Bukefalos 28 år!

Nu har jag varit på spirometri o EKG

Status
Stängd för vidare inlägg.
På Norrtälje Sjukhus, träffade en mycket empatisk läkare som verkade ha all tid i världen för mig. Han lyckades t o m locka ur mig varför jag är så paniskt rädd för smärta. Har en akuttid där nu på fredag kl 08.00 för bronkoskopi inkl vävnadsprov om inte onkologen på KS har andra planer när jag skall dit för ny röntgen o läkarbesök på torsdag.
fläcken är inte så stor o sitter långt ner i höger lunga, den är klart avgränsad, innan vävnadsprov kan man inte säga så mycket, kan vara benign men kan lika gärna vara väldigt illa. Det visar sig.

Jag saknar mina hundar, Schä/Terven hade en underbar päls att gråta i.
1542729762190.png
 

Hemma igen. Togs ny slätröntgen + ny spirometri. Doktorn gick igenom alla mina sjukdomar o mediciner, han fick mig att knata upp för trappor med pulsmätare tills jag nästan stupade. Fick se plåtarna, förändringen sitter på baksidan, ca 5 cm upp från lungspetsen, tveksamt om det går att ta vävnadsprov via bronkoskopi.
I morgon skall jag p bronkoskopi o på måndag skall jag på PET/CT dvs skiktröntgen med kontrastmedel intravenöst.
Sen blir det förmodligen punktion mellan revbenen för att ta vävnadsprov.

Han nämnde cancer flera ggr, men sa också att det skulle kunna vara en infektion (sänkan är 3). Operation var inte helt säkert då jag har dåligt med flås. Kemoterapi direkt kan vara ett alternativ. Får jag välja vill jag opereras snarast.

På onsdag skall lungonkologen sammanträda med röntgen o narkosläkare för att planera vidare.

Jag väntar med att berätta för sonen, tills jag vet vad det är o hur prognosen ser ut.

Punktion utifrån låter som en rimlig väg att komma vidare.
Kramar.
 
Hemma igen Xylokain spray i näsan o svalget var ingen höjdare, väldigt rund under fötterna (tur jag tog med mig min käpp). Dom lyckades få cellprov till patologen samt för odling.:up:

Svårt att fokusera blicken för att läsa, fick en i.v. cocktail av Morfin o Midazolam så resten av dagen blir det inte så många knop, sen skall jag ju ta det lugnt i två dygn innan PET/CT på måndag kl 08 på KS, då måste taxin komma kl 06, usch för så tidiga morgnar.
@Wingates har agerat back upp väckarklocka åt mig både torsdag o idag, tur det för i morse hade jag somnat om. :down: Tack @Wingates :bow:

Frivillig telefonväckare på måndag kl 05:00 sökes, vem är vaken då?
 
Hemma igen Xylokain spray i näsan o svalget var ingen höjdare, väldigt rund under fötterna (tur jag tog med mig min käpp). Dom lyckades få cellprov till patologen samt för odling.:up:

Svårt att fokusera blicken för att läsa, fick en i.v. cocktail av Morfin o Midazolam så resten av dagen blir det inte så många knop, sen skall jag ju ta det lugnt i två dygn innan PET/CT på måndag kl 08 på KS, då måste taxin komma kl 06, usch för så tidiga morgnar.
@Wingates har agerat back upp väckarklocka åt mig både torsdag o idag, tur det för i morse hade jag somnat om. :down: Tack @Wingates :bow:

Frivillig telefonväckare på måndag kl 05:00 sökes, vem är vaken då?

Midazolamet är ur kroppen om 2-3 timmar, morfinet håller väl 4-6 timmar så du kan säkert bli i normal form frampå eftermiddagen.

Bra att de tror att de fått material för patologen.
 
@Wingates har agerat back upp väckarklocka åt mig både torsdag o idag, tur det för i morse hade jag somnat om. :down: Tack @Wingates :bow:

Frivillig telefonväckare på måndag kl 05:00 sökes, vem är vaken då?
Det var så lite så =) Var ju ändå på jobbet! :)
Jag kan tyvärr inte på måndag för då är jag ledig och kan inte garantera att jag själv är uppe den tiden ;)

Lycka till och hoppas på bra besked!:heart
 
Hemma igen Xylokain spray i näsan o svalget var ingen höjdare, väldigt rund under fötterna (tur jag tog med mig min käpp). Dom lyckades få cellprov till patologen samt för odling.:up:

Svårt att fokusera blicken för att läsa, fick en i.v. cocktail av Morfin o Midazolam så resten av dagen blir det inte så många knop, sen skall jag ju ta det lugnt i två dygn innan PET/CT på måndag kl 08 på KS, då måste taxin komma kl 06, usch för så tidiga morgnar.
@Wingates har agerat back upp väckarklocka åt mig både torsdag o idag, tur det för i morse hade jag somnat om. :down: Tack @Wingates :bow:

Frivillig telefonväckare på måndag kl 05:00 sökes, vem är vaken då?
Jag är iofs ledig måndag fm men vaknar alltid tidigt så jag kan ställa väckare och ringa om du vill, släppa ut hundarna och sen gå och lägga mig i min varma säng igen. :)
 
Jag är iofs ledig måndag fm men vaknar alltid tidigt så jag kan ställa väckare och ringa om du vill, släppa ut hundarna och sen gå och lägga mig i min varma säng igen. :)
Vi väntar o ser om någon är vaken o på jobb eller så, annars PMar jag dig mitt nummer.
 
Ätit mig proppmätt, hamburgare o stekt potatis, nu bälgar jag thé o kollar på Beck, får se om jag somnar innan den tar slut, snart dags för nattmedicin. Sen är det fasta som gäller inför undersökningen i morgon, lungröntgen med insprutat kontrastmedel i venerna.
Något slags besked får jag väl på onsdag när läkarna har haft multidisciplinär konsultation. :nailbiting:
Mobilen ställd på 04.30, @Sonic76 ringer 05 o färdtjänsten kommer kl 06, håll alla tummar o tassar!
 
Ätit mig proppmätt, hamburgare o stekt potatis, nu bälgar jag thé o kollar på Beck, får se om jag somnar innan den tar slut, snart dags för nattmedicin. Sen är det fasta som gäller inför undersökningen i morgon, lungröntgen med insprutat kontrastmedel i venerna.
Något slags besked får jag väl på onsdag när läkarna har haft multidisciplinär konsultation. :nailbiting:
Mobilen ställd på 04.30, @Sonic76 ringer 05 o färdtjänsten kommer kl 06, håll alla tummar o tassar!
Tummar, tassar och tår knips allt vad de kan!
 
Ätit mig proppmätt, hamburgare o stekt potatis, nu bälgar jag thé o kollar på Beck, får se om jag somnar innan den tar slut, snart dags för nattmedicin. Sen är det fasta som gäller inför undersökningen i morgon, lungröntgen med insprutat kontrastmedel i venerna.
Något slags besked får jag väl på onsdag när läkarna har haft multidisciplinär konsultation. :nailbiting:
Mobilen ställd på 04.30, @Sonic76 ringer 05 o färdtjänsten kommer kl 06, håll alla tummar o tassar!

:heart Jag får väl hålla tummar o tår o mina änglakatter o min änglahäst får hålla tassar o hovar där de är. Och det gör de, det lovar jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp