lite information om hjul: http://r8wiki.wikidot.com/bur-och-boende

Tack för bra läsning:)
Så det va "rätt känsla" då, stackarna.
Ja då ska jag ta bort det, få ordna ett "mus och rått rastarrum:D
 
Sv: Nu ha jag gjort det IGEN, fast en råtta!

Hur har det gått med råttan och musen? :)
 
Sv: Nu ha jag gjort det IGEN, fast en råtta!

:)
Jo det går bra.
Dom är faktiskt tillsammans än, råttan blir mycket lugnare när hon är tillsammans med sin mus.
Det märks skillnad på dom att musen va så pytteliten när jag tog hand om honom, han är inte alls rädd utan väldigt sällskaplig, dock reagerar han mycket på ljud.
Råttan är mer försiktig och vill gärna vara gömd i nacken eller då i buren, och reagerar både på det hon ser och hör.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp