Bukefalos 28 år!

Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.
 
Jag tänkte på en sak rörande färgerna på ikonerna, de för nytt och bevakat, vill du ha mer färg på dem så hade jag sannolikt inte brytt mig om det var den klibbiga menyn. Går det att få välja själv rörande om den ska vara fast eller klibbig? Den nuvarande är ganska liten och nätt på min telefon (cat s50) men den klibbiga kändes modern och trevlig när jag förstod hur den fungerade.
 
Lägger till ett plus för menyerna.

En sak jag funderade på nu: om man trycker ut menyerna på mobilen och ångrar sig kan man inte bara klicka på sidan om man skriver meddelande utan måste scrolla till t.ex ett färdigt inlägg för att få bort den. Förstår du vad jag menar? När man skriver meddelande på mobilen tar det ju upp större delen av min skärm.
 
Provade på en gammal iphone och upptäckte problemet med för breda annonser som flyttar sidan. Förhoppningsvis är det löst nu, har inte hunnit testa och det börjar bli dags att sova.
 
Och jag föredrar alla dagar i veckan att menyn ligger kvar. Uppenbarligen scrollar jag mycket upp och ner när jag läser, och stör mig då på att den klibbiga menyn åker fram och tillbaka som gubben i lådan. Mycket snyggare med ikonerna nu också! (IPhone 6 btw)
 
Testar att surfa från mobilen nu, och som den gröna menyn fungerar på min telefon tycker jag är jättebra. Den ligger liksom överst hela tiden. I övrigt så använder jag i princip bara notisknappen och möjligtvis övrigt så har ingen aning om hur resten skiljer sig mot tidigare. :)
 
Citaten är hopplöst svåra fortfarande, med kritvit bakgrund och kursiv stil. I PM är rubrikerna grått på grått.

Jag undrar om vilken tanken är med färgbytena, mer än att det ska vara snyggt? Läsbarhet borde gå före estetik alla dagar i veckan, i synnerhet när så många surfar på så små enheter som mobiler.
 
Läsbarheten är urusel nu. Jag kan bara vara här korta stunder numera för ögonen har svårt med att urskilja vad som är vad och jag får huvudvärk på engång.

Och den gröna jäkla menyn som är fast högst upp är fruktansvärt irriterande när den förljer med hela tiden.
 
Nu har jag kollat från datorn, och i det stora hela är jag jättenöjd :up:!

MEN! Som många sagt innan så är det för lite avgränsning mellan bakgrund/inlägg, inlägg/citat. Det flyter ihop! Jag skulle önska mer färgskillnad dem emellan så man tydligt ser gränserna!

Annars är jag en rätt nöjd bukefalist @Gunnar :D!
 
Jag använder datorn med Waterfox och jag får en marginal till vänster när jag maximerar fönstret.
Skulle hellre se att sidan ligger kvar i vänsterkanten med liten marginal.
 
Läsbarheten är urusel nu. Jag kan bara vara här korta stunder numera för ögonen har svårt med att urskilja vad som är vad och jag får huvudvärk på engång.

Och den gröna jäkla menyn som är fast högst upp är fruktansvärt irriterande när den förljer med hela tiden.

Jag tror det är en kampanj för att vi ska få mer gjort? Nu ska jag gå och städa, kors i (det dammiga) taket! Jag får, liksom många andra tydligen, bokstavligen huvudvärk av att läsa här mer än några minuter nu...
 
Jag använder datorn med Waterfox och jag får en marginal till vänster när jag maximerar fönstret.
Skulle hellre se att sidan ligger kvar i vänsterkanten med liten marginal.
Jag tycker det är jätteskönt att sidan är mer centrerad igen.

*kl*
Fast jag kan leva med det mesta förutom skrikiga färger och den där jävla menyn som hänger med. Skriver från min lilla mobil nu när skrivbordet dessutom är uppe så är det inte mycket text man ser mellan skrivbord och meny. När man dessutom blivit bortskämd med att kunna scrolla så menyn inte syns är det väldigt frustrerande.
 
Allt flyter ihop, bakgrund, inlägg, rutan för att skriva egna inlägg... Jag som ser bra måste kisa och anstränga ögonen otroligt mycket. Totalt icke användarvänliga färger! Ännu värre på mobilen nästan. Blir inte mycket läsande här heller tyvärr om det ska fortsätta vara dessa färger... :crazy:
 
Allt flyter ihop, bakgrund, inlägg, rutan för att skriva egna inlägg... Jag som ser bra måste kisa och anstränga ögonen otroligt mycket. Totalt icke användarvänliga färger! Ännu värre på mobilen nästan. Blir inte mycket läsande här heller tyvärr om det ska fortsätta vara dessa färger... :crazy:
Nu är första gången jag kollar på dator och här tycker jag att det funkar bättre. På mobil och padda, där 95 proc av mitt bukesurfande äger rum, så är upplevelsen mycket sämre än tidigare.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 526
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 507
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 231
Senast: Sasse
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 621
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp