Ny tävling utlyst!!!

Lånar din svarsknapp!
Jag har gett upp min tävling.
Jag håller just nu på att försöka galoppera i den vanliga sadeln.

Nu har jag läxa från rid-fröken. Hålla honom i form genom hela galoppen. Låga händer och inte glömma bort innerskänkel!
 
Re: nu har jag varit duktig igen!

Jag var på träning igår, NH-träning här på skolan. Blir ju bra miljöträning för nervösa pållen med :p
Det gick jättebra! Vi repeterade de första två lekarna (det var första lektionen den här terminen) och pållen började tom slappna av ett tag! Ca 10 min-en kvart gäspade han och var jättelugn! När jag stod stilla och pratade med läraren gäspade han och vilade på ett bakben!!! :banana: Fast sen stressade han igen... :smirk: Har fått läxa oxå, jag ska göra allting så långsamt som jag bara kan, känner mig riktigt inspirerad att jobba med honom i helgen :) , om jag får nån tid över... :crazy:
Han var över lag ganska lugn igår, fast blev lite upprörd när ena stoet frustade (!!!), när dom sprang med dom andra hästarna och när det var folk som red förbi... :crazy:
Längtar till onsdag då det är nästa träning! :bump:
 
Re: nu har jag varit duktig igen!

Vi har platser lediga! om du snabbt börjar på skolan så finns det plats ledig antingen i onsdags eller tisdagsgruppen och det är nästan gratis!!! :bump:
(vi betalar runt 150:- för 5 ggr på 1½ timme med ca 5 st i varje grupp!!!) :banana: :banana:
Och tränaren är skitbra, jag har tränat för henne flera gånger innan. :)
Fast det kan bli spännande på onsdag, det är träningstävling nere på "träningsanläggningen" + att jag ska vara på Grönt Kort-kurs där kl 16:30. Karin hämtar mig och pållen i stallet 16:20 och då har vi ca en halvtimmes bilväg... :confused: det löser sig nog... :smirk:
 
Re: nu har jag varit duktig igen!

Lite svårt att åka ända till Halmstad då pållen och jag bor strax norr om Stockholm! :smirk:


/Snorpan
 
Re: nu har jag varit duktig igen!

äähh! hinder är till för att övervinnas! :D
det svåraste kanske är att bli intagen på skolan nu... :p
 
Re: nu har jag varit duktig igen!

Hehe... får se ifall jag inte kan fixa in mig på något sätt ;)

Lilla kusen har tagit ett steg tillbaka i utbildningen! ;) Igår när jag tömkörde för första gången efter flytten så har hon helt och hållet glömt bort vad en yttertygel är och vad den betyder!!! ;)

/Snorpan
 
Re: nu har jag varit duktig igen!

aj då! fast du verkar inte särskilt lessen? ;)
trivs ni bra i det nya stallet då?
var ute med min pålle idag, selade av och på lös, men det gick inte så bra. typ normalbra... :p Men han var väldigt snäll att köra, trots att han stått sen i måndags... :crazy:
 
Re: nu har jag varit duktig igen!

Hitills trivs vi väldigt bra! :D ... pållan har dock hamnat i stort sätt sist i rang och får inte riktigt vara med alltid. Men det verkar vara lugnt i hagen nu iallafall.

Allt fungerar toppen och vi var ute och promenerade i en timme och en kvart i den jättehärliga naturen runt omkring. Vädret var kanon och hon var lugn och sansad och knatade omkring och tittade nyfiket på allt! :love:

Allt känns väääldigt bra! Hon har t.o.m. hemmastatt sig så pass att hon börjat med sina prydliga bajshögar intill väggen i boxen! :love: Matte blir väääldigt glad över det! ;)

Plus att jag i stort sätt har uppnått mitt mål med tränare idag! :) Jag var och pratade med en tjej så nu är det bara till att bestämma dag! :)


/Snorpan

Ps. Det var inte kvarka på Aspvik! :bump:
 
Re: nu har jag varit duktig igen!

Va roligt att ni trivs! Å att ni fått tag i tränare!
Igår fick jag veta att pållens flickvän ska flytta i veckan... hon har fått hjärtmuskelinflammation, så hon ska hem i iaf en månad. om den är kronisk så kommer hon inte tillbaka alls... :cry: dom e sååå söta ihop, står alltid tillsammans, gärna så att dom rör varann :love: och äter alltid ur samma hötuss...
Jobbade lite från marken med honom idag, det gick superbra! han var jättelugn och koncentrerad hela tiden och jag tänkte på att göra allt i slowmotion :D
I morrn står det banjobb på schemat! :bump:
 
Tjoho!

Jag tror mig uppfyllt ett av mina mål! :)

6. Hitta en bra tränare

Har hittat en tjej i närheten som jag ska börja rida för. Ska bara bestämma när jag ska börja! :)

För övrigt går det si sådär med mina mål... :smirk: men det ska det nog bli ändring på snart! :p


/Snorpan
 
10:e mars har varit! Dags att summera! Hur har det gått för alla? Har ni lyckats uppnå era mål?
Vem vann tävlingen?!?

Såhär har det gått för mig och pållen! :D


Vi lekte två gånger till efter att jag satt upp målet. Hyffsat bra men det är inget vi gör regelbundet. Jag skulle vilja säta att vi uppnått målet till 75%.

2. Kunna leda in henne från hagen utan tjafs
Jag har lyckats med målet några gånger... men jag har inte kommit så långt så att jag känner att det fungerar helt och hållet. Detta ska vi fundera och jobba mer på.

3. Rida ut själv mist en gång till (ut och ut... en liten sväng).

Jag har lyckats komma ut tom 2 gånger till och dessutom travat en liten sväng på "farliga" åkern... så detta målet har jag nog uppnått. (det stod ju inget om att det ska flyta på som om vi inte gjort annat ;) )

4. Arbeta mer på åkern (den är farlig)
Vi jobbade lite mer på åkern... fast inte överdrivet mycket. Därför tvekar jag lite om vi uppfyllt målet eller ej... men med tanke på att vi galopperade på åkern i lungt och stilla tempo det senaste vi gjorde så tycker jag nog att vi kommit någon vart med vår träning! :)

5. Kunna ställa henne istället för att ramla innåt i volterna
Senast jag red gick det mycket bättre... har börjat släppa ganska mycket men ibland får hon/vi återfall och börjar falla innåt igen. Jag tycker nog dock att vi kommit mer än halvägs till målet.

6. Hitta en bra tränare
Jag har hittat en tränare... vi ska bara börja också! ;)

7. Siste feb flyttar vi så i början av mars handlar målen om att ut och gå på de nya skogsvägarna och rida ifall jag hittar något bra sällskap. :)
Vi var ute och gick en lång runda och undersökte vägar. Dock har blev det inte så mycket ridande. Hon fick ju en tagg i knät :( Men vi ska försöka komma ut snart! :)

8. Få henne lugnare och mer harmonisk genom att själv bli det! ;)
Har gått sisådär... litet litet pyttesteg framåt kanske... svårt att säga. Huvudsaken är väl att jag börjat tänka på det mer. Vi har dock haft några rena gosstunder där vi bara haft det trevligt. Hon stormnjuter och jag likaså.

Jag tror jag skulle kunna våga sammanfatta det med att vi uppnått ca 63% av mina mål! :smirk: :D Men jag tycker inte att det finns något mål där vi inte kommit någonstans på.. och det måste ju vara lite positivt! ;)


/Snorpan - som är lite nyfiken på hur det gått för er andra
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 048
Senast: yamyam
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 450
Senast: Hedinn
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 224
Distans Vår lilla hobbyklubb ska för andra året i rad ha en distanstävling. I ett ögonblick av hybris råkade jag utropa mig själv till...
Svar
7
· Visningar
1 668
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp