Nyårslöfte 2018?

Ja, jag har ju länge vägt mig varje/varannan dag, hållit på och begränsat maten osv, värderat mig själv efter siffran på vågen.
Åh gud vad stressande och hemskt egentligen. Tycker det låter så otroligt bra att du lägger det där åt sidan! Ens mående är verkligen nåt helt annat än vad vågen säger och hur korrekt man äter.
Har också börjat bli allergisk mot prat om vikt, kalorier, nyttig/onyttig mat, sockerdetox, dieter, "skärpa till kosten"... Pallar inte. Bara sluta.
Det är precis där jag är också. Jag bara orkar inte höra på det längre. Står inte ut med alla, normalviktiga eller ej, som obsessar och pratar om vikt och kost och skit hela tiden. Jag märker på en gång att jag tar det till mig, blir stressad, mer medveten. Är _så_ less på det.
 
Åh gud vad stressande och hemskt egentligen. Tycker det låter så otroligt bra att du lägger det där åt sidan! Ens mående är verkligen nåt helt annat än vad vågen säger och hur korrekt man äter.

Det är precis där jag är också. Jag bara orkar inte höra på det längre. Står inte ut med alla, normalviktiga eller ej, som obsessar och pratar om vikt och kost och skit hela tiden. Jag märker på en gång att jag tar det till mig, blir stressad, mer medveten. Är _så_ less på det.

Ja, verkligen. Jag kunde älta att jag hade ätit en extra knäckemacka liksom. För att det skulle sabba mina chanser att få en viss siffra på vågen på veckovägningen. Helt sjukt.

Mm det är då man märker hur mycket det finns runt en hela tiden. Jag pratar gärna om träning t.ex. men det kopplas fan alltid ihop med kost och det gör mig så trött. Man kan både gilla chips och gilla att träna, det är liksom två separata grejer. Som att man kan leva på glass men ändå spela gitarr tre gånger i veckan, det finns inget motsatsförhållande.
 
* Få ett jobb som jag tycker är kul, utvecklande och som gärna får vara hyfsat stabilt efter ett och ett halvt år på en projektanställning där det ständigt varit osäkerhetsmoment och som heller inte varit speciellt spännande.
* Fortsätta jobba med dressyrträningen och få bättre procent på tävlingarna. Drömmål (dock inte helt realistiskt) att debutera lätt A innan vintern nästa år.
* Köra in shettisen.
* Komma igång, och lyckas hålla i, någon slags träning utanför stallet. Åtminstone tre gånger i veckan.
* Fortsätta att avsluta relationer som ger mer negativitet än bra saker. Har kommit en bit i år, men borde bli ännu bättre på att bli av med energitjuvar och gnälliga människor.
 
Leva lite mer ekonomiskt, inte köpa onödiga prylar, äta mindre kött, mer medveten och planerad shopping.
Komma igång med mer fysisk träning, haft en väldigt stillasittande tillvaro under hösten och det mår jag inte bra av. Investera i ett årskort på badhuset tror jag blir bra. Och rida mer så klart!
 
Jag har som vanligt nyårslöftet att jag ska träna mer. Förutom det så har jag inför 2018 tänkt att:

  • Spara mer pengar då de senaste 3 åren varit väääääldigt dyra och jag typ inte har någon buffert kvar.
  • Leva här och nu och inte tänka så mycket på framtiden.
  • Skriva klart min uppsats och ta examen.
 
Förra året lovade jag att jämföra mig och mitt liv med just mig och mitt liv.
Det ska jag fortsätta med. Inte för att jag lyckats till 100% men jag mår så mycket bättre när jag tänker på det!

Jag tänker i år lägga till att motionera mera och stärka upp min kropp som är sliten efter 2 graviditeter. För att jag närmar mig den där åldern när man inte kan leva på gamla meriter utan behöver jobba på att få en kropp dom fungerar andra halvan av livet också.
 
Jag tänker...

- Bli mer ekonomisk :) Öka portföljen!
- Bli mer hälosam. Har mått upp och ned länge vilket resulterat i en 100 kg stadig Fraggel_tess.
- Uppleva mera!
- Inte tänka så mycket på framtiden utan vara mer här och nu!
 
Jag ska försöka att inte ta livet så jäkla allvarligt. Det är okej att göra saker jag är dålig på bara för att det är kul och jag måste inte prestera hela tiden. Jag duger som jag är vad som än händer, för mitt värde som person sitter inte i hur väl jag lyckas enligt andra.
 
Jag ska shoppa med eftertanke (och helst så lite som möjligt). Vad gäller kläder tänker jag försöka hålla att bara köpa nytt för att ersätta utslitet/trasigt plagg. Får se om jag lyckas. :)
Ett annars nyårslöfte är att jag inte ska väga mer än nu vid nästa nyår.
 
Det är precis där jag är också. Jag bara orkar inte höra på det längre. Står inte ut med alla, normalviktiga eller ej, som obsessar och pratar om vikt och kost och skit hela tiden. Jag märker på en gång att jag tar det till mig, blir stressad, mer medveten. Är _så_ less på det.

Håller med SÅ himla mycket! Jag orkar inte bry mig om ifall jag äter kexchoklad eller havregrynsgröt till frukost och jag skiter i vad som är "nyttigt". Och definitivt är jag totalt ointresserad av andras vikt, dieter, viktnedgångsönskningar och fan och hans moster.

Jag tycker det kan vara kul ibland att prata mat, men inte Nyttig mat och Kalorisnål mat och blablabla, utan God mat!
 
Jag är så taggad, så jag drar igång den här tråden! Har ni några nyårslöften?

Inte så mycket nyårslöften som.. riktlinjer?

Riktlinjer för 2018:
* Inte jobba mer än 50% (skriver examensarbete under vårterminen så det blir fullt tillräckligt ändå)
* Ha en dag i veckan helt ledig
* Äta mindre kött
* Ta mig iväg till gymmet 2 dagar i veckan. Tänkte köra på pass till en början innan jag kommit igång och sen gymmande
* Laga matlådor och inte köpa lunch
* Fortsätta vara schysst med mig själv och inte tänka elaka tankar om mitt beteende eller om min kropp
* Ha en vecka ledigt i sommar och bara vara hemma
 
Jag har inte haft nyårslöften på många år. Jag kan knappt lova något för nästa dag liksom :angel:
Så skulle jag ha nåt så vore det väl nåt i stil med "jag ska försöka överleva" men nej, det känns som ett för stort löfte, så det får vara.
 
Mina löften/mål är som följer:

  • Prova på livet som korthårig genom att klippa av åtminstone 25 cm. Donera det hår jag klipper av.
  • Spara så att jag vid årets slut har min del av kontantinsatsen för en lägenhet (20 000 kvar i dagsläget, så fullt genomförbart) .
  • Flänga mindre - resa mindre, planera mindre, vara mindre ambitiös med såväl pengar som tid och energi.
  • Relaterat till ovanstående: Fortsätta öva och bli bättre på att säga nej.
  • Fortsätta träna minst 2 men gärna 3-4 gånger i veckan.
  • Bli ännu bättre på att hantera mina kropps- och prestationsrelaterade tankespöken.
  • Fortsätta försöka hålla igång ridningen hyfsat.
  • Prata upp lönen ytterligare lite till.
 
Jag vill:
* Sluta äta godis/dricka cola varje dag. Någon gång ibland är okej, men inte varje dag.
* Bli mer fysiskt aktiv
* Komma igång med arbetsträning (som tyvärr är beroende av FK och AF också)
 
Jag tror jag lägger till ett! Börja det nya året med att socker-detoxa! Börjar vara dags, ska dock tillåta knäckebröd, är så svårt med frukost annars :D har man skrivit det på buke så måste det genomföras... :banghead::laugh:
 
  • Gilla
Reactions: Ray

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 517
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 505
Senast: AlmostEasy
·
Äldre Det börjar bli dags för vårstädning, och efter en titt i alla utrymmen blir jag mer eller mindre gråtfärdig innan jag ens börjat...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 693
Senast: hastflicka
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 390
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp