nyomstoppad sadel

M

Muminros

HEJ!
Har en nyomstoppad sadel. Ska man rida utan vojlock/schabrak ett tag till den har format sig efter hästen eller går det bra att använda vojlock/schabrak under direkt?
MVH Sara
 
Jag har alltid ridit med schabrak eller vojlock under på mina nyomstoppade sadlar, det har aldrig varit några problem, därimot kan du ju välja ett som är lite tunnare om du vill.
Jag har dock aldrig hört om någon som ridit utan något under pga ny omstoppning.

Schabrak används ju för att skydda sadlen från smuts och hår. Sen suger ju schabraket upp svett!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
760
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
656
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Köpte för ett tag sen en begagnad ljusbrun prestige sadel (det var den enda som satt bra på min häst) Gillar inte färgen, vill hellre ha...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: caballus
·
Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
739
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp