Bukefalos 28 år!

nytt rekordpris

Sv: nytt rekordpris

Folk är som tokiga. Det var rena slagsmålet om mina valpar. Korsningar (inte ett skit renrasiga men små och ursöta)
Jag var tydligen på tok för billig och har fått skäll för att jag inte tog minst dubbelt så mycke betalt!!!!
:confused:
 
Sv: nytt rekordpris

Det där är jättesvårt! Jag väntar smått (75% chihuahua) och vet inte alls vilket pris jag slka sätta :confused: inte för billligt o inte för dyrt....
 
Sv: nytt rekordpris

marieka skrev:
Det där är jättesvårt! Jag väntar smått (75% chihuahua) och vet inte alls vilket pris jag slka sätta :confused: inte för billligt o inte för dyrt....

Finns det något som heter "för dyrt"? Om folk är villiga att betala så why not? Finns väl ingen som säljer t ex en häst för 50´om folk är villiga att betala 100´... Hade jag en kull chihuahuavalpar skulle jag gladeligen ta 20 000 eftersom det finns köpare som är villiga att betala. Man lägger ned mycket tid, energi och känslor i sin uppfödning så vad är det för fel att tjäna några slantar också om möjligheten fanns. Nu har jag en kull corgivalpar istället och får nöja mig med 8000 :D

17 000 är föresten inget rekord- såg en oreggad som var till salu för 22 000!!
 
Sv: nytt rekordpris

Jag har ingen aning. Jag tog 4.000 (Dvärgpudel, Chihuahua mm korsningar)och och fått skäll för att det var underpriser.
Men jag ser det så här:
Jag tog en kull för att jag ville ha en valp till mej själv. Och med omkostander,extrafoder (dyrt som attan), jobb, veterinär mm så får jag en valp gratis och lite pengar för arbetet det är att ha valpar hemma.
Och jag vill sälja valpar till folk som verkar vettiga och att dom ska bli nöjda.
Att bli rik på att föda upp valpar var aldrig min plan.

Valparna
 
Sv: nytt rekordpris

Jag känner mig fånig om jag begär för mycket :o dessutom ska man hitta bra hem. Kanske ska behålla dem själv :angel:
 
Sv: nytt rekordpris

men blandraser går ju inte att livförsäkra för mer än c:a 5000kr. vill man inte kunna livförsäkra för minst inköpsbeloppet? :confused:
 
Sv: nytt rekordpris

Den köpte jag för 1:- på Tradera. Fick ju betala porto på det men.......en ovanligt bra skål till ett ovanligt bra pris :D Jag har ingen aning om hur man får tag i skålen. Han som sålde den hade nog ingen aning om vilken bra valpskål det var.

:D :rofl: :D
 
Sv: nytt rekordpris

Ville bara meddela att jag har en likadan skål, det är en "Tupperweare"-skål där man kan ha olika tex dippsåser mm. Den har ett lock också.
 
Sv: nytt rekordpris

Jodå, blandraser får visst ha högre livförsäkring..har nyss snackat med mitt bolag och det dära med max 5000:- stämmer inte. Om du tex kollar på Agrias sida och knappar in ett förslag till försäkring för blandras så får du fram liv 8000:-. Jag har inte Agria.
 
Sv: nytt rekordpris

Min skål är inte Tupperware. En kopia kanske.
Men den är väldigt stabil, tål maskindisk och har ett bra lock. Ett riktigt fynd!

:D :rofl: :D
 
Sv: nytt rekordpris

agria stenvägrade iaf att livförsäkra min blandis för mer än 5000:- men även 8000kr är ju ingenting om man betalat 17tusen för valpen.
 
Sv: nytt rekordpris

Men är inte den rasen jätte dyr nu. Läste att någon superkändis hade sådan så alla ville ha en sån. Dom smugglar tydligen in massor av den rasen nu. Där av att priserna skjuter upp i höjden.
 
Sv: nytt rekordpris

Om jag fattat det hela rätt så var priserna uppe i helt orealistiska summor ett tag. Det verkar som om marknaden har mättats lite nu för jag vet renrasiga och reggade valpar som dom inte fått sålt och dragit ner priserna. Men fortfarande närmare 20 tusen......
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
3 906
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 239
Senast: Ewelina02
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har äntligen köpt en bil så nu är det slutletat. Igår, efter jobbet, åkte jag till Säter för att kolla på den och bestämde mig rätt...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Magiana
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 616
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp