Bukefalos 28 år!

B

Bambe

Jag har ett par ridskor i vaxat läder, s.k. nubuck (eller vad det nu heter). Är det någon som vet om man bör vaxa eller smörja dom emellanåt. Jag tycker lädret börjar se ganska torrt ut. Vad är bäst att ha på dom i så fall?
 
Jag har också ett par skor i nubuck, och smörjer in dom ibland med en olja som är till för just nubuck. Finns bla. på hööks. Kostar väl ca 30 :-
 
Vax ger ett bra skydd och gör dem vattentäta. Jag använder vax till mina nubuckskor (vandringskängor).

Jag brukar fetta in dem först och ha på vax dygnet efter.
 
För att slippa missfärgningar etc i nubuck, och ett hållbart skydd använd minkolja. Lite dyrt ca 65 kr för en liten burk, men väldigt drygt och skorna håller länge.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
443
Senast: Badger
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: Fiorano
·
Kläder & Bli fin Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Lyan
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 343
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp