Bukefalos 28 år!

Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Lilla vovven är hemma igen:), medtagen men mycket piggare än igår. Tack och lov, jag har varit jätteorolig.
Det låter som ditt hästliv leker igen...underbart!!

kl
Foton från hoppträning igår. Dunderglad häst och överlycklig matte...:)

Till nästa träning ska lädrena kortas!! och överlivet rätas upp!! och därmed basta!!

DSC02586.jpg


DSC02596.jpg


DSC02598.jpg


DSC02603.jpg


DSC02606.jpg
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Så skönt med hunden! Fy vad oroligt det måste varit klart!
Men vilka härliga bilder:)! Kul med hoppning, fy vad sugen jag blir;)!

*kl*
Idag tyckte Loppis att konvalecenstioden var slut och drog iväg i galopp..
Var vid en så´n där skogsbacke där vi brukar gallopera å hon satt av i full fart..
kan säga att hon brukar inte typ "sticka"..
Red på mitt vanliga tredelade men får nog rida på mitt pelham eller om jag kan hitta nå´t som ger lite mer effekt än det hon har men inte med så mycket häv som pelham?

Vet någon om D-rings bett är liiite skarpare än tex eggbett ( tredelat med fasta ringar )?
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Jag rider på tvådelat D-ringsbett ibland (se hoppbilderna) och tycker att det ger lite mer "effekt". Brukar även ha det när jag galopptränar ute...
Tror att det är liite skarpare än ett eggbett (som jag även rider på+ vanligt tränsbett) men det bästa är förstås att testa...
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Härliga bilder happy!:love: Det är så roligt att se er tillsammans för ni passar verkligen ihop!

Ang längd på stigläder vid hoppning så läste jag nåt jättebra: Korta lädren till den längd som känns bra, korta de sen 2 hål till så har du hoppläder!:D

polly: sluta vara så rädd för att betsla upp! På med pelhamet tills hästen lärt sig lyda mer ute. Det gagnar ingen att man sitter o får hala o dra i munnen för att det går för fort o jag är så less på att se ponny ungar vars mammor försvarar sig med: Ja, men man SKA ju inte betsla upp! Bullshit!:mad: Betsla så man kan vara lätt i handen men ändå få stopp på hästen är mitt råd.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Jag är bara liite osäker på uppbetsling;)! Sen tkr jag hon blir lite för blöt och kägglig på pelham..Har ju inte haft snokrem..kan man ha den ändå när man har pelhamet??
Nu tutar snart gubben, tattarlådan packad och vi drar till Öland..
Vid regn klämmer vi in ponnyprovning;)!
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

kl
Hästen står tvättad och knoppad i stallet för imorgon är det tävling...:banana::banana::banana:
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

kl
Sådärja, nu var LB-debuten avklarad. Tyvärr inte min bästa tävling men relativt godkänt. Det som stör mig mest var att jag glömde en halt och fick -2 poäng.
Hästen var lite spänd och jag fick aldrig till den där härliga känslan utan min ritt var lite ansträngd. Procenten blev 61,67.
Men jag blev iaf inte avskräckt utan ännu mer taggad att rida LB igen...:banana:

Min snälla dotter har fotat så bilder kommer senare...
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

*kl*
Ja då har vi varit i flyinge och ridit fälttävlan i helgen.. 100 klass med ett stopp , lite taskig anridning där bakom kullen så han fattade inte riktigt.. han var lite överraskad av gyttret av hinder så jag hade inte honom hos mig när vi red an.. men men... 66.7% i dressyren eller 50 straff och felfri i hoppningen :)

Film från terrängen

http://www.youtube.com/watch?v=Z1wRBcTn_Gw

Han är ju hopphästblod som synes så han hoppar ju liiiiite för stort :D

483907_10151081549401797_276699086_n.jpg
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Kul att det gick bra, synd på stoppet.
Gisses så han hoppar på bilden.:D
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Vilket "powersprång" :love:, får hoppas han lär sig att hushålla med krafterna, blir jobbigt att hoppa på det sättet en hel terrängbana;).
Jättefin!!
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Lika stiligt som vanligt :-) Klart du ska rida programmet igen, man lär sig av misstagen.

Fio, bäst att hoppa fint och högt! Allsidig pålle ;)
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Så tjusiga ni ser ut:D
Kul att debuten är avklarad. Nu är det bara att tävla vidare.

Igår fick Rivica åka på hoppträning med dottern.;) Kors i taket hon fick med beröm godkänt.
Hoppade glatt och villigt på allt.
Ska se om jag kan få fram en film att visa.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Så fina ni är :)! Var väl jättebra resultat för debut! Bara att köra på!
Lb2 är ett rätt kul program tycker jag..Jises vad ridsugen jag blir;)..

Lilldottern fick sköta motionen idag av Loppisen. Hemkommen från semester så hon har inte aktiverats på fem dagar men blir typ inte supertaggad för det..
Ponnyjakten fortsätter, puh..

Så toksvårt att veta hur restriktiv man ska vara eller när man kan komma igång med mer "riktig" ridning..Får rådgöra med vetten på tisdag..
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

KL

Här kommer de utlovade bilderna på Alvisen! 4månader på måndag, jisses vad tiden går..

DSC_0160.jpg


DSC_0180.jpg


Första målet med morotspuré
DSC_0200.jpg


Var kanske inte så spännande som hon trodde ;)
DSC_0202.jpg
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Så söt hon är.:D
Tänk att man haft sådana små själv. Tiden går verkligen fort.:)

Rivica ska tävla på söndag. :d
Saras häst har trampat sig så hon får ta Rivica i en klass istället. Hoppas hon sköter sig så det kan bli fler gånger. Spännande.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Ljuvliga bilder på lilla Alva:love:!
Söt som socker!!!
Men visst blir man förundrad över hur mycket som händer bara på några månader!
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Jättesöt liten Alva!!!

Min Alva fyller 9 år idag :love:, så det är längesen min Alvis var så liten.

Maui: Hoppas nu din dotter förstår vilken "guldgruva" som finns i ert stall. Jag förstår inte att hon kan hålla fingrarna borta från fina Rivica. :)

Kl
Ett pass på ridbanan med massor av övergångar skritt- galopp och tvärtom. Han vill gärna räta ut sig lite i fattningarna, speciellt höger men jag tycker att det lossnade riktigt bra mot slutet. :) Tycker så mycket om min häst...
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

KL

ÅÅÅÅÅ min BUKEBÄBBE!:love::love: Gudars skymning vilket vackert barn!:D Går allt bra? Mår hon helt bra nu?

polly: Ja rådfråga vetten så du vet vad du får o inte får, hur verkar hon när ni rider annars?
Svårt med ponny, jag har ju den perfekta ponnyn till er i mitt stall men dom vill inte sälja....:cry:

happy: Ni är så fina på bilderna, the perfect couple är verkligen ni två!

Maui: Tur att ni har fler hästar att välja på...:D

Blondie, 6-åringen som jag lånade, är nu såld till en väninna till mig. Kommer att funka toppen med dom två. Harriet, min 4-åring, blir bara bättre bättre i mina ögon!:love: Hon var ju riden med sällskap 10-12 ggr nu så jag tyckte det var på tiden att vi gav oss ut själva...:D Sagt o gjort ut i skogen bland bärplockare, joggare och annat löst folk...lite läskigt sa Harriet men tuffade på snällt. Lycklig o stolt var jag!:love:

Britta var ju dräktig på 45 dygn, hon har nu kommit hem från grannens bete och går med Harriet. Går helt ok men dom skulle behöva en ledare, lite vilsna i pannkakan bägge två. Tyvärr får inte ponnyn gå i stora hagen än, hon är tjock nog kan man säga! Annars är ju hon den givna ledaren.
 
Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Kl
Ett pass på ridbanan med massor av övergångar skritt- galopp och tvärtom. Han vill gärna räta ut sig lite i fattningarna, speciellt höger men jag tycker att det lossnade riktigt bra mot slutet. :) Tycker så mycket om min häst...

Prova att rida på volten i trav, vänd framdelen in i volten o gör lite skänkelvikning fast du fortsätter att rida runt på volten, hänger du med? När han flyttar snällt undan så fattar du galopp, ställd inåt, då får han svårt för att räta ut sig och dom brukar förstå lite snabbare vad man vill lära ut.
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 455
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
25
· Visningar
2 649
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
527
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 821
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp