Nya idéer med alla betor?

Denna sommar har varit gynnsam för mina betor. Jag har polkabetor och vitbetor. I mängder.
Jag gör dem i ugnen med lite olja och kryddor, jag använder dem som utfyllnad i grytor, köttfärsröror och soppor.
Jag förväller och lägger i frysen.

Men vad mer? Min fantasi i matlagning har tagit slut.
Hjälp!
Jag vill också tipsa om rödbetsbiffar ~ varning för för mycket ströbröd. Jag förkokte rödbetorna den gången jag fick till det bäst!

Kan man syra betor tro? Syrad vitkål ska ju vara mycket bra för tarmfloran!
 
Jag vill också tipsa om rödbetsbiffar ~ varning för för mycket ströbröd. Jag förkokte rödbetorna den gången jag fick till det bäst!

Kan man syra betor tro? Syrad vitkål ska ju vara mycket bra för tarmfloran!
Jag hörde på P1 i torsdags ett mycket intressant program om bl a rödbetor och de pratade då även om att syra dem. De är rika på nitrit och det verkar som de och andra nitritrika grönsaker som ruccola m fl är blodtryckssänkade.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 472
Senast: Grazing
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 011
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 267
Senast: QueenLilith
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 572
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp