Bukefalos 28 år!

ny ridgren?

piggelin

Trådstartare
jag har haft mitt 9-åriga fjordsto i två år nu. jag har ridit in henne själv och känner nu att hon är hyfsat grundutbildad. eftersom jag lärde mig rida på en vanlig ridskola har jag bara sysslat med engelsk ridning. jag har försökt träna både hoppning och dresyr med min häst men det verkar varken passa mig eller henne så bra...
så därför har jag "bara" ridit i skogen med inslag av lite dresyr nån gång ibland. jag älskar skogsridning men jag känner att jag skulle vilja testa nåt nytt också.
jag har testat lite NH och det är ju bra och så, men jag trivs bättre på hästryggen än på marken. så det jag nu letar efter som jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig med: hitta en ny ridgren. har funderat lite på western eller akademiskt, men hur kommer man igång? och hur gör man? hur får man kontakt med nån tränare som inte kostar skjortan?
eller har ni några andra tips och ideer? :)
 
Sv: ny ridgren?

Hej!

Jag tror att du skulle kunna tycka att bruksridning är rätt kul. Det är som en lydnadstävling med olika hinder som man ska klara av, t ex att stå stilla ett visst antal sekunder, rygga i ett L, hämta saker och liknande. Bruksridning brukar ordnas av JUF, och ibland även av rasföreningar för t ex nordsvensk och fjord. Har du förresten kollat om Svenska Fjordhästföreningen har några kul aktiviteter i närheten av där du bor? www.fjordhasten.se
 
Sv: ny ridgren?

Med fjording har jag provat på:
Distansritt
Akademisk Ridkonst
Hoppning
Dressyr
Bruksridning
Westen
Centrerad Ridning

Du kan göra precis vad som helst med din häst :)

Jag har fastnat i AR och NH.
 
Sv: ny ridgren?

TREC tycker jag verkar vara en ny kul ridgren som nog kan passa er! Vet inte vad som skiljer det från bruksridning, verkar vara rätt likt.
TREC innehåller iaf terränritt, olika lydnadsprov och gångartsprov.
Här kan du läsa mer: http://www.trecsverige.se/
 
Sv: ny ridgren?

Jättesvårt att bara säga: Western. :P

Det finns ju,
Western-riding(dressyrprogram typ), Trail (hinderbana utan hopp), Reining (slidstops, passar inte fjording), Pleasure (dressyr mot uppvisning) och massa andra grenar. Barrel racing kanske? ;)
 
Sv: ny ridgren?

WE (working equitation) kanske? :)
En växande ridgren i Sverige som innefattar 4 grenar, dressyr, fartbana, teknikbana och boskapsklass.
 
Sv: ny ridgren?

Kanske working equitation är något för er? Gå in på ridsportförbundet och klicka dig vidare till WE hälsningar Lotta
 

Liknande trådar

Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 027
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 212
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 454
Senast: Lycan
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 516
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp