Bukefalos 28 år!

Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.
 
Jag tycker det ser ok ut från datorn, men texten är vansinnigt stor. Kan man inte minska en aning?
Hm. Såvida inte texten ändrats i storlek så var det bara min jobbdator som visade texten väldigt stor. Är lagom från min egen dator.

Jag skulle gärna se att bakgrunden ändras lite mer. Det blir lite grådassigt. Men främst tycker jag att färgerna på bakgrunden flyter ihop med citerade inlägg och gillaraden. Det är inte så stor skillnad på vitt och ljusgrått färgmässigt. Beige som någon sa, tror jag skulle funka bättre.
 
Jag har inte ändrat textstorlek i inläggen.

Jag provar nu med en annan variant för att göra menyn mindre plottrig för mobiler.
 
Noooo, inte ta bort "nytt" för mobilen! Hade vi inte den här diskussionen förra gången det gjordes om här? :D Det är den knapp som jag använder överlägset mest.
 
Jag saknar nytt på mobilen också. Är inte det en av de mest klickade knapparna? Om den är det borde det vara prio. Om inte: i rest my case...
 
Allting blev ju så litet nu! Hur ser det ut för er andra? För mig ligger allting liksom i mitten av skärmen med stora gråa ytor på sidorna och allt är liiitet att klicka på, speciellt i den svarta listen, det ser ut som storlek 8 i ett worddokument.

Jag gillade det som det var i utformningen tidigare, färgerna var väl inte det vackraste men dom är ju i princip likadana än.
 
Jättejobbigt att gå in på sidan. Allt är ju vitt/ljusgrått och flyter ihop i varandra. Man ser knappt var ett inlägg börjar och ett annat slutar, citatrutorna är för otydliga och flyter samman med bakgrunden och även rutan här där jag skriver detta syns ju knappt.
Dessutom är det alldeles för ljust så att ögonen får ont. Jag kommer inte längre kunna vara inne på buke och läsa några längre stunder om det ska fortsätta så här.
Stör mig också på att sidan inte är centrerad i mobilen utan förskjuten till vänster (är inne på safari på en iphone 5s.)
 
namnlos.jpg


Så ser det ut på datorn. Väldigt litet.
 
Jättejobbigt att gå in på sidan. Allt är ju vitt/ljusgrått och flyter ihop i varandra. Man ser knappt var ett inlägg börjar och ett annat slutar, citatrutorna är för otydliga och flyter samman med bakgrunden och även rutan här där jag skriver detta syns ju knappt.
Dessutom är det alldeles för ljust så att ögonen får ont. Jag kommer inte längre kunna vara inne på buke och läsa några längre stunder om det ska fortsätta så här.
Stör mig också på att sidan inte är centrerad i mobilen utan förskjuten till vänster (är inne på safari på en iphone 5s.)
Håller helt med om att inte se var inlägg börjar/slutar. Dessutom syns rutan som inläggen skrivs i väldigt dåligt... Liiiite mörkare bakgrund kanske? Då kommer ju rutorna fram mer.
 
Jag har inte några invändningar förutom att jag vill ha en direktknapp till nytt. Resten funkar fint här (på mobilen).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: tott
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 461
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 144
Senast: Sasse
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 586
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp