Nya sedlar

Fast när jag hade skyddad identitet så hade inte min bank någon info om mig utan dom fick skicka min post till skatteverket som alla andra. Så vad för info skulle dom kunna lämna ut?

Mer än att dom kan se var jag handlat, om det var det ni tänkte på?
Jag har ingen egen erfarenhet av detta, jag vet bara att det var någon bank som lämnat ut uppgifter de inte borde. Kanske hade personen inte skyddad identitet på riktigt, utan levde bara gömd?
 
Jag har ingen egen erfarenhet av detta, jag vet bara att det var någon bank som lämnat ut uppgifter de inte borde. Kanske hade personen inte skyddad identitet på riktigt, utan levde bara gömd?

Är man riktigt skyddad så är det bara skatteverket man är skriven på som vet var man bor. Jag var kvarskriven på mitt gamla Skatteverk så det var inte Skatteverket i min stad jag bodde i som fick min post.
När någon skickade post till mig så skrev dom mitt personnummer och sen skatteverket. Sen skickade dom det vidare till mig. Förutom dom som visste min riktiga adress som tex min mamma.
 
det kan vara så enkelt som att när man har fysiska pengar är det lätt att inte använda de, jämfört med elektroniska där man inte på samma fysiska sätt ser hur mycket man gör av med.

Ett sätt att hushålla. Typ som vi som inte kan ha godis hemma utan att äta upp. Samma tanke (men tvärtom).

Det är så tråkigt att i första hand tro illa om folk :(
 
det kan vara så enkelt som att när man har fysiska pengar är det lätt att inte använda de, jämfört med elektroniska där man inte på samma fysiska sätt ser hur mycket man gör av med.

Ett sätt att hushålla. Typ som vi som inte kan ha godis hemma utan att äta upp. Samma tanke (men tvärtom).

Det är så tråkigt att i första hand tro illa om folk :(
Kanske blir svaren olika beroende på vad man lägger in i begrepper "mycket pengar"?

För mig är större summor att man skulle ha 50.000-100.000 kr i kontanter hemma. För någon annan kanske större summa är 5000?

Jag gör av med sisådär 1500 i hushållskassan varje månad. Det är i mina ögon inte mycket. Det skulle jag lika gärna kunan ha i kontanter. Det har jag haft emellanåt. Dvs de gånger jag t.ex. sålt lotter och haft lottpengarna i kontanter och överfört motsvarande summa från mitt konto till föreningen.
 
Okej grejen är att jag har rätt stora summor i kontanter (fråga inte varför ;) ) och vet knappast om jag vill posta det?! Jag kommer inte använda upp det innan 2016 utan jag föredrar att ha kontanter.
Du kan ju växla dem till en annan valuta på närmaste forex kontor.
Förslagsvis schweizerfranc ;)
 
En gång när jag var i tonåren kom postbilen med pengar till företaget där min pappa skötte ekonomin. Brevbäraren gav mig 25 000 som jag fick kvittera ut. Minns inte om jag var myndig ens. :cautious:
 
Det känns ju bra att alla bara förutsätter att man håller på med bedrägeri..
Inte kan ha pengar på banken var fel ordval, jag vill inte eftersom det inte är bra för mig då jag inte kan hantera pengar om jag har det på ett konto, det är helt enkelt mycket lättare för mig att spara bättre jag har kontanter.

Jag jobbar halvtid och är sjukskriven halvtid och fk skiter fullständigt i hur mycket pengar jag skulle ha på något konto alltså har jag ingenting med något bedrägeri att göra.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 051
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 063
Juridik & Ekonomi Mitt körkort har gått ut idag och jag skickade in handlingar för nytt körkort i januari men missade att registrera inbetalningen. När...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 669
Senast: Zpunk
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 256
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp