Bukefalos 28 år!

Nu var det gjort...

caradan

Trådstartare
Idag så avlivades min häst. Det är så tomt efter honom då jag går ut i stallet för att ta hand om den lille och det värker i hela mig.

Allt gick bra men han var så rädd innan och det gör så ont att veta att han var rädd. Han stod alldeles stilla när de skulle ske och jag klappade på honom hela tiden.

Usch varför sklle detta ské? Visst han var gammal och han har haft ett jätte bra liv, mått bra stort sett hela tiden men ändå.

Jag älskar honom så högt och skulle kunna göra vad som helst för att få tillbaka honom frisk.
Man jag hoppas att han har det bra nu och att jag gjorde rätt.

Jag trodde att jag ville ha en ny häst på direkten men jag kaninte enns tänka mig att åka runt och provrida hästar nu (något som jag annars tycker om) så nu ska jag bara låna ett sällskap till den lille.

Förra året var det en underbar jul. Jag hämtade T den 23:e och allt var perfekt denna julen kommer bli en sådan som jag bara kommer minnas med fasa.

Jag älskar dig T!
 
Usch, det är alltid lika hemskt. Försök tänka på alla roliga stunder du haft men jag vet att det är svårt i början. Lider med dig!
 
Ge dej tid att sörja din häst innan du tänker på att skaffa något nytt! Det är det allra bästa du kan göra.

Tänk på det fina du och din häst har haft tillsammans.

Immer
 
Lider med dej! :cry:

Har själv två hästar om jag nästan fått ta bort och bara väntar tills den dagen kommer.
Men man får njuta av dom för varje dag som går.
 
Skickar en stor tröst kram!

Själv så beffiner vi oss i en sits där vi inte vet vad som kommer att hända med våran häst, men chanserna är inte så stora. :cry:
Varje dygn är full av oro och man hoppas på det bästa.
 
Hemskt är det, men du är en beundransvärd hästägare som gör det bästa för din häst. Mitt sto åker till himlen den 12:e, vet att hon kommer att galoppera runt som en galning däruppe i himlen, kanske din häst hänger på.... :) God jul på dig och kram.
 
Usch :( :cry:

Men tänk vad din lycklig din häst är nu.
Frisk,pigg och inte ett dugg ont nånstans i kroppen.
Jag lovar dej att hon är så lycklig :love:

Tänker på dej,kramar!!
 
Hästen skulle kankse avlivas i våras och jag kommer ihåg hur ledsen jag var även om det bara var kanske men hon blev bättre när hon fick vila. Letade inte änns efter en ny sköthäst utan var i stallet hela dagarna och pysslade om hästen och hoppades inget annat än att hon skulle bli bra.
Men mamma sa att jag skulle få "köpa" henne om hon inte gick att rida nå mer men jag vet inte...för hennes ägare ville inte ha en häst som inte går att rida även om jag int eriktigt tror det för hästen fick vila i ungefär 4-5 månader.

Sen så avlivades min katt när jag gick i 3:an och kommer fortfarande ihåg det och när vi kom hem bara grät jag hela tiden, som en sten fallit i marken....allt kändes så tomt och ingenting var kul längre..

Men man gör ju det för djurens bästa....
 
Tack så jätte mycket alihop som skrivit, det värmer gott,
jag vet att det var det bästa jag kunde göra men det är så svårt!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 407
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 842
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 585
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 065
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp