Bukefalos 28 år!

Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Vilka fälttävlans ryttare vi har. :D
Så duktiga de är!!!
Nu hoppas vi banhoppningen blir liks bra. Så spännande.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Roligt! Vad sa han om oliksidigheten som du känner? Dvs att hon hänger i vänster osv.

Ja helt fantastiska ryttare och hästar i fälttävlan! Jag var så nervös i slutet att jag bara ylade rätt ut när Niklas nästan ramlade på sista hindret.:eek:
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Han kände inga olikheter;) Sa inget negativt om henne alls, bara att hon ska få igång drivet med bakbenen och därigenom få med ryggen bättre.

Idag är det så spännande att man knappt kan titta när de ska hoppa banhoppning. Hoppas hoppas att de klarar av att rida hem en medalj och att Sara får en egen dessutom.:d

Här är länkar till youtube där det finns film från träningen igår.


http://i1.ytimg.com/vi/0HsS9HXHlRU/default.jpg

http://i2.ytimg.com/vi/5u2hRUxnbvA/mqdefault.jpg
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Vad kul att få positiv feedback på sin häst.
Men jag kan inte se filmerna...:confused:
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Fantastiskt roligt att vi fick silver i FT.:bow:
Vilken fantastisk häst!!!!!! (och ryttare):bow:
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Det blev kanske fel. Sök på youtube och hennes namn. La upp 3 filmer där det står "Stefan rider" så hittar ni dem.


En silvermedalj :bump: så himla roligt och duktigt :bow:
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Jag hittar inte dom iaf? Hittar ditt användarnamn och dotterns men inga filmer med Stefan?
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Nu har jag sett dina filmer. Jag tycker hon är himla fin din häst. Galoppen är kanon!
Såg trevligt ut när han red, jag gillar när det är så mycket framåttänk.
Blir spännande och se hur det blir om han rider henne fler gånger.

Får se om du märker någon skillnad när du rider...
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Jag hade taggat med hennes namn, men det gick inte att söka på.
Sökte på "Stefan rider" så hittar du tre filmer i mitt namn.
Konstigt att jag inte klarade att kopiera länken.:crazy:

Red i paddocken. Testade att rida mer framåt och mkt galopp redan från starten. Funkade bra. Satt ner lite i traven det allra sista och kunde då driva henne fram och in i handen bättre än tidigare. ;)
Skönt att det går åt rätt håll.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

ja det var väl inget fel på den hästen ;) Skönt! Du kanske får tänka mer på att verkligen ha hästen rak mellan skänklarna så hon inte lägger sig på någon sida, det är säkert inte värre än så!

Hon är himla fin!! Fattar inte att inte Sara vill rida fälttävlan på henne, är hon helt knäpp eller :p
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Ja visst är dottern knäpp:mad:
Funderar på att fråga vår granne som är ute på fälttävlan om hon vill testa henne. :D
Men vem vet om Sara vill testa sin unghäst får ju Rivica åka med också.;)
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Therese?.. ja hon kan behöva en "lugnare" häst i terrängen än sin egen kanske ;)
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Nu har jag med sett och jag håller med fio...HUR kan Sara låta bli henne??:confused:

Men jag förstår vad du känner för man ser ju på videon att hon går med framdelen utanför och kör ut höger bogen i vänster varv. Hon vill inte spåra där och då krävs ju rakriktning och att man konsekvent rättar framdelen efter bakdelen. Inte helt lätt.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Åh, vad fin hon är Maui:)! Kan se filmerna hjälpligt på min liiite trötta dator!
Måste vara superkul!

*kl*
Haft kiro på Loppan idag..Lite sne/små sluttande åt vänster över korset. Är så dålig på att delge vad han precis sade men det lät logiskt och hoppfullt :crazy:..
Mycket ödmjuk och förklarande var han iallafall...
Blir återbesök tisdag den 14 då hon i princip bara ska behandlas igen och mer igångsättnings restriktioner..
Kiron trodde också starkt på att hennes skada i höger bak förra året orsakat att hon överbelastat vänster, samma som veterinärens teori..
Jag får försöka sluta noja om allt och hoppas på det bästa!

Längtar till jag kan börja rida på riktigt...

Äger för tillfället bara henne dessutom, känns lite konstigt..
Vi letar ponny för fullt även om min yngsta har kidnappat Loppis och hon är ju en bra ponny för min "lilla" tolvåring:D!
33203473.jpg

33203474.jpg

33203472.jpg

Bonus bild på inridningsponnyn som också är en 06-a..dock inte min:), Welsh cob fröken som vi hoppas kunna hitta ett bra hem till:
33203476.jpg
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Fina bilder Polly!!
Tror att du inte ska oroa dig för mycket nu utan låt det ta den tiden det tar.
Hoppas på tillfrisknande nu!!

Kl
Roligt idag: Jag har hopptränat för första gången sen i oktober...jätteglad häst!!

Tråkigt idag: Ormbiten liten hund, sitter och "vakar" för att se så han inte blir sämre. Veterinären i stallet har undersökt och gett kortison, men blir han sämre så måste vi in till djursjukhuset.:cry:
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Hoppas allt gått bra med hunden. Stackare som blev ormbiten.

Tror att det var det som hände vårt föl förra sommaren. Hon svullnade upp i hela halsen och hade massa var i näsan. Usch det var otäckt.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Lilla hunden fick åka till sjukhuset och stanna över natten. Nu väntar jag på att de ska ringa och säga att vi får hämta honom.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Då hoppas jag att lilla hunden är hemma nu?

KL

Nu är 4-åringen igång igen efter sårskada och 6-åringen är såld till min bästa vän så det känns helt toppen! Hon får en kanon häst och hästen får en kanon Matte!:love:

Britta är dräktig på 45 dygn och mår jättebra så just nu flyter livet på...
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 455
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
25
· Visningar
2 649
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
527
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 821
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp