Bukefalos 28 år!

Och den nya förbundskaptenen är:

Att vara förbundskapten över ett gäng individer som egentligen inte håller på med en lagsport kan inte vara lätt.
Dessutom är flera av dem gamla i gamet med flera OS-starter och kör sitt eget race så att säga.
Hoppas nu att den nya lyssnar mer :-)
 
8 år med icke pratbar ledning innebär en hel del att förändra. Noterbart är att de 4 heliga var nöjda med sin kontakt med avgående förbundskapten. Öppnare utåt är ett önskemål och då framförallt mot de utanför den heliga gruppen så att de känner sig med/välkomna.

Ja jag hoppas att den orättvisa behandlingen upphör nu och att alla får samma krav på sig vad det gäller att prestera. Fattar inte att de 4 heliga inte ser orättvisan själv faktiskt! Tycker det är bedrövligt hur dom inte backar upp sina lagkamrater utan säljer ut dom istället.. fy fan! Det är ft- andan i sitt esse!
 
Lyssnade på Fredrik i nya fälttävlanspodden! Tyckte det lät väldigt positivt för framtiden! Han verkar ju ha snappat upp vad som har lackat och lägger stor tyngd vid det! :)
Japp gjorde jag med och fick också ett positivt intryck, svenskan får han ju dock fila lite på...:o:D
 
Han har dock glömt att nominera Linda Algotsson till någon av trupperna - eller så är det tryckfel (vilket jag nästan misstänker)
 
Läser med fascination artikeln där den nya förbundskaptenen förklarar varför Algotsson inte är med i landslaget. Nästan så man kan tro att hon blir bestraffad för hennes uttalanden om den före detta förbundskapten...? För den oinsatte förefaller det mycket märkligt alltihopa. :confused:
 
Läser med fascination artikeln där den nya förbundskaptenen förklarar varför Algotsson inte är med i landslaget. Nästan så man kan tro att hon blir bestraffad för hennes uttalanden om den före detta förbundskapten...? För den oinsatte förefaller det mycket märkligt alltihopa. :confused:

Hon blir bestraffad som jag läser det.

"Ska inte ryttarna få säga vad de tycker?
– Jag tycker att det är väldigt viktigt att man säga vad man tycker, men på samma gång finns det olika sätt att göra det. Det gäller att ta hand om laget och om svensk fälttävlan.

Men uttalandena ligger henne alltså till last just nu?
– Det ligger henne lite till last på det viset som det hände och vi vill gärna förstå mer hur hon tyckte och tänkte."

Dessutom står hon utanför laget för att han inte vet vad hon tycker och tänker - sen så erkänner han att han inte ens har pratat med henne om det utan om andra saker. Jamen prata med henne innan du presenterar ett lag. Jävla nolla rent ut sagt

"Inte så mycket som jag har velat och det är väl därför vi är här just nu. Jag har pratat med henne på telefon fyra–fem gånger och då mer om andra saker. Just landslaget är det inte färdigpratat om och det är därför det är som det är just nu."

Vad otroligt jättetråkigt att det ännu en gång blir så här dåligt
 
Hon blir bestraffad som jag läser det.

"Ska inte ryttarna få säga vad de tycker?
– Jag tycker att det är väldigt viktigt att man säga vad man tycker, men på samma gång finns det olika sätt att göra det. Det gäller att ta hand om laget och om svensk fälttävlan.

Men uttalandena ligger henne alltså till last just nu?
– Det ligger henne lite till last på det viset som det hände och vi vill gärna förstå mer hur hon tyckte och tänkte."

Dessutom står hon utanför laget för att han inte vet vad hon tycker och tänker - sen så erkänner han att han inte ens har pratat med henne om det utan om andra saker. Jamen prata med henne innan du presenterar ett lag. Jävla nolla rent ut sagt

"Inte så mycket som jag har velat och det är väl därför vi är här just nu. Jag har pratat med henne på telefon fyra–fem gånger och då mer om andra saker. Just landslaget är det inte färdigpratat om och det är därför det är som det är just nu."

Vad otroligt jättetråkigt att det ännu en gång blir så här dåligt
Ja, jag tolkar det också som att hon blir straffad för att hon vågar ta bladet från munnen. Herre min gud vilken soppa, är det vuxna människor som beter sig så här, är min spontana reaktion, och då syftar jag inte på LA... Men så är jag inte insatt i fälttävlan så han kanske har god grund för sina uttalanden, även om de i min värld framstår som synnerligen märkliga...
 
Vet vi varför landslaget presenterades just nu? Var det en deadline?

Jag väljer att inte vara så dömande ännu utan hoppas verkligen det blir bättre än med förra förbundskaptenen.
 
Landslagen brukar väl alltid presenteras vid den här tiden på året?

Jag har ingen aning. Jag tänker mest att han lämnar ju dörren öppen och erkänner att han inte hunnit prata med henne. Eftersom jag är helt oinsatt i hans jobb så håller jag tummarna att han helt enkelt behövde presentera ett första lag nu och går på vad han hittills kommit fram till. Och att det i slutändan blir betydligt mer förståeligt än det varit de senaste åren.
 
Jag har ingen aning. Jag tänker mest att han lämnar ju dörren öppen och erkänner att han inte hunnit prata med henne. Eftersom jag är helt oinsatt i hans jobb så håller jag tummarna att han helt enkelt behövde presentera ett första lag nu och går på vad han hittills kommit fram till. Och att det i slutändan blir betydligt mer förståeligt än det varit de senaste åren.
Jag förstår hur du tänker men det finns faktiskt väldigt lite rim och reson i den här selekteringen för att inte tala om icke selekteringen av ryttare. Minst en av de uttagna lär vara gravid. Några har knappt tagit sig runt trestjärnigt, andra har hästar som är till salu!

Eftersom man nu valde att inte kalla flera (någon?) av de andra som sökte till tjänsten och slutdatum var i första halvan av oktober kan man väl ändå förvänta sig att förbundskaptenen vid det här laget - typ två månader - haft möjlighet att ha kontakt med ryttarna. Det borde väl vara det minsta man kan begära INNAN landslagets struktur släpps till allmänheten.

Jag ser ingen skillnad på det här förfarandet kontra när "alla" tvingades till Strzegom för att rida om OS-platser i slutet av juni i år. Detta fast slutdatum för nomineringarna till OS skedde två dagar innan tävlingen började och det istället blev som en glad överraskning via nätet för några att de inte alls blivit nominerade och vice versa för att kaptenen inte beömdat sig med att prata med dem.. :down:
 
Jag förstår hur du tänker men det finns faktiskt väldigt lite rim och reson i den här selekteringen för att inte tala om icke selekteringen av ryttare. Minst en av de uttagna lär vara gravid. Några har knappt tagit sig runt trestjärnigt, andra har hästar som är till salu!

Eftersom man nu valde att inte kalla flera (någon?) av de andra som sökte till tjänsten och slutdatum var i första halvan av oktober kan man väl ändå förvänta sig att förbundskaptenen vid det här laget - typ två månader - haft möjlighet att ha kontakt med ryttarna. Det borde väl vara det minsta man kan begära INNAN landslagets struktur släpps till allmänheten.

Jag ser ingen skillnad på det här förfarandet kontra när "alla" tvingades till Strzegom för att rida om OS-platser i slutet av juni i år. Detta fast slutdatum för nomineringarna till OS skedde två dagar innan tävlingen började och det istället blev som en glad överraskning via nätet för några att de inte alls blivit nominerade och vice versa för att kaptenen inte beömdat sig med att prata med dem.. :down:

DET är du betydligt bättre på att bedöma än jag. Jag lever mest på hoppet om att det ska bli bättre tider :bump: Men ja, jag kan också tycka att det ska ju vara "mer klart" än vad det låter som när det släpps till allmänheten.
 
Jag har ingen aning. Jag tänker mest att han lämnar ju dörren öppen och erkänner att han inte hunnit prata med henne. Eftersom jag är helt oinsatt i hans jobb så håller jag tummarna att han helt enkelt behövde presentera ett första lag nu och går på vad han hittills kommit fram till. Och att det i slutändan blir betydligt mer förståeligt än det varit de senaste åren.

Borde inte LA vara en av de allra första man pratar med? Den mest meriterade med två hästar kvalade till OS. Att släppa laget innan man pratat med alla är IMHO mer eller mindre tjänstefel. Varför börja sin bana med att klanta sig? Och tala om att hennes frispråkighet ligger henne till last. Jag tycker det är sanslöst
 
Borde inte LA vara en av de allra första man pratar med? Den mest meriterade med två hästar kvalade till OS. Att släppa laget innan man pratat med alla är IMHO mer eller mindre tjänstefel. Varför börja sin bana med att klanta sig? Och tala om att hennes frispråkighet ligger henne till last. Jag tycker det är sanslöst
Starka kvinnor måste tystas till varje pris :cautious: och ja det ÄR sanslöst :mad:
 
Borde inte LA vara en av de allra första man pratar med? Den mest meriterade med två hästar kvalade till OS. Att släppa laget innan man pratat med alla är IMHO mer eller mindre tjänstefel. Varför börja sin bana med att klanta sig? Och tala om att hennes frispråkighet ligger henne till last. Jag tycker det är sanslöst

Jag tänker mest att visst kan man tycka att hon inte framfört åsikter på ett önskvärt vis men det finns ju oftast ganska mycket ignorans från sidan som inte vill lyssna bakom sådana uttalanden som det hänvisas till...
 
Jag tänker mest att visst kan man tycka att hon inte framfört åsikter på ett önskvärt vis men det finns ju oftast ganska mycket ignorans från sidan som inte vill lyssna bakom sådana uttalanden som det hänvisas till...
Fast vad är det egentligen hon har sagt? Linda talade med sin lokaltidning Barometern och sa bland annat att det inte gick att prata med Staffan och att de saknades struktur inför OS.

Något jag kan vittna om eftersom jag var ålagd att följa den svenska uttagningen och körde än hit än dit över Europa enligt direktiv som ändrades typ hela tiden gällande var och när det de facto var uttagning för svenskarna. Ena dagen var det Saumur, nästa Luhmühlen, nästa Strzegom sedan Aachen. För mig blev det enligt Google maps 4065km och 39h bakom ratten bara på den rutten.

Vidare till Barometern sa hon att hon inte känner Fredrik B men att det kan vara bra med nytt blod och att hon satsar på OS i Tokyo.

Av detta blåste Tidningen Ridsport upp en mega-artikel enligt principen bygga höna av en fjäder där INGEN annan än Staffan uppenbarligen fick uttala sig. I artikeln totalsågade han dessutom Algotsson och var som vanligt oförstående till kritiken som han tydligen inte fått ta del av den här gången heller..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp