Bukefalos 28 år!

Nytt utseende på Bukefalos

Det är fortfarande samma gamla forum, men med en ny stil.
Ett första tips, ge den nya stilen några dagar, det är lätt att tycka att det mesta var bättre när det såg ut som det gjorde i går :)

Jag har nu arbetat med den här nya mer avskalade layouten ett tag.
Först tyckte jag det kändes lite konstigt att använda den då en del funktioner är lite annorlunda, men efter att ha använt den ett tag tycker jag nu att den helt klart är bättre än den gamla.

Med den nya stilen har det kommit en del nya funktioner och förbättringar.
Det finns numera en så kallad klibbig meny. När man läst till slutet av en sida och kanske vill byta forum och då skrollar uppåt kommer det fram en meny så man inte behöver skrolla hela vägen upp.

Högerspalten är lite "klibbig" den med, vilket gör att det inte är en massa tomrum där i slutet av trådarna.

Den nya stilen är lite mer luftig och fungerar bland annat därför ännu bättre än den gamla på mobiler.

Bukefalos nya logga och en del ikoner ser numera snygga ut på högupplösta mobiler, detta oavsett hur mycket man zoomar.

Texten på sidorna har ett nytt typsnitt som bör fungera bra och se mer likadant ut oavsett vilken skärm man använder.

Kategorier och forumhuvudsidan har fått ett snyggare, mer avskalat och mer kompakt utseende:
http://www.bukefalos.com/forums/
Man kan numera även fälla ihop mindre intressanta kategorier där, om man vill.

I trådlistan där man tidigare såg vem som skrivit senaste inlägget i en tråd ser man numera även den användarens avatar, vilket jag tycker är snyggt och användbart.

Det har funnits möjlighet att testa den nya stilen i några dagar och jag har fått in en hel del synpunkter i en tråd under Om Bukefalos. Dessa synpunkter har lett till en del ändringar och förbättringar. Kom gärna med fler synpunkter om ni hittar något som verkar fungera konstigt.
 
Just ja! Jag saknar en "till toppen av sidan" knapp längst ner efter inläggen i trådarna.
Snälla @Gunnar kan du inte göra en sån (nu saknar jag en smiley som ber)
:D
 
@Cocos den knappen finns ju? En pil som pekar uppåt.

Och ta inte bort "Ny"-markeringen!! Om man har en seg telefon och ibland inte orkar vänta tills att den hoppar ner av sig själv och börjar skrolla ändå så är den oumbärlig för att hitta rätt... Eller den är alltid oumbärlig :angel:
 
@Gabby_Ossi jag är mer sugen på en pilknapp i närheten av sista inlägget.
Nu måste man ju skrolla lika mycket neråt om man vill uppåt som om man bara skulle skrolla uppåt :D
 
Klistermenyn gör mig gråtfärdig :cry:
Jag skrollar lite fram och tillbaka när jag läser, men så fort som jag skrollar uppåt så kommer menyn farande. Den tar läsutrymme, men framförallt så är det väldigt störande med något som far fram och tillbaka. Min stackars hjärna har gått in i väggen, och den kan inte hantera rörliga saker på internet. Jag blir väldigt stressad av det.
Är det bara jag?

Ändra precis vad du vill, det är ok, men snälla undvik rörliga fenomen. Små busiga smileys klarar jag, men såna här stora bölen... nej det går inte.

Fass har börjat med klistermeny i sidan, och nu måste jag hålla för med handen när jag ska in på deras sida, annars kan jag inte läsa den :(.
 
Jag stör mig inte så mycket på klistermenyn men jag undrar om den fyller någon större funktion.

När man sitter vid en dator går det alltid fort att hoppa högst upp på en sida, man kan scrolla snabbt, använda home-knappen etc. I alla webbläsare jag stött på som finns till surfplattor och smartphones så kan man hoppa högst upp på en sida t.ex. genom att trycka högst upp på skärmen.
 
Men det är störande att det står "ny" med mörkrosa vid alla inlägg man inte läst!
Kan inte det va i den ljusgröna nyansen som finns på andra smådetaljer?!
Nej! Alla måste älska rosa :angel:

Jag stör mig inte så mycket på klistermenyn men jag undrar om den fyller någon större funktion.
Trycka högst upp på skärmen? O_o

Jag tycker det är jättesmidigt som det är via mobilen. Förutom när jag skriver inlägg om jag råkar bläddra upp lite...
 
Nej! Alla måste älska rosa :angel:


Trycka högst upp på skärmen? O_o

Jag tycker det är jättesmidigt som det är via mobilen. Förutom när jag skriver inlägg om jag råkar bläddra upp lite...

Ja, om jag surfar med t.ex. Chrome eller Safari i mobil/platta så trycker jag bara högst upp på skärmen (på iPhone blir det listen där klockan står, på Android kan det ju se ut lite hur som helst, och då hoppar jag högst upp på sidan.
 
@Tassetass
Då förstår jag. Det händer inget sådant på min android. Jag måste bläddra. Så för mig är det funktionellt när jag slipper bläddra ända upp sas.
 
Nu tycker jag "ny" vart mer diskret :up:
Men alltså, är det verkligen nödvändigt att ha den detaljen? När man klickar på en tråd man prenumererar på och det finns nya inlägg så kommer man ju automatiskt till första olästa. Tänker att man behöver ju inte bli upplyst om att inlägget är nytt. Speciellt inte i en tråd man inte läst och man får läsa "ny" på alla 280 inlägg :cool:

Jag håller helt med. Känns som en totalt onödig detalj :p
 
Ja, om jag surfar med t.ex. Chrome eller Safari i mobil/platta så trycker jag bara högst upp på skärmen (på iPhone blir det listen där klockan står, på Android kan det ju se ut lite hur som helst, och då hoppar jag högst upp på sidan.

Haft min iPhone snart tre år, jag hade ingen aning om den funktionen! :eek::o
 
Jag har inte orkat kolla hela tråden nu... Men saknar/kan inte hitta vart man markerar att helt forum är läst?
 
Jag har inte orkat kolla hela tråden nu... Men saknar/kan inte hitta vart man markerar att helt forum är läst?
Den finns under Hem och Forum menyerna då det kändes som den skulle skapa lite platsbrist under övriga forumkategorier och jag fått för mig att den inte används av så många.
 
Alltså jag får hybris av att menyn kommer så fort jag skrollar + att det var jätte buggigt att svara på inlägg då även menyn kom farande och dålde texten... Så jag fick lov att ha telefonen på högkant för att kunna skriva. :(
Är det fortfarande så, borde inte vara så.
 
Ja, om jag surfar med t.ex. Chrome eller Safari i mobil/platta så trycker jag bara högst upp på skärmen (på iPhone blir det listen där klockan står, på Android kan det ju se ut lite hur som helst, och då hoppar jag högst upp på sidan.
Nu har jag lärt mig en ny funktion på min iPhone :up::D
Tack!
 
Allt hakar upp sig när jag skriver, specielltnär jag svarar på inlägg. Tar evighter. Går bättre när jag skriver här än när jag svarar påinlägg.
Men nu svara väl du på inlägg :)
Kan du beskriva mer i detalj är det från telefon, vilken, vilken webbläsare m.m. eller har det löst sig?
 
Vart loggar man ut från Buke någonstans? Eller är man fast för alltid när man väl loggat in?:D

Internet på mobilen krånglade lite så jag behövde logga ut men hittade inte hur man gör det.
 
Jag surfar på en iPhone 5 och är inte helt nöjd med den nya designen. Jag använder just nu varianten med sidomenyn men då ser jag inte om jag får några notiser som jag förstår det?
Om jag inte använder sidomeny så innebär det att gå via en extra sida för att byta från exempelvis hund till senior. Jag har provat att klicka på de tre punkterna till höger om "övrigt" men jag får bara upp en rullista med alternativen annonser, galleri mfl.

I övrigt är det jättesnyggt men det är trist att det inte går att få till en funktionell layout för mobilsurf.
@Gunnar

Edit: får backa lite i min kritik, ser nu att jag visst kan se notiser i sidomeny läge :o. Men är fortfarande lite irriterad över att jag inte kan använda nya, snygga bukefalos utan att det blit extraklick :p
I övermenyn är det tre "korvar" som ger de menyalternativ som inte fick plats. I undermenyn är det tre punkter som ger övriga alternativ som inte fick plats.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 620
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
22 054
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 813
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 756
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp