Öglor för stora på pannband

Nepenthe

Trådstartare
Hoppas ni har några smarta ideer!

Har ett pannband men öglorna är ganska stora/rymliga. Så på det nya tränset glider det ner och hamnar liggande över ögonen på min häst :D
Hur ska man göra för att de inte ska glida ner? Kan man kanske be nån sy igen öglorna lite? Kanske är det snyggaste alternativet? Eller sätta nått gummiaktigt i öglorna? typ eltejp :idea: men hur snyggt är det
 
Annars kan du trä på en sån extra "sölja", vad det nu kallas.. men en sådan läderpryl som sitter på snokremmar etc för att stoppa in änden så den inte fladdrar :rofl:
Sätt en sån på varje sida om var ögla och stryp åt bakåt mot nackstycket :up:

Förstår du hur jag menar?
 
Annars kan du trä på en sån extra "sölja", vad det nu kallas.. men en sådan läderpryl som sitter på snokremmar etc för att stoppa in änden så den inte fladdrar :rofl:
Sätt en sån på varje sida om var ögla och stryp åt bakåt mot nackstycket :up:

Förstår du hur jag menar?

Ja :) det har jag faktiskt på ett annat pannband. Tänkte jag inte på!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
952
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 596
Senast: Flixon
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 601
Senast: Squie
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp