Odla hönsgodis

Stinaelin

Trådstartare
Den första sommaren med höns närmar sig och jag vill börja planera mina odlingar. Eftersom jag mest fokuserat på mat till människa och kanin förut (sallad och morötter mestadels), vet jag inte riktigt vad jag ska odla i år som de nya familjemedlemmarna vill ha.

Kanske kan jag odla något de vill äta direkt (foderärtor?), eller något som jag kan spara till vinterns grönfoder (grönkål?).

Jag förstår (baserat på studier av deras rörelsemönster) att jag bör skydda mina planteringar väl innan de etablerat sig. Jösses vad de går loss i rabatterna...

Tar gärna emot tips om annat godis som höns gillar, som man kan köpa. De är lite kräsna tycker jag. Min dotter föreslog att vi skulle köpa kompostmask på internet, men så långt vill jag inte dra det... :D
Mer frön eller grönsaker som är extra mumsigt för höns.
 
vi brukar låta några solrosor stå och "skörda" på hösten. Inte som att man tjänar på det direkt :p vi fryser även in svarta vindruvor, sockerärtor har vi provat nångång. Dom ÄLSKAR smultron med :D speciellt dom som är lite övermogna
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter I år har vi beslutat att köpa in två st fullstora 120 pallkragar att odla i. Min förhoppning är att det ska bli mindre ogräs än det är i...
2
Svar
29
· Visningar
2 019
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp