Bukefalos 28 år!

Objudna gäster.

Sv: Objudna gäster.

Nån mat å nåt fjäsk blir de inte ;) de räcker gott å väl att dom får använda vår balkong till sin familj...
Ska fota "honom" nu typ dagligen. de e rätt roligt ändå...
 
Sv: Objudna gäster.

Nja, de vet i hundan om jag håller med om ;):D
 
Sv: Objudna gäster.

Se! du smälter fastän du kämpar emot ;) Inte kan man ogilla en bebis på balkongen helt och hållet?
 
Sv: Objudna gäster.

:o ok då.... de e sant, liiiite söt e han väl... :D
 
Sv: Objudna gäster.

Du lyckades ju till och med få till bilder där han var lite söt, om än fulsöt, men nog tycker jag ändå allt att små duvungar är allt bra fula, om än älskvärda ändå:)
Den som las in i tråden tidigare var en äldre unge.

Så här och som Ts erfarit ser en lite
yngre duvunge ut http://infobanken.nacka.se/ao/bilder/duvungar.jpg
Men även dessa är lite äldre och sötare än de som är riktigt små, de är fjäderlösa och ser ut som små aliens.
 
Senast ändrad:
Sv: Objudna gäster.

Jag ska fortsätta fota honom så jag slår vad om att han blir lika ful som den andra va... ;):D
 
Sv: Objudna gäster.

Nya bilder på Leif som nu börjar se ut som en duva, dock inte så snygg ännu. Kanske en dag kan h*n bli en fin duva ;) Leif börjar ta sig stora friheter på balkongen, vandrar rundor på golvet och har börjat "prova sina vingar" flaxar lite då å då.... Gör utfall mot ens fötter när man kommer ut och "väser" och låter alldeles förskräckligt ;) förhoppningsvis flyttar den snart så vi kan få städa och göra vår-fint på balkongen som nu ser bedrövlig ut :crazy:



Galen Leif:eek:



Är inte särskilt rädd av sig, sambo och ena hunden på balkongen och Leif ligger vackert kvar...
 
Sv: Objudna gäster.

De kanske h*n vill, men de får h*n inte!!! Om jag så ska lära den å flyga själv... ;) Dom ska bort och sen ska balkongen duv-säkras, inga fler duvor på balkongen. Det verkar som h*n övar upp vingarna nu och grejar en massa så förhoppningsvis flyttar h*n snart och då är inte Sven och Berit heller välkomna längre! :devil:;)
 
Sv: Objudna gäster.

Enligt sambon som kollat Duvföreningens forum(?) :rofl: tog de ca 1 månad tills de försvann, hoppas vid alla gudar att han har rätt så vi inte har värsta duv-fabriken här i sommar... Han tar detta på stort allvar:rofl:... har suttit å läst på om duvor :cool:

å gud :rofl: :rofl: :rofl: tack för dagens asgarv!! sjukt underbar tråd :bow:

Jag tål inte sånna där räliga djur, vi har fullt av dem på stallet. min kollega vill skjuta dem, men en av de är vit. Känns som dålig karma att skjuta en fredsduva? :D

Vad tycker sambon om Leif nu då?
 
Sv: Objudna gäster.

Kan ju börja med att säga att antingen har duv-föreningens forum glömt att uppdatera sin info eller så har sambon med vilje läste fel och felinformerat mig, bra för att Berit skulle få va kvar med sitt ägg, för de tar INTE 1 månad, dock tog de ca 1 månad tills ägget kläcktes... såååå jag tror att de e så att sambon "ljugit" liiite liiite grand.....:grin::rofl:

Just nu ångrar sig nog sambon att han lät Berit och Sven bilda familj just här, för fy f*n va balkongen ser ut, nu e Leif den allra största bajs-maskin :crazy: och eftersom sambon ville ha Leif får sambon städa efter Leif och ahns föräldrar :D

Som sagt förhoppningsvis flyttar dom snart, väldigt snart.... :)
 
Sv: Objudna gäster.

Kan ju börja med att säga att antingen har duv-föreningens forum glömt att uppdatera sin info eller så har sambon med vilje läste fel och felinformerat mig, bra för att Berit skulle få va kvar med sitt ägg, för de tar INTE 1 månad, dock tog de ca 1 månad tills ägget kläcktes... såååå jag tror att de e så att sambon "ljugit" liiite liiite grand.....:grin::rofl:

Just nu ångrar sig nog sambon att han lät Berit och Sven bilda familj just här, för fy f*n va balkongen ser ut, nu e Leif den allra största bajs-maskin :crazy: och eftersom sambon ville ha Leif får sambon städa efter Leif och ahns föräldrar :D

Som sagt förhoppningsvis flyttar dom snart, väldigt snart.... :)


:rofl::rofl:
 
Sv: Objudna gäster.

:rofl: Vilken tråd!
Tyvärr kan jag inte se de bilder som funnits innan, så jag röstar för nya! :D
 
Sv: Objudna gäster.

Hm, undra varför du inte kan se dom bilderna för dom ska ligga kvar...

Fotade Leif nu för en stund sen h*n har vuxit rätt ordentligt, ser nääääästan nästan ut som en duva nu... :)
Idag har tydligen Leif tittat uppåt mot räcket där Berit och Sven suttit å spanat och Leif har hoppat omkring och flaxat å haft sig så snart, snart flyttar han!!! *YIPPIE* :banana:
 
Sv: Objudna gäster.

Idag kan jag se bilderna :D. Vilken fulsöt sak! :p
 
Sv: Objudna gäster.

Vilken underbar tråd! :D
Ska bli spännande att se när Leif behagar flytta ut ;)
 
Sv: Objudna gäster.

Kan ju börja med att säga att antingen har duv-föreningens forum glömt att uppdatera sin info eller så har sambon med vilje läste fel och felinformerat mig, bra för att Berit skulle få va kvar med sitt ägg, för de tar INTE 1 månad, dock tog de ca 1 månad tills ägget kläcktes... såååå jag tror att de e så att sambon "ljugit" liiite liiite grand.....:grin::rofl:

Just nu ångrar sig nog sambon att han lät Berit och Sven bilda familj just här, för fy f*n va balkongen ser ut, nu e Leif den allra största bajs-maskin :crazy: och eftersom sambon ville ha Leif får sambon städa efter Leif och ahns föräldrar :D

Som sagt förhoppningsvis flyttar dom snart, väldigt snart.... :)

:rofl: :rofl:
Hur duvsäkrar man en balkong? Jag nätar ju in mina för att katterna ska stanna, men man kan väl knappast behöva näta in för slippa duvor?
 
Sv: Objudna gäster.

:rofl: :rofl:
Hur duvsäkrar man en balkong? Jag nätar ju in mina för att katterna ska stanna, men man kan väl knappast behöva näta in för slippa duvor?

Jo det behöver man faktiskt, det är många i storstäderna som nätar balkonger just för att slippa duvor. Har en kompis i Göteborg som har katt och ville näta in balkongen men en granne hade redan frågat bostadsbolaget om hon fick näta för katten, det fick grannen inte. Så min kompis drog en rövare och frågade istället om hon fick näta för att slippa duvorna på balkongen och vips så hade bostadsbolaget nätat åt henne:D

Tillägg till duvors vara och icke vara, alla som blir sugen på en egen Leif på balkongen: Duvor bär på väldigt mycket parasiter och tom samonella så det är faktiskt direkt hälsovådligt med duvor på balkongen...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp