Bukefalos 28 år!

Nybörjarfrågor

J

jle

Nästan lite pinsamt, men vad menas med Lätt A, B och C???
Såg även nånstans att det stod att en häst var utbildad till msv eller nåt liknade. Vill någon vänlig själ reda ut begreppet åt mig?:confused: :bow:
 
Sv: Nybörjarfrågor

Det är olika tävlingsklasser inom dressyr och hoppning. Lätt C (L:C) är lättast och sen L:B, L:A. Efter det går man upp till Medelsvåra klasser (MSV:B och MSV:A) för att slutligen nå Svår klass, B och A. Där Svår:A är svårast.
 
Sv: Nybörjarfrågor

Jaha! Jag har ju nyss börjat rida men det vore kul och veta som ingår i varje klass, finns det böcker eller så där man kan lära sig mer?
 
Sv: Nybörjarfrågor

fast i hoppning finns de ju L: D också som är lättare än L:C :D
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 376
Senast: geting
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 003
Senast: Roheryn
·
L
  • Artikel
Dagbok Hela juli tills nu har varit skit jobbigt som är för flera andledningar. Men det MEST jobbiga är att det var ett år sen som den värsta...
2
Svar
21
· Visningar
1 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp