Ny vs. Gammal Zaldi

AmyPond

Trådstartare
Jag letar som en tok efter en ny sadel till min häst, men inget passar i en vettig prisklass verkar det som. Nu har jag hittat en ny-ish sadel av samma tillverkare som den jag redan har (Zaldi) med samma bomvidd som den jag har, fast en halv tum större säte.

Anledningen till att jag vill byta sadel är för att jag behöver mer stöd än den 20 år gamla lilla 16'' jag har, dock ligger den bra på hästen, men måste stoppas om innan vidare användning.

Är det troligt att samma siffra i bomvidd verkligen är samma på den gamla som den nya (båda är 32)? Sadeln finns ett par län bort, och finns inte möjlighet att prova innan köp, så det skulle i så fall bli ett köp i blindo i förhoppning att den passar. Vad tror ni?:)
 
Sv: Ny vs. Gammal Zaldi

Den är för kort också, så om hon inte kan länga sätet också så är det kört, hade inte tänkt fixa den alls om jag hittar något nytt :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
858
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 743
Senast: lillamy73
·
Utrustning Det är väl ingen hemlighet att jag "lågintensivt" letar efter en dressyrsadel till H.H. Jag har en tanke om att först titta ut en dito...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 324
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstips kök
  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp