Ny ridklubb!!!!

R

rocki

Att starta upp en helt ny ridklubb!!!!

:) Om ni fick vara med och bestämma, vad skulle ni vilja ha för olika aktiviteter i er ridklubb förutom alla dressyr och hopptävlingar???
Finns det något i er nuvarande ridklubb som ni saknar?
Hur skulle ni vilja att det såg ut?

För barn?

För tonåringar och äldre ungdomar?

För mammor? pappor?

För alla?:smirk:
 
Sv: Ny ridklubb!!!!

Är alla så nöjda med sina ridklubbar?:smirk:

Inget önskemål då?
 
Sv: Ny ridklubb!!!!

:) Jag själv har alltid velat prova på akademiskt/klassiskt?:smirk:
Ska göra det till våren finns någon Sylvia på Öland som ska vara fruktansvärt duktig....någon som vet ngt?
Sen finns det instruktörer både i emmaboda och Lenhovda, blir svårt att välja...ha ha
 
Sv: Ny ridklubb!!!!

Själv rider jag ju western, så det skulle ju stå högst upp på min önskelista. :D Men i det stora hela så tycker jag att det ska erbjudas teori kurser för alla åldrar. Foderlära, utrustning, hästens betende, hur man på bästa sätt håller hästar (hagar/stall m.m. för och nackdelar), avmaskning, sjukdomar, NH kurser, kanske lite info om raser och olika inriktningar inom ridning/körning. Vanliga ridskolor finns det ju så många av, men man måste ju lära sig resten också :idea: Clinics är ju alltid uppskattade, lärorikt både med egen häst och att sitta på läktaren. Man kan ju annordna uppvisningar och prova på grejer för att tjäna lite pengar till klubben också.
 
Sv: Ny ridklubb!!!!

Det skulle vara kul att komma åt de som inte är så tävlinsintresserade men ändå älska hästar....vad man skulle kunna hitta på med dem....De är ju ett gäng som alltid bli lite undanskuffade...tro jag:smirk: i alla fall...

Tänk att få te x hålla en lektion med alla deras pappor....:D
Men vad ska man hitta på med alla mammor?:confused:
 
Sv: Ny ridklubb!!!!

Bruksridning med träning av massa läskiga och trixiga hinder, och även bruksridning utan att sitta på hästen kanske.
Caprilli.
 
Sv: Ny ridklubb!!!!

Jag röstar för western i alla fall... Finns så himla många olika grenar inom western, där man kan hitta något som passar dom flesta! :)
 
Sv: Ny ridklubb!!!!

Oxxx skrev:
Träningar, kurser?

Vad sägs om Peter Markne? Träningsclinic:)
Han kommer till oss snart:bow: :bow: :bow:

Kunde man inte ha en spa-kväll för mammor och eventuellt ryttare?
bubbelpolen mm....:banana:
 
Sv: Ny ridklubb!!!!

Jag hade velat slänga in lite annorlunda tävlingar där man får visa hur skrämseltränad ens häst är, tålmodig osv. (typ gå över pressening, stå stilla en viss tid)
NH träningar och gärna olika föreläsare inom foder osv för en mindre summa pengar och lite kurser man kunde gå "att skaffa häst"
Återkommer :p
 
Sv: Ny ridklubb!!!!

Ah, lite bruksträning typ, det är kul...;)
Jag själv ska gå en kurs till hösten om foderlära, ska bli kul.....oftast laborera vi lite väl mkt med hästarna foderstater....tycker jag...
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 902
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 979
Senast: ylvalill
·
Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
8 543
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp