Ny partner med barn

Mirre

Trådstartare
Jag har två barn och har nu träffat en kille som också har två barn.
Alla är i ungefär samma ålder, men hur introducerar vi det här smidigast nu för att det ska bli så bra som möjligt för barnen?
Allt är jättenytt så vi träffas nog lite mer själva först innan vi drar in barnen i det hela, men till slut hamnar man ju där alla fall.
 
Kanske börja presentera varandra som vänner i stället för partners och låta det växa fram tror jag är ganska hållbart. Då får barnen träffa partnern och ni kan göra aktiviteter tillsammans och senare låta det bli en parrelation även för barnen, när ni känner att det verkar funka.
 
Jag har två barn och har nu träffat en kille som också har två barn.
Alla är i ungefär samma ålder, men hur introducerar vi det här smidigast nu för att det ska bli så bra som möjligt för barnen?
Allt är jättenytt så vi träffas nog lite mer själva först innan vi drar in barnen i det hela, men till slut hamnar man ju där alla fall.


Med tanke på hur nytt det är skulle jag avvakta tills jag visst om det var något jag tänkte satsa på eller ej.
 
Vi höll barnen utanför tills vi bestämde oss för att flytta ihop.
Barnen fann varandra snabbt och det tog inte lång tid innan de fick en relation till oss som bonus förälder.

Edit. Våra barn var 5 och 3 år när vi flyttade ihop. Vi hade diskuterat allt innan kring uppfostran osv hur vi löser olika problem osv för de inte skulle bli massa konstigt och nytt för barnen.
 
Vi höll barnen utanför tills vi bestämde oss för att flytta ihop.

Lite OT men ni måste ha flyttat ihop rätt fort då eller?

Tänker bara utifrån min synvinkel som endast bott ihop med 2 av mina 5 pojkvänner sen jag separerade från äldsta barnets pappa. Det skulle innebära att sonen bara skulle träffat två av dem.

@Mirre Min äldsta son har alltid träffat killarna ifråga på kompis-nivå först och på rätt avslappnad miljö tex lekland, åka och bada osv. Succesivt har han vant sig vid deras närvaro, och aldrig blivit fundersam. MEN han har bara fått träffa de killarna som varit seriösa, tex kk förbindelser har han aldrig fått träffa.
 
Jag skulle också avvakta och se hur det utvecklar sig innan jag lät mina barn träffa en ny partner.

Vis av erfarenhet från bonusarnas mamma blir det knepigt när män introduceras bara för att försvinna 2-3 månader senare. Det blir (i mitt tycke) för många separationer för barnen att behöva hantera.

När det sedan är dags att introducera så skulle jag också ta det ganska lugnt och hitta på aktiviteter ihop. Inte börja med att bo ihop en hel helg utan bada eller åka pulka eller vad nu barnen tycker är kul!

Jag skulle också vara lite försiktig med att låta barnen träffa nya under förespeglingen "kompis". Beror iofs på hur små de är men äldsta bonusen som nu är 8 fattade redan för något år sedan att mamma och kompisen var kära...
 
Jag skulle också vara lite försiktig med att låta barnen träffa nya under förespeglingen "kompis". Beror iofs på hur små de är men äldsta bonusen som nu är 8 fattade redan för något år sedan att mamma och kompisen var kära...

Fast om man beter sig som kompisar , hur ska det då upptäckas att man är kär? Av min erfarenhet så beror det på hur man sköter det, dvs om man pussas öppet, håller hand osv; så ja då är det klart men då är det inte heller en kompis. Jag brukar iaf inte pussa på mina kompisar (hänt på fyllan iofs men där är inte mitt barn :angel:)
 
Fast om man beter sig som kompisar , hur ska det då upptäckas att man är kär? Av min erfarenhet så beror det på hur man sköter det, dvs om man pussas öppet, håller hand osv; så ja då är det klart men då är det inte heller en kompis. Jag brukar iaf inte pussa på mina kompisar (hänt på fyllan iofs men där är inte mitt barn :angel:)

Jag vet inte hur de betett sig, jag har inte varit där. Men mamman hävdar att de umgåtts som kompisar och stortjejen har ändå snappat att de är kära. Vill bara varna för att barn fattar mycket mer än man tror :)
 
Kan bara tala ur aspekten "skilsmässobarn" och min mamma väntade med att introducera sin nya och hans barn tills de hade bestämt att de skulle flytta ihop. Vi är fyra syskon och mammas nya har tre barn och jag tycker att de gjorde det bra som inte bara körde ihop alla på en gång utan vi fick träffas lite på tu man hand. Jag träffade först hans yngsta (som är två år äldre än mig), min yngsta brorsa fick träffa mellanbarnet... allt efter kontext och intressen. Jag var 9 år och gillade hundar, hans yngsta gillade också hundar. Min yngre brorsa gillade skytte och fiske, han mellanbarn gillade jakt och fiske.
 
Jag vet inte hur de betett sig, jag har inte varit där. Men mamman hävdar att de umgåtts som kompisar och stortjejen har ändå snappat att de är kära. Vill bara varna för att barn fattar mycket mer än man tror :)

Absolut gör de det! De små är otroligt observanta :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 459
Senast: Eurydome
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 003
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 001
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp