Bukefalos 28 år!

A

Antithea

Fick ta bort min älskade Smilla i fredags, hon hade fått en aggressiv elakartad tumör i benet, och hon blev jättedålig snabbt. När vi var hos veterinären var jag helt hundra på att jag aldrig i hela mitt liv skulle skaffa hund igen, "den kan ju ändå inte bli som henne". Men det räckte att jag kom hem och insåg hur tomt det var för att jag skulle ta mitt förnuft tillfånga. Så om en dryg månad kommer min nya lilla flat-flicka hem =) Tiden läker alla sår säger dom med, och den här lilla krabaten ska nog hjälpa till med läkningen en smula oxå känns det som!
 
Sv: Ny valp!

Beklagar verkligen, men oj vad olika man är, tog väl 1 vecka efter att vår hund försvann innan jag ens kunde äta eller tänka normalt igen. Nu 6 månader efter känns det fortfarande totalt främmande med ny hund eftersom jag fortfarande saknar min gamla nåt fruktansvärt! Tar nog flera år innan ny hund blir aktuellt...om det nånsing blir det.....
 
Sv: Ny valp!

Oj, det gick fort att bestämma sig. Men vi har alla olika sätt att sörja... :smirk:
Lycka till med den lilla valpen och visa bilder sen!!
 
Sv: Ny valp!

Hade jag fått välja helt själv hade jag nog väntat lite själv, men det var antingen den här sommaren eller nästa, för att valpen inte ska vara själv första tiden. Och ett helt år utan hund, nä det klarar jag verkligen inte.
 
Sv: Ny valp!

Jag tror nog att om man har vant sej vid att ha en hund springandes så är det ganska svårt att vara utan dom...jag vet själv hur det känns...vi hade en tax en gång....men vi fick lov att ge honom till uppfödaren igen, dels för att han inte var uppfostrad av dom som hade honom först (vi tog honom när han va kanske 8 Månader) så han lyssnade inte alls på oss :( ovh dels för att min far va lite allergisk mot honom.....efteråt hörde jag hans tassar i trappen jätte länge...jag saknar honom fortfarande och det var kanske 6-7 år sedan vi tog bort honom :cry: så jag förstår dej att du skaffar en ny hund
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 266
Senast: Migo
·
Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 702
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 441
Senast: Philosophia
·
Övr. Hund När jag var valp, underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ”ditt barn”, och oavsett antalet skor...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: littL flower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp