Bukefalos 28 år!

Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.
 
Hur viktig är bevakade-knappen? Jag får ju notis när någon skrivit i en bevakad tråd...
Då har du angett att du vill ha notis var gång någon skriver i sån tråd. Jag vill ha den avaktiverad så nej jag får ingen notis på dem. Bara när det är någon som citerar mig eller gillar. Och så vill jag ha det, annars kommer ju drösvis med notiser som jag kanske inte vill sitta och klicka mig igenom.
 
hemskt!!!
Alldeles för små ikoner och alldeles för jobbigt upplägg. Förra var otroligt mycket bättre för mobil.

Här hittar man ju inte ens nytt eller olästa bevakade inlägg (är ju typ bara de man använder).
 
Under den viktiga förstaikonen i menyn finns Bevakat, Nytt och andra generella länkar. Alla får inte plats direkt synliga i menyn. Jag skulle möjligen kunna lägga till en del mer på lite högre upplösningar, dvs större än de minsta mobilerna.

Jag har genomfört en del ändringar nu som bör göra att det fungerar bättre på mobiler. Väldigt många surfar på mobil så det är viktigt att det fungerar bra för dem. Men jag och övriga som oftast använder dator bör också ha en bra upplevelse, det kan finnas en mer att göra där.
 
Under den viktiga förstaikonen i menyn finns Bevakat, Nytt och andra generella länkar. Alla får inte plats direkt synliga i menyn. Jag skulle möjligen kunna lägga till en del mer på lite högre upplösningar, dvs större än de minsta mobilerna.

Jag har genomfört en del ändringar nu som bör göra att det fungerar bättre på mobiler. Väldigt många surfar på mobil så det är viktigt att det fungerar bra för dem. Men jag och övriga som oftast använder dator bör också ha en bra upplevelse, det kan finnas en mer att göra där.

Men just det här att menyn följer med är helt hopplöst på mobil, det var den bästa förändringen någonsin när det var "klibbig" så man kunde bli av med den men bara scrolla lätt uppåt för att få fram den.

/har mobil modell mindre
 
Gunnar - bevakat i menyn längst till vänster funkar inte för mig. Det händer inget när jag klickar - i aktivitetslisten anges -> /watched/threads men jag blir inte skickad någnstans. Sitter på dator win10
 
För mig fungerar det utmärkt även om jag inte sitter på Win10 nu.
Prova att trycka ctrl+F5
 
Uh. Stalkermeny. Nja, det stör en hel del (dator). Den svarta menyn har också väldigt liten text, såpass att det är lite störande för mig som ändå har bra syn.

Men fint att du jobbar på Gunnar :)
 
Men just det här att menyn följer med är helt hopplöst på mobil, det var den bästa förändringen någonsin när det var "klibbig" så man kunde bli av med den men bara scrolla lätt uppåt för att få fram den.

/har mobil modell mindre
Vissa gillar att menyn är där hela tiden och inte hoppar fram och tillbaka. Menyn är hälften så hög som den gamla, en rad istället för två detta för att kompensera för att den syns hela tiden.
Ett annat alternativ är att enbart ha en meny i toppen av sidan.
Ytterligare ett kan vara en meny som "slidar" in från vänster på mobiler, men har för mig att det ogillades av rätt många när jag testade det förut.
 
Vissa gillar att menyn är där hela tiden och inte hoppar fram och tillbaka. Menyn är hälften så hög som den gamla, en rad istället för två detta för att kompensera för att den syns hela tiden.
Ett annat alternativ är att enbart ha en meny i toppen av sidan.
Ytterligare ett kan vara en meny som "slidar" in från vänster på mobiler, men har för mig att det ogillades av rätt många när jag testade det förut.

Ja, den är svårare att pricka rätt på men är ändå så pass stor att den stör mycket på en liten mobil. Den hoppade inte fram och tillbaka utan man kunde välja själv när den visades, mycket modernt och praktiskt. Det här känns som ett steg tillbaka. Enbart meny i toppen är bättre än detta, men smidigast är helt klart den klibbiga när det gäller mobilsurfande.
 
Uh. Stalkermeny. Nja, det stör en hel del (dator). Den svarta menyn har också väldigt liten text, såpass att det är lite störande för mig som ändå har bra syn.

Men fint att du jobbar på Gunnar :)
Det är exakt lika stor text som i den gamla menyn.
 
Nej, jag gillar tyvärr inte det alls :( Får huvudvärk av att försöka läsa texten, bakgrunden har för konstig färg :(
 
Det är exakt lika stor text som i den gamla menyn.

Nej det är inte det, såg du min bild? Hela sidan och menyn har blivit mindre. Texten i menyn förut var lika normalstor som tex flikar i webbläsaren, den är mindre nu. Är det fel på hur sidan anpassar sig till olika skärmar? Alltså teckenstorleken kanske är lika i koden men något stämmer inte i hur sidan visas.
 
Pratar vi om samma meny? Den jag och @_Elly_ pratar är den mörkt gråa menyn högst upp?
Prova gärna ctrl+F5 för säkerhets skull.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 522
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 507
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 231
Senast: Sasse
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 621
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp