Bukefalos 28 år!

Och den nya förbundskaptenen är:

Kommentaren står kvar än... Satt så här över frukostflingorna :eek::eek::eek::eek: What the hell alltså.... Nivån är ju under dagisnivå, ofattbart.
 
Fast vad är det egentligen hon har sagt? Linda talade med sin lokaltidning Barometern och sa bland annat att det inte gick att prata med Staffan och att de saknades struktur inför OS.
Jag vet inget om fälttävlan eller turerna kring förbundskapten etc. Men när jag läste intervjun med Linda i Barometern tolkade jag det som att hon inte var intresserad av att rida i ett landslag, även om hon sa att hon siktar på nästa OS. "Men jag kommer aldrig att underordna mig en förbundskapten igen" låter för en utomstående inte som förenligt med att vara med i landslaget. jag läste det som att hon t ex skulle satsa på att ta fram hästar eller ngt istället för att tävla själv i landslaget. Men jag läste tydligen helt fel?
 
Jag vet inget om fälttävlan eller turerna kring förbundskapten etc. Men när jag läste intervjun med Linda i Barometern tolkade jag det som att hon inte var intresserad av att rida i ett landslag, även om hon sa att hon siktar på nästa OS. "Men jag kommer aldrig att underordna mig en förbundskapten igen" låter för en utomstående inte som förenligt med att vara med i landslaget. jag läste det som att hon t ex skulle satsa på att ta fram hästar eller ngt istället för att tävla själv i landslaget. Men jag läste tydligen helt fel?
Och sedan när stämmer en tidningsartikel med verkligheten? OCH oavsett om den stämmer eller ej så måste väl ändå en ny förbundskapten ha dialog med ryttarna? Linda är väl den enda som skulle vara i A-truppen, med hela och egna hästar. Vad jag vet.
 
Att sedan fd förbundskaptenen hejar på Fredrik i en kommentar till Hippsons nyhet på fb, vet jag inte riktigt hur man ska tolka.:confused::crazy:
Tolka det som han själv avser. Han har spelat det spelet hela tiden men inte många har trott på det. Var ett gäng som råkade ut för honom i Linköping. Bla. Linda. Men hans hämnd mot henne är ljuv. Bittergubbar är värre än något annat. Förväntar mig bättre av den nye.
 
Och sedan när stämmer en tidningsartikel med verkligheten? OCH oavsett om den stämmer eller ej så måste väl ändå en ny förbundskapten ha dialog med ryttarna? Linda är väl den enda som skulle vara i A-truppen, med hela och egna hästar. Vad jag vet.
Men här ramlar du ner i din egen grav. För vem säger att Fredrik inte haft dialog? Tidningarna? De går inte att lita på säger du. Jag känner varken Fredrik eller Linda, men jag kan inte tycka det är konstigt att han är osäker med tanke på hennes uttalanden i tidningar, i poddar eller på hennes egna twitter. Jag hade också velat ta ett riktigt snack. Och JAG kan tycka det är konstigt att hon är den enda i typ 20 år, med olika kaptener, som använder media som slagpåse mot folk. Det kanske inte är ett envägsproblem så att säga. Och nej, jag tror inte det handlar om att det är en stark kvinna. Det finns flera/har funnits starka kvinnor i laget.
 
Fast det stämmer inte enligt media. Där har ju både han och Linda sagt att de har pratat.
http://www.tidningenridsport.se/Tav...en-klarhet-for-Linda-Algotsson-om-landslaget/

O sen "Bergendorff säger dock att han hoppas att hon kommer komma tillbaka till landslaget, men att han behöver prata mer med henne innan det kan bli så".

Hon måste ju ha lite självinsikt i vad som hon förmedlar till media och offentligt. Han själv säger ju i media att det ligger henne till last att hon sagt att hon aldrig vill underordna sig en förbundskapten igen.

Enligt henne är detta den 8e kaptenen under hennes tid. "Flipp eller flopp återstår att se". Enligt min personliga åsikt är det så onödigt att skriva. Men det kanske är för jag jobbar med det jag gör, vad vet jag.

O nej det handlar inte om censur men man måste förstå hur man förmedlar budskap och hur det tas mot. Och varför man uttalar sig.
 
O sen "Bergendorff säger dock att han hoppas att hon kommer komma tillbaka till landslaget, men att han behöver prata mer med henne innan det kan bli så".

Hon måste ju ha lite självinsikt i vad som hon förmedlar till media och offentligt. Han själv säger ju i media att det ligger henne till last att hon sagt att hon aldrig vill underordna sig en förbundskapten igen.

Fredrik sa- – Det ligger henne lite till last på det viset som det hände och vi vill gärna förstå mer hur hon tyckte och tänkte.

Du tycker alltså detta låter som dom haft en dialog? :crazy:
 
Fredrik sa- – Det ligger henne lite till last på det viset som det hände och vi vill gärna förstå mer hur hon tyckte och tänkte.

Du tycker alltså detta låter som dom haft en dialog? :crazy:

De säger ju båda att de har pratat. Varför ska jag inte tro på det när båda säger så?
"hon trots samtal med förbundskaptenen"
"berättar Algotsson i dag mer om samtalet med förbundskaptenen"
"De ska enligt förbundskaptenen fortsätta att kommunicera om saken"
"Jag pratade med förbundskaptenen i går, men jag har fortfarande inte fått klarhet i vad som är problemet, säger Linda Algotsson till Barometern"

4 gånger står det i artikeln i Ridsport.... Säg inte att de inte haft en dialog. Såvida du misstror media här. Det blir väldigt felvinklat isåfall.
 
De säger ju båda att de har pratat. Varför ska jag inte tro på det när båda säger så?
"hon trots samtal med förbundskaptenen"
"berättar Algotsson i dag mer om samtalet med förbundskaptenen"
"De ska enligt förbundskaptenen fortsätta att kommunicera om saken"
"Jag pratade med förbundskaptenen i går, men jag har fortfarande inte fått klarhet i vad som är problemet, säger Linda Algotsson till Barometern"

4 gånger står det i artikeln i Ridsport.... Säg inte att de inte haft en dialog. Såvida du misstror media här. Det blir väldigt felvinklat isåfall.

I går presenterades landslaget i fälttävlan utan Linda Algotsson på listan. Nu säger hon själv att hon blev lika förvånad som många andra och fortfarande inte vet varför.

Via sms berättar Linda Algotsson för Ridsport att beskedet i går gällande landslaget kom som en nyhet för henne och att hon trots samtal med förbundskaptenen inte har fått någon riktig klarhet i vad som sker.

I en ny artikel i samma tidning berättar Algotsson i dag mer om samtalet med förbundskaptenen och svarar jakande gällande om hon har frågat Bergendorff varför hon inte är med.
– Ja, men jag fick inget svar. Jag vet inte om det är missförstånd på vägen, några enkla frågetecken att reda ut eller om det är något större. Jag fattar inte vad som har hänt. Jag har pratat med förbundskaptenen flera gånger på telefon tidigare och han har då gett ett förtroendefullt intryck, säger Linda


Nä du får ursäkta, men jag tycker inte det låter som en dialog om saken direkt!
 
Har du och Linda Algotsson haft kontakt?
– Inte så mycket som jag har velat och det är väl därför vi är här nu. Jag har pratat med henne på telefon fyra–fem gånger och då mer om andra saker. Just landslaget är det inte färdigpratat om och det är därför det är som det är för tillfället.

Visste Linda om att hon inte skulle vara med i landslaget när det presenterades?
Det blev en liten nyhet för henne att det var så definitivt. Jag försökte få tag på Linda i morse och hon ska ringa tillbaka senare idag.


Fantastisk dialog om saken :banghead:
 
Och JAG kan tycka det är konstigt att hon är den enda i typ 20 år, med olika kaptener, som använder media som slagpåse mot folk

Men hon är inte den enda. Dag då? Han är med nu trots att han vägrade vara med i Staffans landslag eftersom han vägrade underordna sig honom och hans bedrövliga upplägg.
 
Jag har ändå fått ett mer positivt intryck av Fredrik så jag tror det kommer bli positivt i slutändan för alla parter och att Linda säkert kommer med i truppen till EM nästa år även om hon inte är med i landslaget fram till dess.
 
Fast @fio , jag svarade enbart på att de inte haft en dialog. Jag påstår att utifrån vad tidningarna skriver så ha de visst haft en dialog. De båda säger ju, att de har samtalat flertal gånger. Jag vet inte och bryr mig inte heller vad de har sagt till varandra, vad de inte sagt, hur de har tolkat vad som sagts, vad som gäller andra ryttare eller inte. Jag konstaterar att genom citat i tidningar har de pratat. Jag tycker det bara är så tråkigt att det ska bli grupperingar som vinklar. Jag har varit med om möten och samtal där man verkligen försökt med "du måste ta sida, du kan inte stå i mitten". Jo det gör jag för jag VET inte.
Jag tror också det kommer bli bra med Fredrik.
 
Men @Hippocampus om de inte har haft en dialog runt landslagsplatsen som dom inte verkar haft utan mest bara om andra saker (enligt Fredrik själv) känns det ju konstigt att påstå att dom haft en dialog? Ämnet HÄR var ju just landslagsplatsen och inget annat. Jag tycker bara det är märkligt att släppa namnen på ett landslag och sedan oops ja det kom visst som en liten nyhet för henne att hon inte var med :confused:

Det känns varken som ett seriöst eller proffsigt beteende från en Kapten och det känns ju oerhört trist och onödigt att inleda sin nya karriär på det viset.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp