Nya sedlar

Sätter man in pengar på Forex så frågar dom efter kvitto över 10 000 kr har jag för mig. Du får gå runt till flera banker och sätta in lite här och lite där ;)
 
Fast eftersom det är födelsedagspengar osv som är samlat över lång tid, så har jag ingen dokumentation..

Och ja jag vet att det är ovanligt i min ålder att ha massa kontanter hemma i madrassen ;)

Eftersom man inte är jätteanonym på internet hade inte jag skrivit sådär. Vet aldrig vad det är för folk som läser...

Sen blir jag lite upprörd (eller ja, upprörd och upprörd, men ändå) över det du skriver, men det är väl för att jag själv ibland jobbar med bedrägerier. Hoppas att det inte är det du pysslar med, men jag vet inte så många andra anledningar till att man inte kan ha pengar på banken...
 
Eftersom man inte är jätteanonym på internet hade inte jag skrivit sådär. Vet aldrig vad det är för folk som läser...

Sen blir jag lite upprörd (eller ja, upprörd och upprörd, men ändå) över det du skriver, men det är väl för att jag själv ibland jobbar med bedrägerier. Hoppas att det inte är det du pysslar med, men jag vet inte så många andra anledningar till att man inte kan ha pengar på banken...

Jag kan komma på en anledning till.
 
Eftersom man inte är jätteanonym på internet hade inte jag skrivit sådär. Vet aldrig vad det är för folk som läser...

Sen blir jag lite upprörd (eller ja, upprörd och upprörd, men ändå) över det du skriver, men det är väl för att jag själv ibland jobbar med bedrägerier. Hoppas att det inte är det du pysslar med, men jag vet inte så många andra anledningar till att man inte kan ha pengar på banken...
Jag har dom självklart inte i madrassen eller ens här hemma, är ju mer ett "talesätt" annars vore man ju lite korkad om man skrev så :D

Du kan vara lugn absolut ingenting med bedrägeri, kan komma på flera andra orsaker.
 
Vad för orsaker, till exempel? Bara nyfiken.

Jag kan inte svara för TS eftersom hon är den enda som vet i hennes fall men ibland när jag sparar ihop till något så sparar jag till det kontant och då blir det en större slant som ligger i gömmorna här hemma. Som när jag sparade ihop till min häst. Han betalade jag kontant på plats. Samma med hans sadlar. Så i perioder finns det några tusenlappar här hemma.

Men annars så nej, då har jag inte 20.000 kr i madrassen bara för att men min man var bra på att stoppa pengar i madrassen utan speciell anledning när vi träffades. Han tyckte det var bra att ha lite kontanter tillgängliga. Men numera får han använda sig av banken för jag vill inte ha såna summor med pengar liggandes hemma. Jag får panik om jag har en tusenlapp i plånboken pga stöldrisk.
 
Jag kan inte svara för TS eftersom hon är den enda som vet i hennes fall men ibland när jag sparar ihop till något så sparar jag till det kontant och då blir det en större slant som ligger i gömmorna här hemma. Som när jag sparade ihop till min häst. Han betalade jag kontant på plats. Samma med hans sadlar. Så i perioder finns det några tusenlappar här hemma.

Men annars så nej, då har jag inte 20.000 kr i madrassen bara för att men min man var bra på att stoppa pengar i madrassen utan speciell anledning när vi träffades. Han tyckte det var bra att ha lite kontanter tillgängliga. Men numera får han använda sig av banken för jag vill inte ha såna summor med pengar liggandes hemma. Jag får panik om jag har en tusenlapp i plånboken pga stöldrisk.

Fast då är det ju ett val av någon anledning, TS skriver ju att hon inte kan ha pengar på banken. Och att det dessutom rör sig om större summor. Varför spara hemma? Känns riskabelt, en häst och sadlar handlar ju inte direkt om lite pengar.

Jag antar att det inte rör sig om nåt bedrägeri i TS fall (då vore det ju lite dumt att skriva om det här där hon inte är det minsta anonym), och då begriper jag inte varför.
 
Om man har skulder hos kronofogden och inte vill att pengarna ska gå till dessa, kan man inte ha pengar så de syns (typ på banken)
 
Fast då är det ju ett val av någon anledning, TS skriver ju att hon inte kan ha pengar på banken. Och att det dessutom rör sig om större summor. Varför spara hemma? Känns riskabelt, en häst och sadlar handlar ju inte direkt om lite pengar.

Jag antar att det inte rör sig om nåt bedrägeri i TS fall (då vore det ju lite dumt att skriva om det här där hon inte är det minsta anonym), och då begriper jag inte varför.

På något vis är det lättare att spara ihop kontant för mig. Det blir väl att jag ser pengarna på ett annat vis än en siffra på banken.
Men visst är det riskabelt.

Ja, i mitt fall så kan jag ju ha pengar på banken, och har allt där numera så dom som tror jag har pengar i madrassen nu tror fel ;)
Jag har inget jag sparar speciellt till för tillfället :p
 
Fast det kan väl inte vara okej? Då undanhåller man ju pengar som någon annan egentligen har rätt till?
Jag sa inte att det var ok, jag sa att det kunde vara en anledning till varför man inte kan ha pengar på banken. Självklart är det en form av bedrägeri.

Jag kom på en anledning till och det är om man har ngn form av skyddad indentitet, så vet jag att det har diskuterats att trots att bankerna inte får lov att lämna ut uppgifter, så finns det ex pojkvänner som har fått tillgång till skyddade personers uppgifter på banken.
 
Jag sa inte att det var ok, jag sa att det kunde vara en anledning till varför man inte kan ha pengar på banken. Självklart är det en form av bedrägeri.

Jag kom på en anledning till och det är om man har ngn form av skyddad indentitet, så vet jag att det har diskuterats att trots att bankerna inte får lov att lämna ut uppgifter, så finns det ex pojkvänner som har fått tillgång till skyddade personers uppgifter på banken.

Jag undrade vad det finns för orsaker som inte är någon form av bedrägeri.

Ja, att inte kunna ha något konto alls pga hotbild slog mig också. Men det är ju ganska extremt och den enda rimliga anledningen jag kan komma på.
 
Jag undrade vad det finns för orsaker som inte är någon form av bedrägeri.

Ja, att inte kunna ha något konto alls pga hotbild slog mig också. Men det är ju ganska extremt och den enda rimliga anledningen jag kan komma på.

Fast när jag hade skyddad identitet så hade inte min bank någon info om mig utan dom fick skicka min post till skatteverket som alla andra. Så vad för info skulle dom kunna lämna ut?

Mer än att dom kan se var jag handlat, om det var det ni tänkte på?
 
Fast när jag hade skyddad identitet så hade inte min bank någon info om mig utan dom fick skicka min post till skatteverket som alla andra. Så vad för info skulle dom kunna lämna ut?

Mer än att dom kan se var jag handlat, om det var det ni tänkte på?

Ja, precis. I extrema fall som sagt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 051
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 064
Juridik & Ekonomi Mitt körkort har gått ut idag och jag skickade in handlingar för nytt körkort i januari men missade att registrera inbetalningen. När...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 674
Senast: Zpunk
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 260
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp