Bukefalos 28 år!

Ny ersättningsperiod, någon som kan förklara?

Madeira

Trådstartare
För jag förstår helt ärligt inte hur det fungerar!

Det står att man ska ha jobbat minst 80h/mån under en 6 mån sammanhängande period eller att man ska ha arbetat minst 480 timmar under en sammanhängande period om 6 kalendermånader och var och en av dessa månader måste innehålla minst 50 timmars arbete.

http://www.unionensakassa.se/forsakringen/villkor-for-ersattning/arbetsvillkor/

Så om jag har jobbat 61,50 + 192 + 160 + 108 (= 521,50) timmar sammanhängande månader. Jag stämplade ett par månader och jobbade därefter 134,75 + 183,75 (= 318,50) har jag då rätt till en ny ersättningsperiod?

Jag har fått berättat för mig av min handläggare på a-kassan att jag har rätt till en ny ersättningsperiod när hon gick igenom mina arbetsgivarintyg men fick för en vecka sedan ett beslut som säger att jag inte har rätt till det.

Jag ska självklart ringa min a-kassa och få beslutet omprövat men jag vill ha lite klarhet i det hela och lite kött på benen.

Det hade varit supersnällt om någon hade velat förklara för en korkad Madeira.
 
Vad jag kan se så verkar du tyvärr inte uppfylla arbetsvillkoret för varken huvudregeln eller alternativregeln. Du skulle antingen ha jobbat minst 80 timmar per månad 6 månader av 12 och du har en månad med 61,5 timmar.

Om jag förstår det rätt av ditt inlägg har du varit helt arbetslös ett par månader emellan. Då har du inte en sammanhängande period med över 480 timmar under 6 månader då du varit utan arbete ett par månader emellan. Tyvärr tycker reglerna är ganska tufft satta.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 593
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Långt inlägg =( Jag har en son som fyller 3 år om 2 veckor. Han går nu på en jättebra avdelning på sin förskola. För ca 1,5 år sedan...
Svar
14
· Visningar
1 796
Senast: tonton
·
Hästhantering Jag har just nu en fd galoppör hemma för omskolning till ridhäst. Jag har hållit på med hästar i över 30 år och anser mig vara både...
2
Svar
22
· Visningar
3 558
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 530
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp