Bukefalos 28 år!

Ny kisslåda = "skitkul"!

Prosit

Trådstartare
Ny kisslåda = \"skitkul\"!

Jag har köpt en ny kisslåda till lilla Tipp-Ex. En med lock och lucka, och hon bara ÄLSKAR den!!!! Springer in och ut som en tetting och småkissar 10 gånger om dagen. Än så länge har jag bara haft locket på, utan luckan, men tänkte sätta dit luckan ikväll.

Någon som har tips på hur man bäst vänjer katten vid luckan? Är det bara att sätta dit den och låta henne tänka själv, eller ska man hjälpa på nåt sätt. Hon har aldrig gått på låda med lucka förr. Vill inte att hon känner sig utstängd och kissar på golvet i ren förtvivlan..... :crazy:

Ni som har en låda med lucka, hur har ni gjort???
 
Re: Ny kisslåda = \"skitkul\"!

Jag brukar lyfta katten (försiktigt) genom luckan när de ska lära sig. Alltså så att de puttar upp den med huvudet när jag lyfter in dem. Väl inne i lådar får de ta sig ut själva, det har aldrig misslyckats hittills. (Sen finns det ju katter som vägrar använda lucka, och de som tycker luckan är en lattjo leksak man kan sitta och slå på :D)
 
Re: Ny kisslåda = \"skitkul\"!

Hihi, ja, jag lyfte in henne innan vi fyllde sand i den. Där satt hon.....o krafsade på luckan. Hon såg mig, och ville att jag skulle öppna. Jag lockade med lite godis, och hjälpte henne liiiite med luckan så hon fick ut skallen, sen gick hon själv ut och fick massor med beröm.

Jag sätter dit luckan ikväll när jag är hemma, så jag kan övervaka.
 
Re: Ny kisslåda = \"skitkul\"!

Jag hjälpte mina katter i början med luckan. Sen blev lådan deras bästa lekplats. Sedan turades dom om att 'skrämma livet' ur kompisen när den ville gå på lådan!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 483
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 707
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 312
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp