Bukefalos 28 år!

Nu har jag vart på ultraljud (igen)

jerseyko

Trådstartare
Och här kommer några bilder

(Den bästa bilden är skickad för kopiering samt förstoring för tjatande släkt :p )
Skallmått: 42.7 mm
Magmått: 45.3 mm
Lårben: 25.2 mm

Beräknad förlossning : 28 Oktober (Gissa om det känns surt när min BM vid inskrivning sa 22 September :crazy: )

phpr74jgg.jpg

phppsfsbs.jpg

phpm8fwua.jpg

phpg1jjjv.jpg


Inte så skarpa bilder då jag fått fota dem med våran stenåldes digitalkamera, men den där bor hos mig :love:

Moderkakan hade jag i framkant, trist, då tar det ju (oftast) ännu längre tid innan min sambo kan känna nått.


Rätt skoj är att jag räknade på FL, fick fram att befruktningen var runt den 5 februari, vi hade vår årsdag den 3e (Och då var jag tydligen arg på min stackar sambo sa han nyss :eek: ) och sen på lördagen (4e) så bjöd jag honom på middag och så kolla vi på Göta kanal :rofl:
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Kom på att det syns ju bättre om jag anstränger mig och ljusar upp dem :angel:

php61t6ey.jpg

phplsqr3i.jpg

phpqlgdxj.jpg

phplyemtx.jpg
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

NAW!! Va mysigt!!:love:
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Kan inte se de första bilderna, men det gör ju inget när du postat dom igen.

Bild nummer två var ju superbra! Gulligt!
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Nä jag kom på att det syns bättre om jag ljusar upp dem så jag raderade bilderna och la upp dom igen.

Gissa hur underbar bilden är som vi skickar på förstoring :love:

Jag tror det är en tjej....*hrm*
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Haha, ska du förstora den? Det har jag aldrig tänkt på att man kan göra. Min första UL-bild sitter som förstabild i min sons ettårsalbum. Har tänkt att göra likadant med den andra också.
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

va surt att bli framflyttad så mycket=/

Jag har åxå moderkakan på samma ställe som dig och min sambo kunde känna sparkarna i v. 18-19=)
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Vad fina bilder!
Kan berätta att mina egna uträkningar sa att sonen skulle födas 27 september. Men enligt bm och ultraljud skulle han födas 27 oktober.
GIssa när han föddes?! 27 september, precis på dagen. Nu får jag gå, lillkillen är ledsen.
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Jag har BF den 26 oktober, så vi ska ju nästan ha samtidigt.
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

när gjorde du graviditetstest? För du kan ju inte ha gjort testet innan du blev gravid :rofl: med tanke på en månads mellanrum på BF-datumen.... jag hade nog trott mer på det datumet jag själv räknat ut..... du är ju mini, så kanske ärtan är mini också.

Söt ärta föresten!
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Är det bara jag som aldrig ser vad det är på såna här bilder? :confused:

Kan ingen förklara?
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Precis min tanke, att det är en liten sak där inne.

Jag hade bara en miniblödning i januari, typ som om någon som blött lite näsblod nyst i mina trosor :crazy: därför trodde inte BM det var någon mens.

Enligt senaste mensen har jag Bf 22/10. Vid Ul i v. 14 så fick Bm fram den 24/10.

Var din dotter så hon ville visa upp sig på UL eller gömma sig lite?
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Grattis !

Vad roligt, vi har nästan samma beräknad dag (jag 30/10)

Var på UL 25/5, alldeles otroligt vad mycket av de små liven man kan se :love:

Kan känna sparkarna sedan ca en vecka tillbaka, är v. 18 nu.
Kände det lika tidigt vid förra graviditeten.
 
Senast ändrad:
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Bild två är ganska tydlig. Det runda är skallen, förmodligen håller bebisen en arm framför näsan och sedan ser man revbenen/bröstkorgen. Ja, det är aå jag ser i alla fall :angel: :D
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Fast jag tror att UL är ganska tillförlitliga också, datumet sätts ju utefter hur stor bebisen är, och när de är så där små kan det inte skilja så mycket i storlek att man kan få datum med en månads mellanrum. Jag skulle lita till det senaste ultraljudet.
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Är det bara jag som aldrig ser vad det är på såna här bilder? :confused:

Kan ingen förklara?

Dom här bilderna är ju jätte suddiga om man jämför med den riktiga bilden, jag ha bara fotat av dem med min gamla digitalkamera så allt är ju mkt suddigare. Det är ju helt omöjligt att läsa den text som finns på bilderna.

ul1.jpg

ul2.jpg

ul3.jpg

ul4.jpg


Kanske det blir lite enklare att se?
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Ser ingen bild?

*uppdat* Där kom alla på en gång! Då hade jag rätt om bild nr två (ovan nr tre) i alla fall :D
 
Sv: Nu har jag vart på ultraljud (igen)

Måste bara tala om att jag gjorde ett UL i v. 34, och min kompis kunde för sitt liv inte se vad det föreställde. Sedan visade det sig att hon letade efter armar och ben, när det enda som syndes i själva verket var huvudet och en hand. Då blev det lite fel.

(länk: http://www.lunarstorm.se/BananaBambi/galleri/238)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp