Nytt utseende på Bukefalos

Det är fortfarande samma gamla forum, men med en ny stil.
Ett första tips, ge den nya stilen några dagar, det är lätt att tycka att det mesta var bättre när det såg ut som det gjorde i går :)

Jag har nu arbetat med den här nya mer avskalade layouten ett tag.
Först tyckte jag det kändes lite konstigt att använda den då en del funktioner är lite annorlunda, men efter att ha använt den ett tag tycker jag nu att den helt klart är bättre än den gamla.

Med den nya stilen har det kommit en del nya funktioner och förbättringar.
Det finns numera en så kallad klibbig meny. När man läst till slutet av en sida och kanske vill byta forum och då skrollar uppåt kommer det fram en meny så man inte behöver skrolla hela vägen upp.

Högerspalten är lite "klibbig" den med, vilket gör att det inte är en massa tomrum där i slutet av trådarna.

Den nya stilen är lite mer luftig och fungerar bland annat därför ännu bättre än den gamla på mobiler.

Bukefalos nya logga och en del ikoner ser numera snygga ut på högupplösta mobiler, detta oavsett hur mycket man zoomar.

Texten på sidorna har ett nytt typsnitt som bör fungera bra och se mer likadant ut oavsett vilken skärm man använder.

Kategorier och forumhuvudsidan har fått ett snyggare, mer avskalat och mer kompakt utseende:
http://www.bukefalos.com/forums/
Man kan numera även fälla ihop mindre intressanta kategorier där, om man vill.

I trådlistan där man tidigare såg vem som skrivit senaste inlägget i en tråd ser man numera även den användarens avatar, vilket jag tycker är snyggt och användbart.

Det har funnits möjlighet att testa den nya stilen i några dagar och jag har fått in en hel del synpunkter i en tråd under Om Bukefalos. Dessa synpunkter har lett till en del ändringar och förbättringar. Kom gärna med fler synpunkter om ni hittar något som verkar fungera konstigt.
 
Det här att man ska behöva klicka flera gånger och vänta på att Det ska ladda en massa olika sidor för att kunna växla mellan de olika underforununderforu underforumen, är det för att få mer reklamintäkter eller bara för att sega ner användandet av forumet? ;)
Vanligen kan man gå från ett forum till ett annat utan att det laddas några extra sidor.
På mobil får man upp en popup och kan sedan välja forum, först då laddas en ny sida.
 
Jag har precis ställt in i mina inställningar att ta bort det klibbiga, eftersom menyn tar alldeles på tok för stor plats för mig (jag var väl en av de få som gillade att den bara dök upp när man stegade uppåt, även om jag hade föredragit att den knuffat ner texten istället för att lägga sig över den), men jag har ingen som helst aning vad "klibbigt användarfält" är för något? :confused:
Jag klickade bort det ändå för att se om jag såg någon skillnad, men nej jag vet fortfarande inte vad det är... Vad har jag valt bort?

(Jag använde originalstilen ett tag, men den var för hoppig, flimrig och knepig för att funka bra tyckte jag.)
 
Och förresten, när jag ändå är här inne när jag retar mig på det: går det att ställa in så att skrivrutan inte är aktiv/har en textmarkör efter man postat ett inlägg? Eftersom jag använder tangenter mer än mus är det en sådan där egentligen liten sak men som driver mig halvt vansinnig. Väldigt vanlig följd är tex att jag trycker ctrl-l och börjar skriva en annan adress, vilket leder till att jag får förhöjd text och så början på en webbadress i textrutan. Som såklart ofta hinner sparas också, med ibland spännande resultat när jag skriver i den tråden igen... Eller så vill jag läsa igenom mitt inlägg eller något annat inlägg i tråden efter jag postat och försöker scrolla, vilket gör att jag hamnar längst ner i textrutan igen eftersom den tror jag försöker skriva...
Som sagt, småsak men ändå väldigt irriterande. Framförallt för att det väl inte finns någon anledning att tro att den som nyss skrivit ett inlägg vill skriva igen på en gång.
 
Jag har precis ställt in i mina inställningar att ta bort det klibbiga, eftersom menyn tar alldeles på tok för stor plats för mig (jag var väl en av de få som gillade att den bara dök upp när man stegade uppåt, även om jag hade föredragit att den knuffat ner texten istället för att lägga sig över den), men jag har ingen som helst aning vad "klibbigt användarfält" är för något? :confused:
Jag klickade bort det ändå för att se om jag såg någon skillnad, men nej jag vet fortfarande inte vad det är... Vad har jag valt bort?

(Jag använde originalstilen ett tag, men den var för hoppig, flimrig och knepig för att funka bra tyckte jag.)

Ska bara dubbelkolla i mina inställningar, men jag är ganska säker på att det är den rosa raden i menyn - den med användarnamn, pm, notiser och sökrutan i.
Det är den enda jag har framme just nu.
Kollade - och jag har kryssat i tillåt klibbigt användarfält :)
(är i standrardstilen ifall det har betydelse)
 
Ska bara dubbelkolla i mina inställningar, men jag är ganska säker på att det är den rosa raden i menyn - den med användarnamn, pm, notiser och sökrutan i.
Det är den enda jag har framme just nu.
Kollade - och jag har kryssat i tillåt klibbigt användarfält :)
(är i standrardstilen ifall det har betydelse)

Aha! Ja det var det ju! Den var faktiskt rätt smidig att ha där, tror jag... Ska prova ett tag och se om det blir "lagom" utrymmesstöld. Tack för förklaringen! :up:
 
Det finns inte möjlighet att kunna göra en liten knapp i menyn så att man kan dölja den tillfälligt? För jag tycker den är bra nästan alltid, men när jag ska skriva inlägg från mobilen ser jag inte vad jag skriver eftersom menyn + mitt tangetbord täcker nästan hela skärmen förutom typ en halv rad.
 
Nu bör översättningen vara fixad.

Jag tror även att det skall fungera bättre vad gäller hoppandet.
 
Det är möjligt att det jag skriver nu är diskuterat tidigare. Det har stört mig ända sedan det kom till men för att inte tjata bara för att det inte är som förut så beslutade jag mig för att inte ta upp det förrens det hela funnits et ttag och jag vant mig vid det. Saken är den att jag vänjer mig inte utan blir mer och mer irriterad på det för varje dag.
Raden till höger med annonser, galleribild och så det jag vill se. De trådar som blivit besvarade senast, måste den verkglien ligga still när man scrollar ända tills man kommer långt ner på sidan? Det var mycket enklare förut när den följde med direkt. På forumsidorna fungerar det rätt bra men är man i en tråd med långa svar får man scrolla halvt ihjäl sig för att komma neråt i den listan.
 
Det är möjligt att det jag skriver nu är diskuterat tidigare. Det har stört mig ända sedan det kom till men för att inte tjata bara för att det inte är som förut så beslutade jag mig för att inte ta upp det förrens det hela funnits et ttag och jag vant mig vid det. Saken är den att jag vänjer mig inte utan blir mer och mer irriterad på det för varje dag.
Raden till höger med annonser, galleribild och så det jag vill se. De trådar som blivit besvarade senast, måste den verkglien ligga still när man scrollar ända tills man kommer långt ner på sidan? Det var mycket enklare förut när den följde med direkt. På forumsidorna fungerar det rätt bra men är man i en tråd med långa svar får man scrolla halvt ihjäl sig för att komma neråt i den listan.
Om du går in på inställningar så kan du kryssa ur " tillåt klibbig högerspalt", då sitter den kvar i toppen på sidan sas. (för det var vad du ville, väl?) :)
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 526
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 972
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 788
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 733
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp